بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه
تماس با مشتریهای بالقوه یکی از وظایف حساسی است که بخش ارتباط با مشتری هر کسبوکاری در اختیار داشته و در ارتباط گیری با آنها شرایط کمی متفاوتتر به حساب میآید. در این مطلب قصد داریم کمی در مورد بایدها و نبایدهای اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه و راه صحیح ارتباط با مشتری صحبت کنیم که سبب میشود در پروسه جذب یک مشتری بالقوه حرفهایتر عمل کرده و راحتتر به هدف خود در ارتباط با مشتری برسید.
نبایدها:
۱– در آغاز صحبت نگویید «حالتون خوبه امروز؟»: شروع یک مکالمه با چنین سوالی سبب میشود تا مخاطب گمان کند که شما یک بازاریاب تلفنی هستید.
۲– نپرسید «آیا سرتان شلوغ است؟»: مشخصا سر مخاطب شما شلوغ بوده و با پاسخ «بله» آن شخص، هر دو معذب خواهید شد. بهتر است به جای این سوال، عنوان کنید که «میدانم سر شما شلوغ است و سعی میکنم خلاصه صحبت کنم».
۳– به چیزی تظاهر نکیند: در اولین تماس با مشتری بالقوه، وانمود نکنید که میدانید دقیقا نیاز او چیست و چگونه مشکلش حل میگردد. شما میتوانید با عنوان کردن یک سری سوال، از نقطه درد مخاطب خود باخبر شده و سپس به او کمک کنید. همیشه در ذهن خود داشته باشید که «عدم تشخیص، خطا یا قصور نیست».
۴– عجولانه عمل نکنید: قبل از اینکه با مشتری بالقوه خود تماس بگیرید، لازم است که سریعا چندین بار شروع مکالمه خود را دوره کرده و دقیقا بدانید که میخواهید چه چیزی به او عنوان کنید. همیشه درنظر داشته باشید که فرد پشت تلفن، باید به شما اعتماد کرده و هیچ وقت حس اتلاف وقت به او دست ندهد.
بایدها:
۱– حتما عنوان کنید که از کجا یا چگونه با مشتری بالقوه خود آشنا شدهاید: این عمل میتواند بسیار نامحسوس صورت گرفته و برای نمونه بگویید که «من تعریف کار شما را از آقای مرادی شنیدهام و خوشحالم از اینکه تونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم.»
۲– مزایای همکاری مشترک را عنوان کند: در اینجا باید کمی سیاست به خرج داده و به گونهای این مزایا را عنوان کنید که نامحسوس بوده و در ذهن مخاطب نقش ببندد.
۳– اگر یک متخصص هستید، از این موضوع نهایت بهره را ببرید: همه به ارتباط با افراد متخصص علاقمند هستند و دوست دارند که کار خود را به دست چنین افرادی بسپارند.
این مطلب با حمایت شبکه تبلیغات نگارش و منتشر شدهاست. برای اطلاعات بیشتر راجع به شبکه تبلیغات و یا شروع تبلیغات اینترنتی به Anetwork.ir مراجعه کنید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید