اتیکت اداری+دانلود فیلم
اتیکت اداری
هرکسی، مخصوصاً متخصص های جدید و جوان، از این سود میبرد که هر چند وقت یک بار به این فکر کند که از نظر اتیکت اداری ، عملکردش چطور است. با اصطلاح اتیکت اداری ، من به رفتارهای ساده ای در محل کار اشاره میکنم که نتیجه شان این است که به همکارانتان توهین نشود، آنها اذیت نشوند و یا مزاحمشان نشوید.
بیایید از بهداشت و لباس شروع کنیم. این روزها از نظر شرایط بهداشتی، قانون ساده است. هر روز دوش بگیرید و تمیز باشید. ممکن است حرفم خیلی پیش پا افتاده باشد ولی شامل بهداشت پوست و مو و دندان هایتان هم میشود.
در مورد اصلاح صورت آقایان، بهترین توصیه این است که مطابق عرف سازمانتان عمل کنید و عادی باشید. حالا بیایید در مورد لباس صحبت کنیم.
از یک طرف میخواهید که هر جور راحت هستید لباس بپوشید و از طرف دیگر باید قوانین مربوط به لباس و آرایش ظاهر را رعایت کنید.
این را بدانید که انحراف از عرف، ممکن است خطرناک باشد. این راهم بدانید که پوشیدن لباس ها یا انجام کارهای تحریک آمیز، ممکن است برای بعضی ها جذاب باشد، ولی برای بعضی ها هم اصلاً خوشایند نیست.
بنابراین یک کم با احتیاط تر عمل کنید. خوشبختانه همه اصول کار را میدانید. به قولتان عمل کنید. سر وقت باشید. و البته به آراستگی ظاهر و لباستان توجه کنید. خیلی مهم است که شما اصول را به خوبی رعایت کنید.
اینطوری میتوانید احترامتان را به همکاران نشان بدهید . موضوع بعدی شامل رفتارهایی میشود که روی عملکرد موثر بقیه تاثیر می گذارد. که باید ازآنها اجتناب کنید تا اینطوری به بقیه کمک کنید که بتوانند بر کارشان متمرکز بمانند.
این کارها شامل اینها میشود که مثلاً وقتی شما دارید با تلفن صحبت میکنید، بقیه ساکت باشند. گوش دادن، وقتی یکی دارد صحبت میکند ، با سر و صدا غذا نخوردن. خیلی از عطر و ادکلن های تند، استفاده نکردن. با صدای بلند موسیقی گوش ندادن. و اینکه تلفن یا هر وسیله دیجیتال دیگه رو در حال بیصدا قرار دادن.
یک دسته مهم از رفتارها شامل چیزهایی میشود که من به آنها میگویم ادب و مهربانی . رفتارهایی که باید داشته باشید، نه فقط به این دلیل که خوب هستند، چون اینطوری به دیگران کمک میکنید تا ناامید و سرخورده نشوند.
این رفتارها هم شامل یک چیزهایی مثل این میشود که اگر مثلاً کاغذ پرینتر و یا هر ماده مصرفی دیگر تمام شده، پُرش کنید. اگر دارید برای خودتان چای می ریزید، لیوان خالی همکارتان را هم پر کنید. و اینکه اگر میدانید که حالتان خوب نیست، سر کار نروید تا بقیه را هم مریض نکنید.
دسته آخر رفتارها که میخواهم به آنها اشاره کنم، مربوط به جلسه ها است. هدفمان اینجا این است که باعث سردرگمی و عصبانیت بقیه نشویم. بنابراین یادتان باشد که سروقت باشید. حرفهایتان را از قبل آماده کنید تا کمک کند شما روی موضوع اصلی متمرکز بمانید و از این شاخه به ان شاخه نپرید. تصمیم بگیرید که از تلفن یا کامپیوتر در جلسه ها استفاده نکنید مگر اینکه بخواهید از انها در صحبتهایتان استفاده کنید.
و مطمئن باشید که همه وسایل دیجیتالیتان در حالت بیصداهستند. همه مواردی که بیان کردم، در عین اینکه رفتار یا استراتژیهای ساده ای هستند، باید انجامشان بدهید. یادتان باشد که شما دوست دارید دیگران درمورد حرفه ای بودن شما صحبت کنند، نه در مورد کارهای عجیب و غریبتان.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید