جناب آقای دکتر سیدتقی کمالی
مدیر، مشاور و پژوهشگر ارشد آینده نگاری و برنامه ریزی؛ حکمروایی و سیاستگذاری؛ تعالی سازمانی و توسعه کسب و کار؛ مدیریت اطلاعات و ارتباطات راهبردی
سازمان: مرکز مطالعات راهبردی مدیریت آینده
دسته شغلی مرتبط: آموزش و پژوهش، برگزاری همایش، مشاوره، مربیگری
رشته تحصیلی: آینده پژوهی، حکمروایی، مدیریت، ارتباطات
استان: تهران

 

سوابق و تجارب حرفه ای:

- رئیس مرکز مطالعات راهبردی مدیریت آینده 

- صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر مجله روندهای جهانی

 - مدیر گروه حرفه ای بین المللی جامعه اطلاعاتی و تحول دیجیتال (آی. اس. دی. تی)

- رئیس هیأت مدیره مؤسسه مطالعاتی توسعه رسانه دینی طاها

- مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت طلیعه گستران حامیم (بازرگانی، اطلاع‌ رسانی و تحقیقات بازار)

- عضو شورای سیاستگذاری پروژه ملی فرهنگیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

- سرپرست دفتر آموزش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور

- مسئول راهبردهای محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

- مؤسس و سرپرست گروه آینده پژوهی و مطالعات جامعه اطلاعاتی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران

- عضو دپارتمان آینده نگاری راهبردی آموزشکده عالی روش شناسی علوم انسانی در پاریس (فرانسه)

- مسئول روابط عمومی باشگاه پژوهشگران دانشجو (معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها)

مدیریت مجامع علمی و فرهنگی:

- عضو هیأت مؤسس انجمن سواد رسانه ای ایران

- عضو شورای اجرایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی

- مشاور امور رسانه ای انجمن ارتقای کتابخانه های عمومی ایران

- مشاور عالی انجمن سواد رسانه ای ایران

- معاون برنامه ریزی و بهبود عملکرد انجمن سواد رسانه ای ایران

- مدیر آموزش انجمن مدیریت اطلاعات ایران

- مؤسس و مدیر گروه های تخصصی آینده پژوهی اطلاعاتی و ارتباطی و جامعه اطلاعاتی انجمن مدیریت اطلاعات ایران

- مؤسس و دبیر کمیته های مطالعات فضای مجازی و ارتباطات و توسعه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

- مؤسس و مدیر گروه آینده پژوهی و فناوری های نوظهور انجمن سواد رسانه ای ایران

- مؤسس و دبیر کارگروه آینده پژوهی اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران 

- بنیانگذار و دبیر علمی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی (نخستین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی)

- عضو شورای سیاستگذاری و دبیر علمی محور ویژه (آینده پژوهی اجتماعی و فرهنگی) سومین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران

- دبیر هیأت علمی همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای (هم اندیشی دانشگاه و روابط عمومی؛ گفت و گو و همدلی)

- عضو هیئت علمی همایش های ملی و بین المللی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی و سواد رسانه ای و اطلاعاتی

- دبیر شورای برنامه ریزی و تنظیم فرایندهای دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی

- دبیر اجرایی همایش فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی

- رئیس شورای اطلاع رسانی، تبلیغات و تشریفات و مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

- مشاور ارتباطات و مدیر روابط عمومی همایش ملی جامعه و فضای مجازی

- مشاور فرهنگی، ادبی و مطبوعاتی مؤسسه فرهنگی - هنری شیعه منتظر

- ارشد انجمن روابط عمومی و تبلیغات کانون فرهنگی - تربیتی بعثت

افتخارها و دستاوردها:

- کسب عناوین متعدد استانی و کشوری در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری 

(جوان برگزیده کشور در حوزه رسانه، مقام نخست مسابقات نویسندگی در کشور، دارنده نشان ملی سواد رسانه ای، رتبه نخست مسابقات استانی روزنامه نگاری، رتبه نخست جشنواره منطقه ای خبر و اطلاع رسانی، فعال فرهنگی نمونه و منتخب استان، ... و دانش آموخته ممتاز دانشگاه)

- دریافت ده ها تقدیرنامه، لوح سپاس و قدردانی از نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی

(کنشگری اجتماعی و مدنی، مدیریت و مشاوره و برنامه ریزی و توسعه فعالیت های پژوهشی و ترویجی)

- احراز گواهینامه ها و تأیید صلاحیت های حرفه ای از مراجع ملی و بین المللی

(حوزه های مدیریت و بهره وری، بازاریابی و تبلیغات، آینده پژوهی راهبردی و دفاعی، ارتباطات سازمانی و بین المللی و فناوری و صنعت هوایی)

طرح ها و برنامه ها:

- پژوهشگر ارشد و مشاور عالی سیاستگذاری، مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و توسعه و پیشبرد فعالیت های نهادی در سازمان های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنایع پایه و پیشرفته

- مبتکر و ایده پرداز در نوآوری نهادی و اقدام های تأسیسی و راهبردی (طراحی ساختارها و فرایندها)

- طراحی و توسعه ده ها برنامه و پروژه ملی، محلی و سازمانی در زمینه های علمی، سیاستگذاری و اجرایی

- طراحی، برنامه ریزی و توسعه ساختاری، سازوکارها و رویدادهای علمی، فرهنگی و ترویجی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در کشور 

- تأسیس و مدیریت بخش های مطالعاتی و تحقیقاتی آینده پژوهی در حوزه های جامعه شناسی و مطالعات اجتماعی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات مراکز علمی کشور

- بنیانگذاری، طرح ریزی و راه اندازی نشریات عمومی، تخصصی و پژوهشی مانند جامعه اطلاعاتی، ترجمان پژوهش های ارتباطی و پیام رسانه 

- مروج علمی و فرهنگی در زمینه های انسجام و همبستگی اجتماعی، جامعه اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، آینده پژوهی و سواد رسانه ای و اطلاعاتی

همکاری ها و فعالیت ها:

- بیش از دو دهه مدیریت و فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای در عناوین مختلف خبرنگاری و رابط خبری، سرپرست و نماینده، دبیر سرویس و عضو تحریریه، مدیر مسئول و سردبیر

(روزنامه های ایران، قدس، رسالت، جام جم، جوان، ابتکار، توسعه، مردمسالاری، نوروز و آفتاب یزد؛ هفته نامه های پیک آزادی و ماهین و مجلات مدیریت ارتباطات، شهر قانون، پیام رسانه، جامعه اطلاعاتی و ترجمان پژوهش های ارتباطی)

- مدرس دوره های آینده پژوهی، مدیریت و سیاستگذاری و ارتباطات و رسانه ها در دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی

(دانشکده خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز آموزش گفتمان انقلاب اسلامی، مرکز آموزش باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، مرکز آموزش های تخصصی و جامعه محور انجمن جامعه شناسی ایران و ...)

- برنامه ساز، طراح، مشاور، سردبیر و کارشناس مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی

(برنامه های پیشران تمدن، فردای روشن، زیر رادیکال، گفت و گوی اجتماعی، گفت و گوی فرهنگی، گفت و گوی علمی، گفت و گوی روز، گام دوم، آوای قانون، هاشور، سمت و سو، سیمرغ سخن، روز و شب و ...)

- سرپرست سازمان آگهی ها و مدیر بازاریابی و تبلیغات برخی نهادهای رسانه ای

(روزنامه های همشهری، جام جم، ابتکار، آفتاب یزد، توسعه، نوروز، قدس و رسالت)

ابتکارها، نوآوری ها و اقدام های برجسته:

- پیشگام در راه اندازی، توسعه و پیشبرد روزنامه نگاری جامعه اطلاعاتی به عنوان ژانر تخصصی

(مبدع مفهوم روزنامه نگاری جامعه اطلاعاتی)

- نگارش نخستین کتاب روزنامه نگاری جامعه اطلاعاتی

- نویسنده نخستین اثر تألیفی با موضوع حکمرانی دیجیتال در کشور

- طراحی مدل های مفهومی و نظری در علوم ارتباطات و مطالعات اجتماعی 

- بنیانگذاری نخستین مجله مطالعات میان رشته ای روندهای جهانی

- طراحی برنامه‌ های توسعه‌ ای و راهبردی پروژه‌ های کسب‌ و کار و تعالی سازمانی

- تاسیس، طراحی، برنامه ریزی و توسعه همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی

- تاسیس، طراحی، برنامه ریزی و توسعه انجمن سواد رسانه ای ایران

- نگارش طرح جامع آموزش و مدیریت محتوای سواد رسانه‌ ای در کشور

- نگاشت نهادی، خط مشی ملی و راهبردهای کلان بازی ها و سرگرمی های دیجیتال

- طرح ریزی تاسیس شبکه و توسعه برنامه های تلویزیونی کشاورزی

طراحی رویدادهای تجربه نگاری (کاربردی - ترویجی) در برنامه های علمی و حرفه ای

عضویت در نهادهای علمی، مدنی و صنفی:

 - عضو رسمی انجمن صنفی مدیران رسانه 

- عضو رسمی انجمن روابط عمومی ایران 

- عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران 

- عضو ویژه انجمن سواد رسانه ای ایران


کد معرف برای ثبت نام دیگران: 309
نوع عضویت در باشگاه مدیران ایران: طلایی

گواهینامه عضویت در باشگاه مدیران ایران:

دوره بیزینس کوچینگ مدیران ایران

حضور در برنامه های :
  • نشست خرداد ماه 96 اعضای باشگاه مدیران
  • نشست دی ماه اعضای باشگاه مدیران ایران
  • نشست آبان ماه باشگاه مدیران ایران

  • اطلاعات بیشتر مانند رزومه یا ارسال پیام خصوصی، فقط برای اعضای طلایی قابل مشاهده است.

    همین الان طلایی شوید!
    +