ابداع رسانۀ جدیدی به نام رسانه نیکی
دو جوان ایرانی موفق به ابداع رسانۀ جدیدی به نام رسانه نیکی شدهاند که علاوه بر تأمین نیازهای تبلیغاتی اسپانسرها و صنایع، این امکان را نیز فراهم می کند تا بخشی از درآمد حاصلۀ این سرویس آنلاین که توسط عموم کاربران عرصه دیجیتال آن هم به صورت رایگان قابل استفاده است، صرف کمک به خیریه ها و نهادهای عام المنفعه شود.
مهدیار پیرزاده و هادی علوی، فارغ التحصیلان دانشگاه سوره تهران چند سالی است در حوزه ی هنر و تکنولوژی مشغول فعالیت های خلاقانه هستند؛ آنها در آخرین پروژه خود با شناسایی خلاء موجود در فضای تبلیغاتی و با توجه به گرایش جامعه به انجام امور خیریه و همچنین نیاز اسپانسرها و صاحبان صنایع تجاری به تبلیغات اثرگذار، دقیق و کم هزینه، موفق به ابداع سامانه ای با نام”رسانه نیکی” شده اند که میتواند در آن واحد به این نیازها و تمایلات اجتماعی پاسخ دهد.
این سرویس آنلاین (و آفلاین) جدید که کاربران حوزه دیجیتال را محور فعالیت های خود قرار داده است، در مرحله اول به کاربر اجازه می دهد تا بر اساس سلیقه شخصیاش، مجموعه ای از تصاویر زیبا با موضوعات مختلف را برای نمایش اتوماتیک بر روی بکراند کامپیوتر و یا موبایلش انتخاب کند؛ گفتنی است این تصاویر نیازی به دانلود شدن توسط کاربر ندارد و هر روز و تنها با یکبار اتصال به اینترنت بهروز رسانی میشوند.
تبلیغات اسپانسرهای تجاری در “رسانه نیکی” با شیوهای نوین و متفاوت انجام خواهد شد به اینصورت که بخش کوچکی از تصویر دسکتاپ کاربر به نمایش محتوای تبلیغاتی اختصاص می یابد تا هیچ گونه درگیری ذهنی برای کاربر ایجاد نکند.
کاربر، در پنل کاربری خود می تواند تصمیم بگیرد تا ارزش مالی که با نصب رسانه نیکی بر روی کامپیوتر یا موبایلش ایجاد شده است را با چه نسبتی، بین مؤسسات خیریه و یا شرکت در قرعه کشی و دریافت جوایز اختصاص دهد.
در پنل کاربری لیستی از موسسات خیریه و بنگاه های عام المنفعه طرف همکاری با رسانه نیکی که وظیفهشان خدمت رسانی و امداد به بیماران خاص، کودکان فقیر و محرومان جامعه و… است قرار دارد و کاربر در صورت تمایل می تواند همه یا تعدادی از آن ها را برای دریافت مقدار ارزش مالی که به خیریه ها اختصاص داده است، انتخاب کند؛ کاربر همچنین قادر خواهد بود تا میزان مبلغی که از نصب رسانه نیکی ایجاد شده و بناست در جهت امور خیریه و یا شرکت در قرعه کشی استفاده شود را نیز مشاهده کند.
از طرفی مؤسسات خیریه طرف قرارداد با رسانه نیکی موظف خواهند بود لینک همکاری با رسانه “نیکی” را به کاربران و مخاطبان خود نمایش داده و مقدار هزینه و هدایای مالی دریافتی از رسانه نیکی، که به واسطه کاربران ایجاد شده است را بصورت ماهانه اعلام نمایند.
اسپانسرها و حامیان مالی رسانه نیکی با رویکردی جدید از تبلیغات هدفمند با محوریت بازخورد آنی و تعاملی با کاربران حوزه دیجیتال مواجه خواهند بود. گزارش آماری روزانه و ساعتی دقیقی از تعداد کاربران استفاده کننده رسانه نیکی و کاربرانی که با محنوای آنها در تعامل هستند، تعداد بازدید کنندگان از تبلیغ و سایت آن ها و همچنین گرایش های کاربران در سامانه نیکی، ساعات پربازدید و هوش تجاری ایجاد شده از این معیارها از جمله خدمات رسانه نیکی به اسپانسرها می باشد.
کاربران همچنین میتوانند فرم های نظرسنجی اسپانسرها و برندهای تجاری را در پنل کاربری خود تکمیل کرده و در اختیار اسپانسرها قرار دهند؛ این عمل علاوه بر اینکه شانس برنده شدن کاربر در قرعه کشی و دریافت جوایز را افزایش میدهد، صدای مشتری را به صورت مستقیم به گوش اسپانسر میرساند؛ به عبارتی یکی از دقیقترین داده هایی که یک برند تجاری و صنعتی به آن نیاز دارد را تهیه میکند؛ اسپانسر نیز میتواند به صورت آنلاین و لحظه ای کاربر را نسبت به برخی از خدمات، شرایط فروش، تخفیف ها و اطلاعیه های خود آگاه کند. “نیکی” یکی از هوشمندترین سامانه های تبلیغات هدفمند بشمار می آید که نمونه مشابهی ندارد؛ نیکی با بخشبندی کردن بازار و جامعه هدف این فرصت را برای حامیان و اسپانسرها به وجود آورده است تا تبلیغاتشان را برای مشتریان و مخاطبان واقعی خود ارسال کند.
سایر خدمات جانبی این سرویس که برای اسپانسرها و حامیان بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود، ایجاد گزارشات آماری دقیقِ روزانه و ساعتی از تعداد کاربران بازدید کننده و عملکرد و گرایش های آنها در سامانه و همچنین معرفی ساعات پربازدید و ایجاد بستری نو در حوزه تبلیغاتِ هدفمند، با رویکرد بازخورد آنی و تعاملی با کاربران حوزه دیجیتال می باشد.
از ویژگی های این سرویس توجه به رفتارهای کاربران است که با توجه به شرایط محیطی و اجتماعی موجود در جامعه می توانند درصد بهره مندی از جوایز و یا اختصاص آن به خیریه ها را تعیین نمایند. لذا با توجه به رفتار جمعی هر جامعه، رفتار سیستمی رسانه نیکی تغییر می کند.
در حال حاضر پروسه اجرایی رسانه نیکی، که با تأیید نهادهای علمی و آکادمیک مختلفی همراه بوده است، در دانشگاه آلبورگ کپنهاک در کشور دانمارک، یکی از دانشگاه های معتبر حوزه کارآفرینی با همکاری دکتر داتیس خواجهئیان، مدیر تحقیق و توسعه پروژه نیکی در حال طی کردن مراحل ورود به بازار جهانی است و به زودی مقاله و مصاحبه های دانشگاه ها و نهادهای مختلف علمی دنیا با موسسین رسانه نیکی منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد. (سایت رسانه نیکی در دانمارک www.nikimedia.dk )
پروژه “نیکی” از آبان ماه سال ۹۳ توسط هادی علوی و مهدیار پیرزاده طراحی و با همراهی یک تیم ۱۰ نفره طی ۸ ماه به مرحلهی بهره برداری رسیده و در حال ورود به بازار جهانی می باشد. طراحی و پیاده سازی این سرویس در ایران انجام شده و دکتر محمد خوئینی ها، عضو پژوهشگاه فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس بعنوان مشاور ارشد فنی، این تیم را همراهی کرده است.
هادی علوی در حال حاضر دانشجوی طراحی و مهندسی دانشگاه تکنولوژی تالین استونی و مهدیار پیرزاده نیز دانشپذیر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در رشته MBA هستند؛ این دو ابداع کنندۀ رسانه “نیکی” درباره پیشرفت و زمان رونمایی از این سرویس در ایران اظهار کرده اند:
به دلیل ابعاد وسیع و گسترده پروژه نیکی، مذاکرات ما با شرکت های همکار و سرمایه گذاران احتمالی از دو ماه پیش آغاز شده است و مادر نهایت با همکاری تعدادی از شرکت های واجد شرایط مذکور نسبت به تأسیس SME اقدام می نماییم.
در واقع بدلیل مشغله های ورود به بازار جهانی، استراتژی ما بر این مبنا قرار گرفته است که یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های فنی و تبلیغاتی، اجرای این سامانه در ایران را به عهده بگیرند؛ در این میان تأکید و ترجیح ما بر این است که از میان سرمایه گذاران مایل به همکاری در این پروژه، با گروه هایی وارد همکاری شویم که به نوعی از جنس پروژه هستند و نسبت به حوزه های اطلاع رسانی، تبلیغات، رسانه های مدرن و تکنولوژی محور، دارای اشراف نسبی می باشند.
ایشان درباره روند آتی سایر پروژه های در دست اجرایشان اظهار کردند:
گروه “سپنج” از حدود چهار سال پیش با تغییر مسیر تجاری خود، به سمت فعالیت های نوآورانه حرکت کرده و با توجه به پتانسیل همکاران جدید مجموعه در حوزه های وب و تکنولوژی و خروج از پارادیم های سنتی هنر و تبلیغات، سعی بر تلفیق و نوآوری در حوزه تجارت الکترونیک، هنر و تکنولوژی دارد.
در حال حاضر علاوه بر پروژه “نیکی” در حال انجام چند پروژۀ دیگر با محوریت توریسم و گردشگری، فرش و صنعت اسب و سوارکاری هستیم که به زودی نتایج و چگونگی ورود آن به بازار اطلاع رسانی خواهد شد؛ همچنین یکی دیگر از مهم ترین برنامه های آینده ما در حوزه بازی و سرگرمی است که از گردش مالی بسیار بالایی برخوردار می باشد.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید