بازاریابی چیست ؟
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی نوعی استراتژی است که آن را به کار می گیرد تا بازار هدف مورد نظرتان آن قدر شما را بشناسد، دوست بدارد و به شما اعتماد کند تا به مشتری و درنهایت به هوادار شما تبدیل شود. همه کارهایی که برای دستیابی به این تغییرات انجام می دهید، تاکتیک هستند.
اگر طرح بازاریابی خود را بر روی یک کاغذ پیاده کنید، همه افراد قادرند آن را ببینند و با آن کار کنند. ابهامات زیادی در بازاریابی وجود دارد. ساده ترین و واضح ترین راه برای درک مفهوم بازاریابی این است:
تبلیغات: اگر مدرسه شما نمایشگاهی داشته باشد و شما تابلویی طراحی کنید که می گوید «نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح شنبه در این مکان برگزار می شود، این کار تبلیغات است.
ترفیع: اگر این تابلو را پشت اتوبوس مدرسه نصب کنید و اتوبوس یک هفته در شهر بچرخد، این کار ترفیع یا جلو اندازی است. اصطلاح انگلیسی آن promotion که کمی ترجمه آن به فارسی چنان که باید گویا نیست .
اعلان: اگر اتوبوس تصادف کند و در روزنامه محلی گزارش و یا در تلویزیون خبر آن پخش شود، اعلان است.
روابط عمومی: اگر بتوانید اظهار نظر شهردار را در مورد سیستم اتوبوس رانی مدرسه جویا شوید، این کار روابط عمومی است.
فروش: اگر مردم را به نمایشگاه بکشانید تا پولشان را در آنجا خرج کنند، این کار فروش است.
شما نمی توانید با تماشای شرکت های بزرگ، کارهای آن ها را تقلید کنید. آنها بودجه تبلیغاتی زیادی دارند و کارها را در مقیاسی بزرگ انجام می دهند. شرکت های بزرگ نیاز ندارند بلافاصله نتایج کارشان را ببینند. در مقابل، به عنوان مالک یک شرکت کوچک یا متوسط هدف شما از بازاریابی این است که
“محصولاتتان را سریع به فروش برسانید و احتمالا نمی توانید بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار هزینه کنید.”
بنابراین بازاریابی باید بلافاصله فروش شما را افزایش دهد؛ نه اینکه امید داشته باشید با برندسازی فروش شما در آینده افزایش پیدا کند. به یاد داشته باشید، هیچ کس تا خریدی انجام ندهد نمیداند محصول یا خدمت شما تا چه اندازه خوب است. تا پیش از خرید، افراد فقط میدانند بازاریابی شما چقدر خوب است. به عبارت ساده بهترین بازاریاب همیشه برنده است. اگر شما برای موفقیت در کسب و کارتان جدی هستید، وقت آن است که اقدامی قاطع انجام دهید.
اکنون زمان تصمیم گیری برای تبدیل شدن به یک بازاریاب بزرگ فرا رسیده است. شما باید از مالک کسب وکار، به بازاریابی که مالک کسب و کار خویش است، تغییر یابید.
برنامه بازاریابی یک صفحه ای سریع ترین و مستقیم ترین راه برای به دست آوردن پول در کسب و کار را به شما نشان می دهد. این برنامه بیان می کند چطور می توانید از طریق بازاریابی رشد کنید. فرایند بازاریابی چیزی به جز سفری برای هدایت شما به سوی بازار هدف ایدئالتان نیست. این فرایند دارای سه مرحله متمایز است؛
مشتریان بالقوه: مرحله ای که مشتریان بالقوه را جذب می کنید و آنها را از تمام خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید آگاه می سازید.
مشتریان: در این مرحله افرادی که ابراز علاقه کرده اند برای اولین بار خرید می کنند.
طرفداران: در این مرحله مشتریان بارها از شما خرید کرده و شما را به دیگران معرفی و توصیه می کنند.
منبع: مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید