• 02144841991
  • info@modiriran.ir
Telegram Whatsapp
  • عضویت در باشگاه مدیران
  • فروشگاه
  • ما چیکار میکنیم؟
مدیران ایران
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
ورود و ثبت نام
0 تومان 0 Cart
0 تومان 0 Cart
ورود و ثبت نام
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
  • مشاوره و کوچینگ
    • کوچینگ چیست
    • کوچینگ برای سازمان ها
    • درخواست جلسات مشاوره یا کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • خدمات آموزش سازمانی
  • باشگاه مدیران
  • همکاری در فروش
مدیران ایران

بازاریابی B2B چیست؟

3.4
(15)

بازاریابی Business to Business ( که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است. تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.

بازاریابی B2B چیست؟
بازاریابی B2B چیست؟

با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد.

در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند.

در تجارت b2b  هرآنچه که بتواند امور خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری دهد از قبیل شرکا و خدمات مرتبط با تجارت  همچون تامین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای  دریایی محصولات، logestic (پشتیبانی) ، سرویس های بازرسی، کاربری های نرم افزار و… در مکان واحدی جمع می گردند. یافتن راه های جدید برای ترویج روابط  ازطریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک موضوع داغ در جهان و بازاریابی B2B است.

شبکه های اجتماعی راه جدیدی را برای مکالمات و ارتباطات بین کسب وکارها ایجاد کرده اند.

بررسی های سازماندهی شده توسط چادویک مارتین بیلی و iModerate نشان داد که احتمال خرید شرکت ها از طریق رسانه های اجتماعی بسیار زیاد است. شرکت های  B2B حرفه ای و فرصت طلب راه های ابتکاری ای برای استفاده از رسانه های اجتماعی به نفع خود یافته اند.

در این مدل تجارت (b2b) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.

در بازاریابی b2b سیستم های سیسکو ، یک فروشنده پیشرو در سیستم های شبکه و راه اندازی یک کمپین معرفی یک روتر جدید صرفا در تبلیغات رسانه های اجتماعی لازم است.

استراتژی بازاریابی b2b چیست؟

موفقیت در بازاریابی B2B از پخش تبلیغاتی یک محصول از رادیو یا تلویزیون بدست نمی آید بلکه موفقیت در بازاریابی  B2B از تعبیه شرکت در بخش صنعت و قرارگرفتن محصول به عنوان جزء اصلی  تجارت بدست می آید.

برای پیشرفت در این تجارت رعایت موارد زیر اهمیت بسزایی دارد:

  • میزبانی وبینارهای اطلاعاتی(webinars)
  • راه اندازی غرفه  صنعت در نمایشگاه های تجاری محبوب و مشهور
  • ارسال خبرنامه ایمیل به عنوان یک کارشناس صنعت و اطلاع رسانی ازموقعیت شرکت
  • حضور فعال و تعاملی در رسانه های اجتماعی
  • حضور در رویدادهای شبکه صنعت و ایجاد روابط  خوب با خریداران

گستره تجارت b2b  چه میزان است؟

مطالعه در قدرت و رشد بالقوه صنعت  قبل از اینکه به این حرفه مشغول شوید ایده بسیار خوبی است.

در شروع بازاریابی B2B این حقایق  رادر نظر بگیرید:

  • شیوه های فروش کالا در b2b  امکان سهولت در خرید وفروش ، حراج و توسعه خدمات و محصولات را برای خریداران وفروشندگان فراهم می کند و این امر موجب کاهش هزینه می شود به هرحال از جنبه های پرهزینه این مدل تجارت را که همانا ایجاد یک زنجیره غنی و موئر مدیریت فنی است را نباید نادیده گرفت.
  • بازاریابان B2B در سال ۲۰۰۳ حدود ۸۵ میلیارد $  صرف  ترویج محصولات و خدمات خود کردند. (انجمن بازاریابی کسب و کار)
  • یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارزش دلار از معاملات B2B  به طور قابل توجهی بیش از معاملات مشتری بوده است.

مصرف کنندگان B2B چه کسانی هستند؟

اول انکه یک مبادله B2B ممکن است فروش به یک سازمان را شامل شودکه بنابراین محصول به مصرف کننده نهایی فروخته شده است .

در این بازار عمده فروش ها و خرده فروش ها به عنوان فروشندگان مجدد کسانی که ارزشی را به محصول از طریق فعالیت های بازاریابی می افزایند  عمل می کنندد .

اینترنت بر ماهیت روابط مبادله ای در درون بخش فروشندگان مجدد تاثیر می گذارد و با توانایی و قابلیتی که دارد به عنوانن یک کانال عمل می کند.

دوم انکه مبادله ممکن است شامل فروش به یک سازمانی باشد که فرآورده را درساخت محصول خودش مورد استفاده قرار می دهد.

این مبادله به وسیله ایجاد ارزش اضافی از طریق تولید برانگیخته می شود .علاوه بر این برای آنکه یک شرکت قادر به تولید کردن باشد ممکن است محصولاتی را تهیه نماید که برای فرآیند تولید ضروری است اما تغییری را به صورت مستقیم در محصول نهایی ایجاد نمی کند.

سوم انکه مبادله ممکن است شامل فروش به یک سازمانی باشد که محصول را برای تسهیل در فعالیت خود مورد استفاده قرار می دهد.

بخش های دوم و سوم که بر صنعت و فعالیت ها تاکید دارند اغلب تحت برچسب بازاریابی صنعتی طبقه بندی می شوند .

با این وجود انواع فرآیندهایی که تحت این برچسب کلی شکل می گیرند ممکن است در بازارهایی که دولتها و موسسات ، مصرف کننده اصلی آنها هستند نیز یافت می شوند.

مدیران ایران

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد نظرات: 15

اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بولت‌ژورنال- ابزار برنامه‌ریزی
بولت‌ژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
از چه ابزاری برای مدیریت زمان استفاده کنیم؟‌ این پرتکرار ترین سؤالی است که در...
درآمدزایی
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
مورد مطالعه: مؤسسه آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مجازی نور طوبی (بهار 1400) مقدمه: مؤسسه...
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
فروش اینترنتی بیشتر، یک‌شبه و اتفاقی به دست نمی‌آید. برای فروش اینترنتی بیشتر، باید نکات...
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
در مطلبی با عنوان «فرمول طلایی فروش»، مواردی را بررسی کردیم که در فروش، بسیار...
فرمول طلایی فروش
موتور محرکۀ هر کسب‌وکاری، بخش فروش آن است.اما فروش مبحث بسیار گسترده‌ای است. چطور می‌توان...
گرگ وال استریت
گرگ وال استریت کیست؟

گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.

قدیمی تر داستان سرایی در محل کار +دانلود فایل صوتی مقاله
جدیدتر برداشت اشتباه از زبان بدن

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • bita گفت:
    3 آذر 1399 در 7:19 ق.ظ

    مفید و مختصر…

    پاسخ
  • نوبت دهی گفت:
    4 خرداد 1397 در 4:08 ب.ظ

    ممنون واقعا مفید بود

    مدل های دیگه رو هم میشه مقاله ای در موردشون منتشر کنید
    b2c
    c2c
    b2b2c

    پاسخ
  • باشگاه مهندسان ایران گفت:
    13 اردیبهشت 1397 در 3:28 ب.ظ

    جالب بود . آیا در ایران هم وب سایت b2b قوی داریم ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دو × 3 =

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

جستجو برای:
فرصتی برای شبکه سازی حرفه ای

آموزش جامع هوش مصنوعی برای مدیران
آموزش هوش مصنوعی
کاملترین دوره آموزشی هوش مصنوعی
دوره های آموزشی مدیران
فروشگاه محصولات مدیران ایران
دوره های آموزشی به روز و کاربردی
کانال مدیران ایران
کانال تلگرام مدیران ایران
سیستم‌سازی
سیستم سازی چیست
کوچینگ
همه چیز درباره کوچینگ
اینستاگرام
اینستاگرام مدیران ایران
کتاب مدیریت زمان



سرمایه گذاری آنلاین
Nobitex Referral Campaign Banner
خرید بیت کوین با کمترین مبلغ
Nobitex Referral Campaign Banner
دربـاره مـا

ماموریت ما، کمک به توسعه کسب‌ و کارها و رونق دادن به آنها است و این کار را با آموزش‌ها، مشاوره‌ها و جلسات کوچینگ انجام می‌دهیم.

دسترسی سریع
  • کوچینگ چیست؟
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مقالات
تـماس بـا مـا
  • کرج- خ دوم شرقی شاهین ویلا- پلاک 15- واحد 1
  • 02634209344
  • 02144841991
  • info@modiriran.ir
مجوزها و نماد ها
Envelope Twitter Youtube Facebook Linkedin Instagram icon--white Telegram Whatsapp
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت «مدیریت اطلاعات پویا مهارت» می‌باشد. | پشتیبانی با پشتیبان وردپرس

در این سایت، از کوکی‌ها استفاده می‌شود تا بتوانیم تجربه مرتبط‌تری به شما ارائه دهیم.
لطفاً با زدن دکمه "پذیرش همه" با عملکرد کوکی‌ها و دریافت سرویس بهتر، موافقت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر"تنظیمات کوکی‌ها" را بزنید.
تنظیمات کوکی‌هاپذیرش همه
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
همیشه فعال
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
کوکیمدتتوضیحات
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT