بدست آوردن ترفیع بعدی
خیلی از مردم فکر می کنند که اگر آنها برای مدتی، سختی و مشقت کار را تحمل کنند، ترفیع می گیرند. بعضی وقت ها همینطور است . اما نه همیشه کار شما رسیدن به ترفیعی است که آرزویش را داشتید، چون با روش درستی آن ترفیع را خواسته اید. پس بیاید کمی در مورد چیزهایی که باعث ترفیع گرفتن می شوند صحبت کنیم. این ۶ تاکتیک حیاتی را در نظر بگیرید.
اولین و مهمترین مورد این است که یک سابقه از عملکرد خوبتان درست کنید. هیچ چیز به اندازه ی بازده کاری موفق نمی تواند به شما کمک کند. کاری که به وضوح، بهتر از میانگین عملکرد هم رده های شما باشد. این مورد، پایه ی ارتقاء و ترفیع است.
بیایید با نیاز شما برای اعلام علاقه تان به ارتقاء شروع کنیم؛ وقتی که شما نمی توانید همیشه درباره توانایی هایتان حرف بزنید، ولی بعضی وقتها هم نیازدارید که خودتان را نشان دهید.شما باید هر چند ماه یکبار با رئیس یا شخص دیگری که مرتبط با کار شما است صحبت کنید و مطمئن شوید که آن ها از تمایل شما به ارتقاء به خوبی مطلع هستند. هیچوقت تصور نکنید که آنها از خواسته های شما خبر دارند.
تاکتیک بعدی ، یادگرفتن مهارت های جدید است . شما یک دارایی با ارزش هستید و طبیعتاً می خواهید این دارایی در طی زمان با ارزش تر هم شود و این کار را با یادگرفتن مهارت ها و توانایی های جدید انجام می دهید.
این کار ممکن است آشنایی با یک خط تولید جدید باشد یا آشنایی با یک برنامه ی نرم افزاری درون سازمانی. یا چند مهارت و فرایند کاری دیگر. افزایش مهارت های شما، نه تنها در انجام کارهایتان به شما کمک می کند، بلکه به بقیه هم نشان می دهد که شما همیشه دنبال یادگرفتن هستید که همین موضوع شما را بیش از قبل شایسته دریافت ترفیع می کند. همینطور، علاوه بر وظایف عادی ، بصورت زیرکانه ای دنبال کارهایی که میتوانید انجام بدهید هم باشید. منظور فرصت های داوطلبانه در کمیته ها و پروژه های تیمی دیگر است.
این کار ها ممکن است برای پشتیبانی از پروژه های تغییر درون سازمانی، کارهای خیریه یا مواردی از این دست باشند. نکته اش این است که کلاً داوطلب شدن در کارها بسیار خوب است. باز هم به شما در ساختن شبکه ارتباطی بیشتر کمک می کند و به دیگران هم اعلام می کند که شما یک عضو سخت کوش در تیم هستید.
در آخر اینکه به آموزش فرد جایگزین خودتان هم فکر کنید. یکی از دلایلی که افراد خیلی دیر ارتقاء میگرند این است که واقعاً در کار فعلی خود بسیار خوب هستند. بنابر این رئیس آنها، به این فکر میکند که پیدا کردن جایگزین مناسب برای این آدم خیلی سخت است . کار شما باید این باشد که یکی از کارمندان یا همرده های خود را برای اینکه مشتاقانه جانشین شما بشود، تربیت کنید و اینگونه نگرانی رییس تان هم کاهش بدهید.
ارتقاء گرفتن فقط به انجام کارهای مهم نیست. این فقط شروعش راه است. باید بگذارید بقیه از اهداف و آرمان های شما خبردار شوند. مهارت های جدیدی یاد بگیرید، کارهای فوق برنامه انجام دهید و به پیدا کردن جانشین برای خودتان کمک کنید. همه اینها شانس پیشرفت و ارتقاء شما را افزایش می دهد.
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید