آموزش شبکه سازی حرفه ای – بخش دوم
بررسی چهار قانون ارتباط
در طول این دوره آموزشی، ما با هم فرصت های متنوعی که شما برای ایجاد ارتباطات حرفه ای خود با دیگران به اونا نیاز دارید رو بررسی خواهیم کرد و همینطور چندین ابزار رو که میتونه به شما در بهبود کیفیت ارتباطات کمک کنه معرفی می کنم. چند قانون اصلی وجود دارد که شما باید آنها رو همیشه به خاطر داشته باشید، علاوه بر فرصت ها و ابزار هایی که استفاده می کنید. این قوانین مربوط به ارتباطات فردی و آنلاین شما می شوند، این ها همان قوانینی هستند که افرادی با ارتباطات قوی هر روز در تعاملات خود از آنها استفاده می کنند.
اولین قانون این است، شما اول ببخشید. این قانون ارزشمندترین قانون در کسب و کار من است.
بدین معنی که شما آغاز هر تعاملی را با این تفکر ذهنی پیش می برید که چکاری از دست من بر می آید تا برای فرد دیگری انجام دهم. در حالیکه بطور معمول و مخصوصا در کسب و کار، مردم اکثرا به این مطلب می اندیشند که چه چیزی می توانند از دیگران دریافت کنند. اما افرادی که ارتباطات ارزشمند برقرار می کنند این نکته رو می دانند که رمزموفقیت اونا در برقراری روابط پایدار ، برآوردن نیاز دیگران است. این نکته به هیچ وجه در مورد چرب زبانی و چاپلوسی نیست بلکه درباره ایجاد مشارکت در کاری است که دیگران انجام می دهند، کمک به آنها در پیدا کردن منابع و حتی دادن هدیه ای متناسب با علائق و سرگرمیشون به آنهاست.
اگر شما با این نگرش که شما اولین فردی باشید که می بخشید، به افرادی که ملاقات می کننید نزدیک شوید، متوجه خواهید شد که آنها بیشتر به شما علاقمند خواهند شد تا اینکه سعی کنید با حرف زدن در مورد خودتون آنها را به خودتون علاقمند کنید. این قانون اولین و مهمترین قانون است چرا که سه قانون با قی مانده بدون این قانون نتیجه نخواهند داد.
دومین قانون این است که نام افراد را بخاطر بسپارید.
همه ما دوست داریم تا شناخته بشیم، از ما تقدیر کنند و بخاطر سپرده بشیم. عادت کنید که نام افراد را به خاطر بسپارید، اسم افراد را با تصویر صورتشون در گوشیتون یا پایگاه داده تون ذخیره کنید تا وقتی آنها رو دیدید بتوانید آنها را تشخیص دهید.
در تعاملات آنلاین با آنها لینک شوید و برای چیزهایی که از آنها می شنوید ارزش قائل شوید. افراد وقتی که شما نام آنها را بکار می برید خوشحال می شوند و این امر، باعث بهبود روابط شما خواهد شد.
قانون سوم این است که همه حواستون به مخاطب باشه.
اگه شما سعی می کنید که چند وظیفه ای عمل کنید، بجای انیکه بر روی فردی که با اون ارتباط برقرار می کنید تمرکز کنید، این مطلب رو می رساند که آنها مهم نیستند، و هر کار دیگری که شما در حال انجام آن هستید مهمتر از آنهاست. از طرف دیگر اگر شما به چشمان مخاطبتون نگاه کنید و تمام توجه تون به آنها باشه در حین ارتباط با آنها نشان دهنده ی اینه که، آنها مـــهم هستند.
در عوض، آنها احترام بیشتری به شما می گذارند که باعث تقویت رابطتتون میشه.
چهارمین قانون این است که رابطه رو حفظ کنید. در بازاریابی این قانون، تناوب نامیده میشه و بدین معنی است که هر چه دیگران نام و چهره شما رو بیشتر ببینند بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. در برقراری ارتباط این که شما فردی را، فقط یکبار ملاقات کنید و مکالمه خوبی با او داشته باشید و سالی یکبار برای او کارت تبریک بفرستید، کافی نیست. برای ایجاد یک رابطه حرفه ای قوی، شما باید رابطه منظم خود با آنها را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که ارتباط متناوب و طولانی مدت بیشترین ارزش رو برای هر دوطرف خواهد داشت.
در درس بعدی، این قوانین رو به صورت کاربردی و در موقعیت های گوناگون به شما نشان خواهم داد.
ادامه دارد …
برای نگارش این مطالب آموزشی از سری آموزش های حرفه ای موسسه لیندا استفاده شده است که ترجمه ی فارسی آن توسط مدیران ایران انجام شده است .
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
چطور کتاب بنویسیم
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید