چک لیست بهره وری
چک لیست بهره وری

چک لیستی برای داشتن بیشترین بهره وری

آیا تا جایی که امکان پذیر است، بهره وری دارید؟ در اینجا چک لیستی برای داشتن بیشترین بهره وری تقدیم شما کرده ایم .

در دنیای سریع امروز توانایی تعریف و انجام چندین کار به سرعت بیشتر از همیشه اهمیت دارد. نه اینکه فقط بتوانیم باعث پیشرفت کسب و کار خود شویم، بلکه علاوه بر آن بتوانیم ناهار را در کنار خانواده یا دوستان باشیم.

در ادامه چک لیستی برای شما آماده کرده ایم که با کمک آن می توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید. آن را بررسی کنید و ببینید در مقایسه با آن چه نمره ای می توانید به خود بدهید.

۱- همیشه قبل از شروع، برای کل روز خود برنامه ریزی کنید.

همانطور که پروفروشترین مولف مدیریت زمان، برایان تریسی، می گوید: «هر دقیقه برنامه ریزی باعث ده دقیقه صرفه جویی در کار می شود.»

۲- مهمترین کارهای خود را اول از همه انجام دهید؛ حتی اگر سخت باشند.

طبق گفته ی مارک تواین:«اگر کار شما خوردن قورباغه است، بهتر است آن را همان اول صبح انجام دهید و اگر کار شما خوردن ۲ قورباغه است، بهترین کار این است که بزرگترینش را اول بخورید.»

۳-با احساس اضطرار کار کنید.

پژوهش پروفسور جان کاتر نشان داد که احساس اضطرار یکی از مهمترین رفتارهای فردی یک مدیرعامل موفق است. این حس اضطرار برای غبله بر بسیاری از پیچیدگی ها و سکون ها شرکتی ضروری است.

۴- زمان لازم برای انجام کارهایتان را سختگیرانه تعیین کنید.

وقتی زمان کمتری برای انجام یک کار داشته باشید، معمولا آن را سریعتر انجام می دهید. بنابراین باید همیشه زمانی محدود برای به اتمام رساندن هر کاری تعیین کنیم. قانون پارکینسون اینجا اهمیت پیدا می کند: «کار به اندازه ی زمانی که برای آن اختصاص داده اید، طول می کشد.»

۵- هر ۹۰ دقیقه استراحت کنید.

تونی شوارتژ که در پروژه Energy کار می کند، به طور قطعی ثابت کرد که وقتی افراد استراحت های کوتاه بین کار داشته باشند، عملکرد بسیار بهتری دارند. او کشف کرد که استراحتی کوتاه بعد از هر یک ساعت و نیم کار، بهترین حالت است.

۶- فقط در بازه های زمانی مشخص ایمیل خود را چک کنید.

اثربخش ترین مدیران به محض دریافت ایمیل آن را پاسخ نمی دهند؛ چون باعث از دست رفتن تمرکز می شود و همچنین احتمال اینکه توجه شما به سمت مساله مهم جدیدی پرت شود افزایش پیدا می کند.

۷- روزانه کارایی خود را مورد بازبینی قرار دهید.

با چه روش هایی بهتری کارایی را دارید؟ چطور می توانستید بهتر کار کنید؟ همانطور که نیروی هوایی ایالات متحده نشان داده است، کارایی وقتی بهتری می شود که هر ماموریت مورد بازبینی قرار گیرد.

 

چه نمره ای می گیرید؟

همه ی ما توانایی انجام این موارد را داریم. انجام هیچکدام از آنها دشوار نیست، ولی نیاز به تمرکز بالا و نظم شخصی روزانه دارد. هر روز این ۷ مورد عالی را در ذهن داشته باشید و خواهید دید بهره وری و در نهایت پیشرفت شما در زندگی افزایش خواهد یافت.

منبع:  ترجمه از مدیران ایران 

www.modiriran.ir

همچنین ببینید

چگونه ایده هایمان را اثرگذار کنیم؟

اگر مخاطبان به ایده هایتان گوش ندهند و یا نتوانند به یاد بیاورندش ، به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *