آموزش وردپرس

راهکارهایی برای تولید ایده­ های تبلیغاتی

 

وظیفه­ ی نویسنده­ی تبلیغات، ارائه ایده ­ها و عبارت­هایی است که محصول یا خدمت تبلیغ شده را به فروش برساند.

این ایده­ها از کجا سرچشمه می­گیرند؟ از درک و شناسایی محصول، بازار و رسالت متن تبلیغاتی که تحقق فروش است.

در هر حال، حتی بهترین نویسندگان تبلیغات نیز گاهی خود را در تنگنا محصور می­یابند. راهکارهایی – پاره­ای اساسی و معمول و پاره­ای غیرمستقیم و اندکی «دور از ذهن»- به وجو آمده­اند تا در آفرینش ایده و افکار به افراد یاری دهند.

در سلسله مقالاتی که در موفقیت نامحدود توسط دان هاپتمن به چاپ رسیده است، این رهنمودها ارائه شده­اند:

 

حقایق را دریابید

نویسنده­ی تبلیغات نیازمند جمع­آوری دو دسته از حقایق است: حقایق خاص در مورد کالا، و حقایق خاص در مورد مردم و امور کلی.

در درون هر نویسنده­ی موفقی، شوق و حرص سیری­ناپذیری برای خواندن و جمع­آوری اطلاعات وجود دارد، شما نیز از این قانون مستثنا نیستید.

کتاب­ها، مجله­ها، جزوه­ها، پوسترها، برچسب محصولات و همه چیز را بخوانید. مجله­های تبلیغاتی را بخوانید، تا با این دنیای ویژه آشنا شوید. مجله­هایی را که کارفرمای شما در آنها آگهی­های خود را به چاپ می­رساند، بخوانید تا با زیر و بم فعالیت کمپانی بیشتر آشنا شوید. هر مقاله­ای که علاقه­ی شما را برمی­انگیزد، جدا کرده، نگهداری کنید. هرگز نمی­دانید که چه زمانی به کارتان خواهد آمد.

همچنین، با مردم صحبت کنید. در کلاسها و سمینارها شرکت کنید. در سخنرانیها شرکت کنید. در جلسات و اجتماعات حرفه­ای و تخصصی شرکت کنید. گردآورنده­ی اطلاعات باشید.

در جستجوی تلفیق افکار برآیید

« یک فکر تازه، صرفا تبلیغی از افکار کهنه است». این، گفته­ی هاپتمن است: « تمامی خلاقیتها صرفا جابه­جایی افکار کهنه است». بسیاری از افکار جدید تجاری، صرفا از ترکیب عوامل موجود شکل گرفته­اند.

از فهرست استفاده کنید

این کتاب، به عنوان مثال، فهرست­هایی را در اختیارتان قرار می­دهد. فهرستی برای عنوان­ها، فهرستی برای متن تبلیغات، فهرستی از دلایلی که مردم کالاهای موردنظر خود را خریداری می­کنند و غیره. هر زمان که برای یافتن فکری نو با دشواری رو­به­رو می­شوید، می­توانید از فهرستها استفاده کنید تا راهنمایی­های لازم را در اختیارتان بگذارد.

نظر دیگران را جویا شوید

متن اولیه­ی عقاید و ایده­های خود را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بخواهید و یا بگذارید که شخص دیگری متن پایان یافته­ی شما را ببیند و نظر خود را در مورد تحولاتی که می­توانید در آن ایجاد کنید اعلام دارد.

یک تیم تشکیل دهید

نویسندگان تبلیغات، اغلب با سرپرستان هنری یک تیم را تشکیل می­دهند، همانند آهنگسازان با ترانه­سرایان، و سرمایه­گذاران با مدیران خود.

اعضای تیم شما در بهینه­سازی اثرتان می­توانند بسیار موثر واقع شوند. همچنین فعالیت در کنار یک همکار، ذهن و جریان فکریتان را تقویت می­کند.

دوره­ی تکوین و الهام­گیری

مسکوتش بگذارید. مساله را کنار گذاشته، اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاهتان برای مدتی بر روی این موضوع کار کند. در طول این دوره­ی کمون، احتمالا ایده­ای که در جستجویش بوده­اید از «ناکجا آباد» ظاهر خواهد شد.

منبع: بخشی از کتاب ادبیات تبلیغ


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

درکِ اینکه افراد چگونه منظور خود را بیان می کنند-بخش اول

درکِ اینکه افراد چگونه منظور خود را بیان می کنند-بخش اول

  تنش ناشی از مواجهه با موقعیت های استرس زا و چالش برانگیز، اغلب تعامل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *