آموزش وردپرس

۳۲ نمونه آگهی چاپی که ­می­توانید استفاده کنید

  1. آگهی پرسش­آمیز: سوال را در عنوان مطرح می­کند و در متن به آن جواب می­دهد.
  2. آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش می­پردازد و خواننده آزمایش را انجام می­دهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
  3. آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی می­کند و یا خبری جدید و هیجان­انگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع می­رساند.
  4. آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بی­حاشیه­ی واقعیتها می­پردازد.
  5. آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق می­کند.
  6. آگهی جایزه دهنده: وعده­ی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را می­دهد.
  7. آگهی دستوری: به خواننده دستور می­دهد که به حرکت درآید.
  8. آگهی بها و ارزش و از کجا بخریم: حراج را اعلام می­دارد. محصول را توصیف می­کند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی می­کند.
  9. آگهی مدلل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، می­پردازد.
  10. آگهی­ای که به صورت نامه نوشته می­شود.
  11. قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، می­پردازد.
  12. گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف می­کند.
  13. تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح می­دهد.
  14. آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی می­پردازد.
  15. داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا می­پردازد.
  16. موج جدید: از طرح­های گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده می­کند.
  17. شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار می­گیرد.
  18. آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا می­توان به دست آورد، در اختیار خواننده می­گذارد.
  19. آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.
  20. شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز می­سازد.
  21. محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز می­سازد.
  22. کارتونها
  23. صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر می­شود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.
  24. اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژه­هایی می­پردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژه­هایی بودند که توسط یک نویسنده­ی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.
  25. آگهی مقایسه­ای: نشان می­دهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.
  26. مبارزه: خواننده را به رویارویی می­خواند، که اگر می­تواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.
  27. آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز می­شود و نه خود کالا.
  28. آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.
  29. معرفی: چگونگی کار محصول را نشان می­دهد.
  30. جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب می­کند و سپس در متن توضیح داده می­شود.
  31. اجرای مسابقه­ها و شرط بندیها
  32. با حوادث جاری گره می­خورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.

بخشی از کتاب ادبیات  تبلیغ


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

درکِ اینکه افراد چگونه منظور خود را بیان می کنند-بخش دوم

درکِ اینکه افراد چگونه منظور خود را بیان می کنند-بخش دوم

شیوه‌ی دلجویی کننده، رویکرد ناقاطعانه ناقاطعانه صحبت کردن، ملایم‌ترین رویکرد است. فردی که ناقاطعانه صحبت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *