مقیاس اجرایی
چیزی که قابل اندازه گیری نیست را نمی توان ارزیابی کرد؛ و قابلیت گسترش و پیشرفت نیز ندارد. مقیاس های خوب اجرا و یا استانداردهای بالا و مناسب باید جهت کارایی بیشتر سازمان صورت پذیرد.
انتخاب معیارها
تلاش هر فرد یا گروه شامل برخی عواملی است که می تواند از طریق اجرای آنها مورد بررسی و سنجش قرار گیرد. مطمئن شوید که این مقیاس ها قادر به سود رسانی اقتصادی به سازمان می باشد. اگر مقیاس خیلی زیر ذره بین رود و یا اشتباه باشد، منجر به نتایج غلط می شود.
چه جیزی باید اندازه گیری شود؟
هرجیزی که بر اجراری سازمانی تاثیر داشته باشد، به صورتی مناسب در جریان مقیاس اجرایی قرار گیرد. حوزه های مربوط شامل موارد زیر می باشد:
- سطوح تولید
- نتایج فروش
- سود خالص و ناخالص
- سطوح حضور و عدم کارکنان و زمان حضور آنها
- سطوح تصادفات
- سطوح تغییر شغل کارکنان
- آخرین مهلت قرارها
تعیین اهداف درست
یک نقطه آغاز برای مقیاس اجرایی تعیین هدف می باشد.اهداف می توانند به نتایج مربوطه و یا تحقق یافتن آنها، از طریق دستیابی گروهی یا شخصی به اهداف و عملکردهای سازمانی مربوط باشند.
آنها می توانند به صورت پیشرفت های شخصی و یا فراگیری اهداف طراحی شده جهت ارتقا در حوزه های خاص باشند.
معیار های سنجش اجرای گروهی
از آنجا که گروههای متفاوت و حوزه های کاری متفاوتی وجود دارداین روند، آسان نمی باشد. شما لازم است درک درستس از اهدافتان جهت یافتن مسیر مناسب به سمت هدف داشته باشید و این به سه دلیل حرکت دشواری است:
همیشه مشخص نیست که چه نتایجی باید اندازه گیری و سنجیده شوند. اغلب گروهها از مقیاس های واضح بدون آنکه بپرسند نتیجه باید چه باشد و انها چطور می توانند کار خوبی ارائه دهند، استفاده می کنند.
همیشه مشخص نیست که اندازه گیری چطور باید انجام شود و همیشه همه چیز را بااعداد و ارقام نمی توان سنجید.
سنجش باید هم در سطح فردی و هم گروهی و به دور از هرگونه درگیری و بزرگنمایی انجام گیرد.
مرور اهداف
در اینجا برای ارزیابی موقعیت اهدافتان چند سوال مطرح شده است:
۱- آیا در سازمان همه دارای اهداف قابل اندازه گیری که به طور مستقیم در اجرای اساسی آنها تاثیر بگذارد، می باشند؟
۲- آیا شما برای سنجش خودتان اهداف خاصی دارید؟
۳- اگر افراد به این اهداف نرسند و یا برسند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
۴- با این اهداف چگونه باید برخورد کرد؟
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
تکنیکهای اولویت بندی – بحث تلخ اولویتها
متمرکزها به بهشت میروند، غیرمتمرکزها به همه جا!
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
Leave a Reply