بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه

تماس با مشتری‌های بالقوه یکی از وظایف حساسی است که بخش ارتباط با مشتری هر کسب‌وکاری در اختیار داشته و در ارتباط گیری با آنها شرایط کمی متفاوت‌تر به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم کمی در مورد بایدها و نبایدهای اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه و راه صحیح ارتباط با مشتری صحبت کنیم که سبب می‌شود در پروسه جذب یک مشتری بالقوه حرفه‌ای‌تر عمل کرده و راحت‌تر به هدف خود در ارتباط با مشتری برسید.

 

نبایدها:

۱در آغاز صحبت نگویید «حالتون خوبه امروز؟»: شروع یک مکالمه با چنین سوالی سبب می‌شود تا مخاطب گمان کند که شما یک بازاریاب تلفنی هستید.

۲نپرسید «آیا سرتان شلوغ است؟»: مشخصا سر مخاطب شما شلوغ بوده و با پاسخ «بله» آن شخص، هر دو معذب خواهید شد. بهتر است به جای این سوال، عنوان کنید که «می‌دانم سر شما شلوغ است و سعی می‌کنم خلاصه صحبت کنم».

۳به چیزی تظاهر نکیند: در اولین تماس با مشتری بالقوه، وانمود نکنید که می‌دانید دقیقا نیاز او چیست و چگونه مشکلش حل می‌گردد. شما می‌توانید با عنوان کردن یک سری سوال، از نقطه درد مخاطب خود باخبر شده و سپس به او کمک کنید. همیشه در ذهن خود داشته باشید که «عدم تشخیص، خطا یا قصور نیست».

۴عجولانه عمل نکنید: قبل از اینکه با مشتری بالقوه خود تماس بگیرید، لازم است که سریعا چندین بار شروع مکالمه خود را دوره کرده و دقیقا بدانید که می‌خواهید چه چیزی به او عنوان کنید. همیشه درنظر داشته باشید که فرد پشت تلفن، باید به شما اعتماد کرده و هیچ وقت حس اتلاف وقت به او دست ندهد.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چگونه محیط کاری ایده آلی برای خودمان ایجاد کنیم؟

 

بایدها:

۱حتما عنوان کنید که از کجا یا چگونه با مشتری بالقوه خود آشنا شده‌اید: این عمل می‌تواند بسیار نامحسوس صورت گرفته و برای نمونه بگویید که «من تعریف کار شما را از آقای مرادی شنیده‎‌ام و خوشحالم از اینکه تونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم.»

۲مزایای همکاری مشترک را عنوان کند: در اینجا باید کمی سیاست به خرج داده و به گونه‌ای این مزایا را عنوان کنید که نامحسوس بوده و در ذهن مخاطب نقش ببندد.

۳اگر یک متخصص هستید، از این موضوع نهایت بهره را ببرید: همه به ارتباط با افراد متخصص علاقمند هستند و دوست دارند که کار خود را به دست چنین افرادی بسپارند.

این مطلب با حمایت شبکه تبلیغات نگارش و منتشر شده‌است. برای اطلاعات بیشتر راجع به شبکه تبلیغات و یا شروع تبلیغات اینترنتی به Anetwork.ir مراجعه کنید.

۰ پاسخ به "بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X