۱۵ مهارت ضروری که تمام متقاضیان استخدام در بازاریابی دیجیتال باید داشته باشد:

متقاضیان استخدام در بازاریابی دیجیتال علاوه بر مهارتهای اولیه‌ی یک بازاریاب خبره، باید مهارت های گوناگونی مثل داشتن درک کامل از شبکه‌ها و رسانه‌های موجود و قابلیت شناسایی فرصت‌های طلایی آینده داشته باشند. علاوه بر این آنها باید عین حال تعادلی میان تفکر خلاقانه و در عین حال انتقادی را به نمایش بگذارند تا بتوانند موفقیت چشمگیری برای شرکت خود به همراه آورند.

به همین الان از ۱۵ نفر ازاعضای انجمن جهانی کارآفرینان جوان ، خواستم تا برای ما بگویند وقتی به دنبال یک بازاریاب دیجیتال می گردند به چه چیزهایی توجه می کنند و شما می توانید جواب ها را در این مقاله بخوانید.

  1. تخصص در زمینه تبلیغات در رسانه های اجتماعی.

یک متقاضی استخدام بازاریابی دیجیتال در این روزها باید در زمینه تبلیغات در رسانه های اجتماعی تخصص داشته باشد. به‌خصوص در زمینه تبلیغات در فیسبوک یا هر یک از رسانه های اجتماعی که شرکت بیشتر از آنها استفاده میکند. باید بتوانند تجزیه و تحلیل و آمارهای فیسبوک را درک کنند و راهی برای پیاده سازی آنها پیدا کنند. همچنین باید بتواند مخاطبان خاص و یکسانی را جذب کنند، بتوانند کمپین های تبلیغاتی خلاقانه برای شرکت ایجاد کنند و نظرات را بسنجند. خلاصه اینکه باید از لحاظ اطلاعات رسانه های اجتماعی کامل باشند. راهکارهای ارزان قیمت بسیار زیادی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد، پس ما باید مطمئن شویم که بازاریابان دیجیتال ما از روند به کارگیری این روش محبوب و ساده در دنیای تبلیغات باخبرند.

-میلز جنینگ، recruiter.com

  1. مهارت های فروش

ما  طی این سالها تعداد زیادی بازاریابی دیجیتال استخدام کردیم، چه به صورت دورکاری و چه با حضور در شرکت. چیزی که ما متوجه شدیم این است که کسانی که در فروش بهتر عمل می کنند قطعاً بازاریابان بهتری هم هستند. آنها می‌دانند چطور با مردم رفتار کنند و چگونه از آنها یک موقعیت فروش بسازند. درحالیکه اصولاً بازاریابان دیجیتال شما فروش را شخصا انجام نمی‌دهند، باید بدانند که چطور فروشنده خوبی باشند در غیر اینصورت آنها پول تبلیغات ارزشمند شما را بدون اینکه برای شما و تیم فروشتان موقعیتی ایجاد کنند، هدر می‌دهند.

-مارک کنیکولا، bannerView.com

 

  1. تخصص در یک کانال خاص از تبلیغات.

بسیاری از بازاریابان دیجیتال را می بینند که تمامی روش های تبلیغات را تحسین میکند. (چیزهایی مانند ایمیل،سئو،SEM ، شبکه های اجتماعی و …). بسیاری از این کانال ها ممکن است برای شما مفید باشد ولی کلید موفقیت و یک استراتژی تبلیغات خوب این است که بر روی یک یا چند مورد از این کانال ها تمرکز کنید و آنها را به درستی انجام دهید. این معناست که شما باید پویایی یک کانال بازاریابی را عمیقاً درک کنید و از آن به نفع شرکت خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما یک کسب و کار محلی دارید پینترست زیاد برای شما مفید نیست (اگرچه اکنون پینترست یکی از بزرگترین سایت های است که باعث انتقال ترافیک خریداران به سایت شما می شود). اما پیشنهاد من تمرکز و استفاده از روش هایی است که می تواند شما را به اولین انتخاب در گوگل مپ و مکان‌یاب های دیگر است.

-ترور سامر، localVox

 

  1. توانایی تفکر عینی

معمولا بازاریابان یکی از پرشورترین کارمندان یک شرکت هستند. اما گاهی این است یا می‌تواند قضاوت و توجه به تئوری های بازاریابی و خلاقیت را تحت تاثیر قرار می دهد.یک بازاریاب وقتی که می تواند خود را از کار خود جدا کنند خواهد توانست با چشم باز تر و تفکر عینی بر روی ایده های تمرکز کند که واقعا کمک کننده هستند- نه فقط چیزهایی که امیدوار بوده است جواب دهند.

-وزلی متیوز، high level marketing

 

  1. توانایی اجرا، تجزیه و تحلیل کمپین های بازاریابی مویرگی

بازاریابی درونگرا یا همان بازاریابی ربایشی کلید اصلی بازاریابی امروزی است. در حالی که بسیاری از بازاریابان می‌توانند با یک استراتژی نوآورانه و ابتکاری پیشرفت کنند، چیزی که بیشتر مرا جذب خود میکند چگونگی بررسی داده های ورودی یک کمپین بازاریابی مویرگی است. برنامه‌نویسی فوق العاده برای این کمپین‌ها این نیست که شما یک ایمیل یکسان را به تمامی لیست مشتریان ارسال کنید. یک ایمیل با نگارش عالی و شخصی سازی شده نسبت به نیاز مشتری شما. یعنی شما نحوه ارتباط بسیار متنوعی خواهید داشت و این نیاز به تفکر تحلیلی و استراتژیک بسیار قوی دارد. یک بازاریابی فوق العاده زمانی اتفاق می‌افتد که شما هنر ارتباطات را بر پایه یک مکالمه معمولی و دوستانه بنا کنید.

-ارن ایال, Springleap

  1. ترکیبی از توانایی‌های ابتکاری و تحلیلی

بازاریابی دیجیتال به تفکر خلاق و تحلیلگر نیازمند است. پس ما در این زمینه به دنبال اشخاصی می گردیم که هر دوی این توانایی ها را به نمایش میگذارند. بسیاری از کاندیداهای جدید برای این شغل کاملاً بر روی ای یکی از این دو مورد تمرکز کرده‌اند. ولی هر برنامه دیجیتالی نیاز دارد تا شما “هنر و علم” را در کنار یکدیگر استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال به ما آمار بسیار دقیقی ارائه می دهد – حتی در کمپین های زیبا خلاقانه- پس بهتر است از این آمار برای برنامه ریزی و استراتژی های تبلیغات آینده استفاده کنیم.

-کایلا ونگر فیرز، Revel interactive

 

  1. توانایی بالا در داستان سرایی بصری و کپی کردن

رسانه‌های دیجیتال بر خلاف روش‌های پیشین غالباً محیطی کپی محور و بر پایه اطلاعات بصری می باشد. این روزها ما به مطالبی در رسانه‌های دیجیتال اهمیت می‌دهیم که یا از لحاظ بصری جذاب باشند و یا احساساتمان را تحریک کنند. درک اولیه و توانایی استفاده از این دو موضوع در چشم انداز بازاریابی دیجیتال امروزی بسیار مهم است.

-الکس فریاس، Track Marketing Group

  1. شخصیت دوست داشتنی

ساختن رابطه ها یک عنصر مهم در بازاریابی دیجیتال است و داشتن یک شخصیت دوست داشتنی به شما کمک بزرگی میکند. , در حالی که بسیاری از مردم در تلاشند تا با ناشران، بلاگرها، اینفلوئنسرها و روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنند، کسی که شخصیت دلنشینی دارد همیشه توجه را به سمت خود جلب می کند. وقتی دو نفر در مقابل شما باشند صحبت کردن با یک ای مانند صحبت کردن با دیوار باشد و شخص دیگر بسیار برونگرا و مشتاق، شخص برای کدام یک بیشتر وقت می گذارید؟ برای ساختن روابط هم دقیقا همین قانون صدق می کند پس داشتن یک شخصیت دوست داشتنی نقش مهمی را در این شغل ایفا می کند، که اصولاً نادیده گرفته می شود.

-جاناتان لانگ, market domination Media

 

  1. درک وردپرس

بسیاری از سیستم های کنونی بر روی وردپرس ساخته شده‌اند، درنتیجه داشتن درک وردپرس مهارتی ست که قطعا به آن نیاز دارید. اگر قصد داشته باشید که یک وبلاگ یا حتی وبسایت بسازید و مدیریت کنید، وردپرس به ابزار و پایه اساسی دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. همچنین اگر به صورت مرتب به یادگیری افزونه های جدید و کارایی آنها بپردازید میتوانید با قابلیتهای روز افزون و جدید آنها تولید محتوا را راحت‌تر کنید.

-آنجلا روت، due.com

 

  1. توانایی عرضه خود

اگر شما به من بگویید که  قابل‌توجهی از رسانه‌های اجتماعی دارید و در مورد استفاده صحیح از برند و تبلیغات و توسعه آن تبحر دارید، بنابراین باید برای شما آسان باشد که بتوانید چیزی در خودتان را ارائه دهید. کسانی که برای این کار داوطلب می شوند در مصاحبه اولین پروژه‌ای که به آنها میدهم خودشان است. و اطلاعاتی که از آنها پیدا میکنم را برای تصمیم گیری نهایی استفاده می کنم. وقتی نام آنها را در شبکه های اجتماعی جستجو می کنم (ترجیح همان شبکه اجتماعی که ما برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنیم) باید چیزی راجع به آنها پیدا شود. ارتباط متقابل و پیام ها در هر یک از شبکه های اجتماعی مهم است و برای ارتقا و گسترش هر یک از آنها دستورالعمل ویژه ای وجود دارد.

-آدام استییل، the magistrate

 

  1. درک اختصار

زمانی که شما نتوانید با کمتر از ۱۴۰ کاراکتر ارزش های برند و محصول خود را با مشتریان بالقوهدر میان بگزارید دیگر تفاوتی ندارد که محصولات شما به چه اندازه با کیفیت و خوب هستند. بازاریابان دیجیتال باید کارآمد و موثر از پیام رسانی به صورت مینیمال و کوتاه استفاده کنند.

-نیکولاس هاس، loot!

 

  1. توانایی تحلیل و بررسی معیارهای قابل سنجش

امروزه بیش از هر زمان دیگری توانایی اندازه گیری بهره برداری هایمان از سرمایه گذاری در زمینه بازاریابی و تبلیغات حیاتی است. ما نمی توانیم تنها با در نظر گرفتن درصد کل در نبرد برتری بازار برنده شویم. حالا این نبرد در مورد انتخاب صحیح واستفاده کردن از هر فرصتی برای کوچکترین حرکت به سمت جلو است. مشاوران بازاریابی دیجیتال باید دارای دانش عمومی و درک لازم باشند تا بتوانند قابلیت ها و ارزش های خود را به صورت معیارهای قابل سنجش و داده های واقعی ارائه دهند. روزهایی که بر اساس حدس زدن میزان فروش تشخیص می دادیم که کمپینی موفق بوده یا نه دیگر تمام شده است. ردیابی برخط به همراه ابزارهای تحلیل و بررسی آمار دست در دست هم به بازاریابان این دوره کمک می کنند، بنابراین از یک مشاور تبلیغاتی و یا ی از تیم بازاریابی انتظار می‌رود که بتوانند از این ابزارها و اهرم‌ها در جهت رشد سازمان دقیق و موثر استفاده کنند.

-بلیر توماس، EMerchantBroker

 

  1. مهارت های شنیداری

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، توانایی ارتقا سطح فروش و معرفی محصولات از طریق کلمات، تصاویر و ویدئو در رسانه های اجتماعی بسیار ضروری است.همچنین بازاریابی دیجیتال فرصتی برای فعالان این رشته فراهم می کنند تا از طریق روش های جدید با دسته های مختلف مردم در ارتباط باشند و به آنها گوش فرا دهند. ما با استفاده از رسانه های اجتماعی و ابزارهای تحلیل آمار، می توانیم تفکر مصرف کننده ها را درباره یک محصول، مشکلات مربوطه و یا خدماتی که ارائه می دهیم متوجه شویم. زمانی که من بسته استخدام یک بازاریاب دیجیتال را دارم، باید ببینم که به نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان گوش می‌دهد و با استفاده از دانش و بینش خود راهکارهای خلاقانه ارائه می دهد.

-شایلین دور، Chatter Buzz

  1. انعطاف و چالاکی

حداقل ماهی یک بار پلتفرم جدید ایران خود را به بیرون باز می‌کند، و یا یکی از پلتفرم های اصلی الگوریتم خود را بروزرسانی میکند. اگر شما و یا بازاریاب دیجیتال شما با الگوی مشخص و بدون انعطاف کار می کنید و نمی‌توانید واکنش مناسبی نشان دهید، متاسفانه شما و کسب و کارتان به سمت سقوط کردن میروید و سریع به زمین خواهید افتاد.

-میکی مایر، JASH

 

  1. مهارت های اولیه طراحی

توانایی صحیح بیان کردن یک پیام بسیار مهم است. با اینحال بازاریابی دیجیتال چیزی فراتر از کلمات است. قسمت اعظم بازاریابی دیجیتال مربوط به ویژگی های بصری است. کسی که خود را یک بازاریاب دیجیتال می‌داند باید حداقل دانش اولیه درباره موضوعاتی مانند HTML, CSS و فتوشاپ داشته باشد.

-دن ساپوزینکوف، adgate Media

  

نویسنده : SCOTT GERBER

منبع : سایت mashable.com

 ترجمه اختصاصی مدیران ایران

 

صفر تا صد بازاریابی اینترنتی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.