4 روش برای ایجاد فرهنگ شرکت سازمانی

۴ روش برای ایجاد فرهنگ شرکت

اکثر مدیران عامل فرهنگ را همانند آپاندیس یک شرکت می بینند! زیاد به آن فکر نمی کنند و بدون هیچ مداخله و طراحی هدفمندی آن را می پذیرند.

درحالیکه فرهنگ هایی که خود به خود بوجود آمده اند در اکثر شرکت ها وجود دارند، بی توجهی به محیط باعث ایجاد روش های کاری بد، جو منفی و کاهش کارایی شود.

چرا مدیران عامل به فرهنگ توجه نمی کنند؟

با وجود تمام عواقبی که یک فرهنگ بد می تواند بوجود آورد، چرا ۸۰ درصد شرکت ها به آن توجه نمی کنند و اجازه می دهند خودش ایجاد شود؟

مدیران عامل فرهنگ را نادیده می گیرند زیرا آن را به عنوان یک مفهوم نرم و ناملموس می بینند. اکثر مدیران توجه خود را به موضوعات سخت مثل داده های تجربی، استراتژی ها، برنامه های توسعه، ماشین آلات، تجهیزات و.. متمرکز می کنند.

آنها وظایفی را ترجیح می دهند که میزان موفقیت در آنها با اعداد و ارقام قابل اندازه گیری باشد. آنها به موارد ناملموسی مثل فرهنگ توجهی ندارند، چون فکر می کنند این مورد برای آنها سودی ندارد.

با وجود اینکه فرهنگ معمولا در حاشیه قرار می گیرد و به آن توجهی نمی شود، اگر یک فرهنگ صحیح را به مرور در سازمان تزریق کنید، باعث افزایش درآمد و فرصت های بیشتر می شود. وقتی یک فرهنگ با کارایی بالا بتواند پیشرفت کند، باعث بوجود آمدن موج هایی از ایده های جدید می شود، ایده هایی که باعث افزایش روحیه و انگیزه کارکنان می شود و الهام بخش آنها خواهد شود تا فراتر از استانداردها کار کنند.

طراحی و ایجاد فرهنگ

شرکت ما گاهی برای یافتن یک کارمند مناسب دچار مشکل می شود، چون تطابق فرهنگی از اولویت های ما در فرآیند استخدام است. اما وقتی فرد مناسب را پیدا می کنیم، فورا تاثیر مثبت آن را بر شرکت مشاهده می کنیم. بعد از ۶۰ سال تجربه در یافتن فرد صحیح، چیزهایی در مورد ایجاد بهترین فرهنگ و استخدام بهترین افراد آموخته ایم، که می توانید آنها را در ادامه بخوانید.

۱- برنامه ریزی با قصد قبلی

منتظر نشینید تا عده ای از افراد فرهنگ شرکت شما را با انتخاب راه های آسان بسازند. به عنوان یک مدیر به طور فعال درمورد ارزشهای فرهنگی که می خواهید در شرکت شما وجود داشته باشد تصمیم گیری کنید.

این کار باید با شرکت های دیگر متفاوت باشد. اما در هسته این فرهنگ، باید طوری باشد که باعث تقویت کارکنان و کمک به افزایش کارایی گردد. ایجاد درآمد همچنان هدف اصلی شرکت شما است.

۲-ایجاد ارزش های شفاف

یک لیست مشروح از رفتارهای کلیدی که بر اساس آنها فرهنگ شرکت شما ساخته خواهد شد تهیه کنید. این لیست ارزش های شرکت را مشخص می کند. اگر در همان اوایل بتوانید ارزش های سازمان را در کارکنان تزریق کنید، این رعایت این ارزش ها تبدیل به یک عادت برای آنها می شود.

۳- الگو بودن

کارکنان باید ببینید که فرهنگ شرکت در تمام سطوح شرکت جاری است. مدیران شرکت باید در رعایت ارزش های فرهنگی الگو باشند.

۴- شناسایی و دادن پاداش

از کارکنانی که فرهنگ شرکت را پاس می دارند تجلیل و قدردانی کنید. بخاطر رفتار ارزش مدارانه به  آنها پاداش و اعتبار بدهید. در شرکت ما برای ایده های خلاقانه ۵۰۰۰ دلار جایزه تعیین شده است که یکی از این ایده ها باعث شد یک فرآیند کاری ۴ ساعته به ۱۶ دقیقه کاهش یابد.

به فرهنگ شرکت خود توجه ویژه ای داشته باشید. آن را با قصد قبلی و برنامه ریزی طراحی کنید، از ارزش های خود دفاع کنید و کارکنان خود را نیز تشویق کنید تا این کار را انجام دهند.

منبع: Ceo.com

ترجمه: مدیران ایران

 

همچنین ببینید

نقاط قوت شخصیت

چگونه نقاط قوت شخصیت خود را تقویت کنیم؟

تقویت نقاط قوت شخصیت نقاط قوت شخصیت صفات روانی هستند که در خدمت سه وظیفه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.