اقدامات “بازاریابی همتایی”
یکی از مهمترین اقداماتی که صاحبان مشاغل کوچک میتوانند انجام دهند دور هم جمع شدن آنها حتی به صورت غیر رسمی ولی مداوم و منظم میباشد. این اقدام نه تنها موجب حمایتهای اخلاقی و همکاریهای علمی میشود بلکه بهترین راه برای اطلاعرسانی به دیگران جهت توصیه کار شما به مشتریان بالقوه محسوب میشود .
پاول تری که یک کار مشاورهای را اداره میکند همتایان متعددی دارد که بهمنظور حفظ ارتباط و اطلاع از تحولات صنفی با آنان به طور منظم صبحانه یا ناهار میل مینماید. پاول میداند که این دوستان کاری، مهمترین بخش برای توصیه شغل وی به دیگران محسوب میشوند. مثلاً چنانچه شما طراح گرافیستی باشید و تازه این کار راشروع کرده باشید بایستی دیگرانی که در این شغل هستند به خصوص قدیمیترها و با اعتبارترها را ملاقات نمایید تا به آنان بگویید که هستید، تواناییتان چیست و محل کارتان کجاست. وقتی که آنان به اندازه کافی در مورد شما دانستند آنگاه از آنان میخواهید که شما را با توجه به توانایی و امکانات خاص خود در آن زمینه کاری، به دیگران معرفی نمایند. در شغل معاملات املاک، بردن مشتری به خانههایی که دیگر آژانسهای املاک معرفی میکنند، امری متداول و کاملاً مرسوم است. تبادل اطلاعات در این زمینه بین آژانس املاکیهای هر منطقه معمولاً هفتهای یک بار انجام میپذیرد و موجب میگردد تا همکاران در ارتباط با یکدیگر باشند.
جوهر بازاریابی همتایی، آن است که شما نقش خود را در بین دیگر همکاران و همتایان درک نمایید و به عنوان بخشی از یک گروه، به گونهای مؤثر از این جایگاه بهره ببرید. همگی ما ویژگیهای منحصر به فردی در همکاری داریم. درست مانند یک دکتر که در پروسه مداوا زمانی که به یک جراح احتیاج پیدا میکند از وی در این زمینه کمک میگیرد.
گاهی جالب است که دوتان و همتایانی که ما آنان را از طریق کار و شغل میشناسیم و به آنان اهمیت چندانی نمیدهیم توسط دیگران مورد تمجید و تحسین قرار میگیرند. آیا میتوانید تعدادی از همتایان خود را که به گونهای ممتاز در جامعه کاری شما مورد توجه قرار میگیرند، نام ببرید؟ از اینکه تعریف خلاقی از مجموعه کاری خود ارائه نمایید، هراسی نداشته باشید. مثلاً چنانچه مدیر یک فروشگاه موتور سیکلت هستید و در بین قهرمانان مسابقه موتورسواری دوستانی دارید، آنان خواهند توانست نام شما را در بالای لیست قرار دهند. شاید آنان در کلیسای محل، ناشناخته باشند ولی قطعاً در جامعهای که شما متوجه آن شدهاید، افراد مهمی به حساب میآیند.
امر مهم در ” بازاریابی همتایی ” در اختیار داشتن این افراد به نام، و فعالیت مؤثر و سازنده آنان در کارتان میباشد. اگر بتوانید این کار را انجام بدهید، تمامی عوامل اعتماد و اطمینان را تقویت کرده، و در نتیجه توصیههای شخصی را زمینهسازی کردهاید. اغلب دوستان شما از اینکه بتوانند کمکی کنند، خوشحال میشوند حتی بدون اینکه چیزی از نتیجه این کمک به آنان برسد. بااینحال خوب است هر از چند گاهی از زحمات این افراد قدردانی شده و یا در غیر این صورت مبالغی به صورت حقالزحمه به آنان پرداخت گردد. همیشه به یاد داشته باشید که از شبکه دوستانتان به عنوان وسیلهای جهت درخواستهای نابجا از دیگران، استفاده نکنید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید