بيش از 17 سال سابقه فعاليت تخصصي در رشته فناوري اطلاعات، بيش از 7 سال مدير مركزداده شهرداري اصفهان و پشتيباني فني خدمات فناوري اطلاعات ، موسس گروه مشاوران فناوري اطلاعات سپاهان
دسته شغلی مرتبط: کامپیوتر ، فناوری و فرآوری اطلاعات
رشته تحصیلی: برق - الكترونيك
استان: اصفهان
تجارب فنی:
- نوسازی ، تکمیل و راه اندازی تابلوهای شبیه سازهای فنی ، پروازی و آموزشی بالگرد های ۲۰۹ ، ۲۱۴ ، ۲۰۵ (سال 76 – 79)
- طراحی شبیه ساز کاملا نرم افزاری در سه تخصص از سیستمهای نگهداری وتعمیرات بالگرد ها (سال 78 -79)
- برنامه نویسی سیستم های کنترل ، ابزار دقیق و شبیه سازهای نرم افزاری در صنعت (سال 79-80)
- طراحی نرم افزار دستگاه های اندازه گیری و کالیبراسیون ابزارهای دقیق صنایع خودرو سازی (سال 81 )
- طراحی و ایجاد سیستم خرید، نگهداری و تعمیرات رایانه ای (سال 81)
- طراحی سیستم مدون تحت وب جهت نگهداری و تعمیرات رایانه های شهرداری اصفهان (سال 83)
- اتخاذ رویکرد استاندارد سازی در جهت ارایه خدمات بهینه به همکاران در شهرداری اصفهان (سال 85)
- پیاده سازی مدل ITIL v3.0 در سطح واحد پشتیبانی فنی و مرکزداده شهرداری اصفهان منطبق با استاندارد ISO2000 (سال 87 – 93) و مکانیزه نمودن بیش از ۵۰% فعالیت ها با استقرار ابزارها و سیستمهای رایانه های
- تدوین طرح ایجاد واحد پیشخوان خدمات (پشتیبانی و سرویس دسک) شرکت مهندسی پدید پرداز (سال 94)
- تدوین طرح جامع زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات مجتمع فولاد خلیج فارس هرمزگان (سال 95)
- تدوین طرح کسب کاری شرکت بهین رایانش آزاد بر اساس تحلیل بازار، نقشه استراتژی و کارت امتیازی متوازن (سال 97)
- تکمیل طرح کسب کاری دستگاه کنترل تصویری سطح پارچه جهت شناسایی عوارض تعریف شده برای معرفی به سرمایه گذار (سال 97)
- ارزياب تعالي سازماني شهرداري منطقه 6 شهر اصفهان (سال 98)
- بهينه سازي و توسعه فرايند هاي شركت نرم افزاري سامانه ساز دلفين بر اساس مدل ITIL (سال 99)
استفاده عملیاتی از:
- سیستم متمرکز و بدون وقفه تحت وب در جهت ارایه ، ثبت و پیگیری مشکلات کاربران شهرداری(سال 86)
- سیستم پیش بینی وقوع مشکلات زیر ساخت های شبکه و مرکزداده شهرداری اصفهان (سال 87)
- سیستم پیش بینی وقوع مشکلات پایگاه داده های برنامه های کاربردی شهرداری اصفهان (سال 88)
تهیه و اجرای طرح های بهبود و تعالی سازمانی
- تهیه و اجرای برنامه اول بهبود سازمانی , برنامه ریزی راهبردی در سال ۸۸ و اجرای آن طی سال های ۸۸ تا ۹۰ برای حوزه پشتیبانی فنی و مرکزداده
- مسئول برنامه دوم بهبود سازمانی , برنامه ریزی راهبردی در سال ۹۰ بر اساس ماتریس SWOT و نقشه استراتژی برای حوزه پشتیبانی فنی و مرکزداده , شروع اجرای آن از سال ۹۱ تا سال ۹۳ .
- تهیه برنامه سوم تعالی سازمانی پشتیبانی فنی و مرکزداده شهرداری اصفهان بر اساس برنامه کلان شهرداری اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات برای سال های ۹۴ تا ۹۷
- طراحی مدل کسب و کار سیستم نگهداری و تعمیرات جهت سرویس های فناوری اطلاعات جهت محاسبه هزینه تمام شده نگهداری و تعمیرات سرویس ها
- تهیه برنامه تعالی سال 1396 حوزه امور مشتریان بر اساس مدل بهبود مستمر مطابق فرایندهای مدل ITIL v3.0
- تهیه برنامه توسعه سال 96 -97 مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بر اساس کارت امتیازی متوازن با رویکرد کاهش هزینه و توسعه بازار
- تهیه برنامه توسعه سال 98-99 مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با جهت گیری توسعه کسب و کار مرکز آموزش با رویکرد حمایت از کسب کارهای نوپا جهت تسریع در ارایه خدمات به شهروندان اصفهانی
مقاله ها :
- مدیریت نگهداری و تعمیرات
- راهبردهای نگهداری وتعمیرات
- مدل ITIL v3.0 برای واحد نگهداری و تعمیرات
- مدل پیشنهادی ساختار سازمانی و فرایند های مدیریت نگهداری وتعمیرات برای شهرداری های کلان شهر ها (طبق مدل ITIL v3.0)
- اهمیت نگهداری و تعمیرات مراکزداده بر اساس مدل های راهبردی نگهداری
- ارایه مدل مدیریت فعالیت های مورد نیاز پشتیبانی سرویس های ICT بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC)
- اهمیت آنالیز خرابی ها و مشکلات ایجاد شده در فرایند های نگهداری وتعمیرات
- گزارش نتایج برنامه ریزی راهبردی و اجرا آن جهت پشتیبانی فنی و نگهداری مرکزداده برای سال ۸۷ تا ۹۳ ( شامل دو برنامه متوالی )
- نحوه هزینه یابی نگهداری و پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات
- ارایه شاخص های پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات در شهر هوشمند بر اساس نقشه استراتژی
- معرفی چهار چوبی برای بهبود مستمر خدمت بر اساس کارت امتیازی متوازن و مدل ارایه خدمات ITIL 2011
- 5 گام برای رسیدن به کارت امتیازی چابک (ترجمه و تلخیص)
- 6 شاخص ضروری برای اطمینان از بقا کسب و کار (ترجمه و تلخیص)
- 10 راهنمایی جهت طراحی کارت های امتیازی متوازن (ترجمه و تلخیص)
- كارت امتيازي متوازن جهت تغيير استراتژی کسب و کارها براي مقابله با اثرات بیماری Covid19
- تغییر استراتژی بازاریابی برای مقابله با COVID-19 به همراه فعاليت های كليدي و شاخص هاي اثر گذار
دوره هاي آموزشی طي شده :
- ITIL V2.0 Fundamental
- ITIL V3.0 Fundamental
- مديريت پروژه هاي IT
- معماري سازماني
- ارزيابي عملکرد بر اساس کارت امتيازي متوازن
- مديريت استراتژيک نگهداري و تعميرات
- Information Security Management System (BS7799:2005)
- Guideline for ICT Disaster Recovery Services (ISO24762:2008)
- نگرش سيستمي
- کار تيمي
- طرح ريزي فرايند هاي نگهداري و تعميرات
- مديريت بحران
- مدیریت پروژه به متد چابک (ACP)
- دوره اظهارنامه نویسی و ارزیابی سازمان بر اساس مدل تعالی سازمانی نگارش 1396 (EFQM )
تعاملات، همکاری تیمی و كسب مشاوره جهت تغییر و استفاده از ایده های جدید
همسو با نیاز بازار، جريان لازم براي حضور موفق در تجارت است.
کد معرف برای ثبت نام دیگران: 1289
سابقه فعالیت ها:
مسئولیت ها در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان
- مسئول واحد پشتیبانی سخت افزار و نرم افزارهای پایه شهرداری اصفهان (سال 81 – 83)
- مسئول واحد پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی و پایگاه داده های شهرداری اصفهان (سال 83 – 85)
- مدیر پشتیبانی فنی و مرکزداده شهرداری اصفهان مستقر درسازمان فاوا (سال 85 تا 94)
- مدیر امور مشتریان و مدیریت سرویس (SMO) فاوا (سال 94 تا 96)
- مدیر مرکز آموزش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان (سال 96 تا ...)
سوابق اجرایی دیگر
- مسئول تولید نرم افزارهای شبیه ساز رایانهای در واحد جهاد خودکفایی مرکز آموزش هوانیروز اصفهان (سال 75 تا 77)
- مسئول گروه سخت افزار و نرم افزار شرکت خصوصی (سال 77 تا 79)
- مسئول گروه IT شرکت خصوص (سال 79 تا 81)
- مشاور رسمی سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان در گروه مدیریت و آموزش(سال 92 تا ...)
- عضو کمسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان (سال 93 تا ...)
- موسس گروه مشاوره فناوری اطلاعات سپاهان (سال 95 تا ...)
- عضو مشاور در باشگاه مشاوران و مدیران کمسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی اتاق بازرگانی استان اصفهان (سال 96 تا ... )
- مشاور مدیر عامل شرکت بهین رایانش آزاد در حوزه برنامه ریزی(سال 98 تا ...)
- مشاور مديرعامل شركت سامانه ساز دلفين آپادانا در حوزه بهبود فرايند هاي ارايه خدمات فناوري اطلاعات (سال 99 )
مهارت ها:
- شناخت مدل های رایج نگهداری و تعمیرات (نت ) و به کار گیری آنها در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات
- شناخت کامل فرایند های پشتیبانی سرویس های فاوا و آشنایی با روش های مکانیزه نمودن آنها
- تسلط بر مدل ITIL2011 جهت استقرار فرایندهای فاوا
- آشنا با مدل FITSM و YaSM مدل های مختصرتر جهت استقرار فرایندهای موضوعی فاوا
- آشنایی با برنامه ریزی راهبردی و روش های معروف آن
- تهیه برنامه های راهبردی و عملیاتی :
* ایجاد و بهبود فرایندهای طراحی، نصب استقرار و پشتیبانی سرویس های فناوری اطلاعات با رویکردهای مدیریت کیفیت و هزینه
* ایجاد بوم مدل کسب کار و استخراج مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی بر اساس تحلیل رقبا و بازار
* تحلیل پورتر و مدل زنجیره ارزش
* تهیه برنامه های کسب کار با دیدگاه فناوری اطلاعات
* مسلط به مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)
*مسلط به تهیه نقشه استراتژی جهت تدوین برنامه های راهبردی
- شناخت مدل های هزینه ای در سرویس های فاوا و روش های مدیریت آنها
نوع عضویت در باشگاه مدیران ایران: عادیایجاد کننده بحث در :
حضور در برنامه های :
همین الان طلایی شوید!