آموزش وردپرس

۱۰ روش برای گوش دادن موثر به مثابه ی بخشی از ارتباط موثر

 

برای برقرابری ارتباط موثر نه تنها باید بتوانید خوب سخن بگویید، بلکه باید بتوانید خوب گوش بدهید. ابزارهای گوش دادن فعالانه که برخی از آن ها در زیر ارائه شده اند به شما کمک می کنند مکالمه و یا بحث موفقیت آمیزی داشته باشید:

  • بر سخنان فرد سخنگو تمرکز کنید.
  • برای درک کامل پیام فرد سخنگو، هم به محتوا و هم به عواطف موجود در پیام توجه کنید.
  • ارتباط چشمی خود را با فرد سخنگو حفظ کنید تا بداند که به او توجه دارید.
  • پس از پایان سخن فرد سخنگو، برای اطمینان از درک صحیح پیام او، بازخورد کلامی ارائه دهید.
  • هنگامی که دیگران با شما سخن می گویند آرامش خود را حفظ کنید.
  • هنگام گوش دادن صادق باشید و از قضاوت بپرهیزید.
  • هنگام ارائه بازخورد، برای اطمینان از درک صحیح پیام، بازخورد خود را در یک جمله ارائه دهید.
  • تنها بر کلمات تمرکز نکنید؛ به نحوه ی بیان پیام نیز توجه کنید.
  • عواطفی را که برای درک پیام دارای اهمیت اند به رسمیت بشناسید.

هدفتان در مکالمه این باشد که نیت واقعی سخنگو را درک کنید.

بخشی از کتاب ارتباط موثر-دامیز


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

رازهای موفقیت برند های برتر جهان

رازهای موفقیت برند های برتر جهان – قسمت آخر

رازهای موفقیت برند های برتر جهان چه هستند که بدون توجه به مرز‌ها، سنت و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *