شبکه سازی حرفه ای – برقراری ارتباط با همکاران
5
(1)
حالا که با اهمیت ایجاد ارتباطات فردی آشنا شدیم، اجازه بدهید تا چهار قانون رو در عمل ببینیم. بطور اختصاصی در مورد همکاران. هر چند که مشغله ی فعالیت های روزمره و به پایان رساندن پروژه ها، فعالیتی ساده تره. من میخام تا ذهن شما رو به یک تصویر بزرگتر باز کنم. ایجاد ارتباطات حرفه ای و قوی در یک سازمان، می تونه به فرصت های آینده در جای دیگر منجر بشه. پس اچاز بدید تا ببینم چگونه می تونیم از چهار قانون ایجاد ارتباطات در محیط کاری بهره بگیریم.
نخست، بخشنده اول باشیم، با جستجو درمورد فرصت هایی برای کمک به اطرافیانمون تا به موفقیت برسند.
این به معنای پیشنهاد این مثل نیست که اگر تو پشت من رو بخارونی، من هم پشت تو رو میخارونم. بلکه بدین معنی است که اگر من به اطرافیان خودم کمک کنم، اتفاقات خوبی بری خودم در زمانی که منتظرشم روی خواهد داد. گهگاهی افرادی پیدا می شن که هرگز حاضر نیستند در عوض برای شما کاری انجام بدند، یا ممکنه نسبت به شما مشکوک بشن، در هر صورت، اجازه ندید این افکار شما رو از کمک و خدمت به دیگران دلسرد کنه. با توسعه ی این رفتار و الگوی دیگران بودن تو این زمینه که مشتاق باشیم تا ذره ای بیشتر برای اطرافیانمون مفید باشیم، شما می تونید فرهنگِ بخشنده ی اول بودن رو در محیط کار جا بندازید.
قانون دوم، بخاطر سپردن نام افراد تقریبا سر راسته. امیداورم که شما نام افراد و چهره کسانیکه با اونها کار میکنید رو بخاط داشته باشید، اگر احیانا شما با این مسئله مشکل دارید، زمانی رو به مطالعه دفترچه اسامی سازمان و یا تمرین نام اونها اختصاص بدید. همچنین سعی کنید به دیگران اعتبار ببخشید، اگر کسی به شما کمک کرده تا در انجام یک پروژ موفق بشید، مطمئناً شما هم سعی کنید با نام بردن از اون شخص در جمع ازش تشکر کنید. قانون سوم، بر روی مخاطب خود تمرکز کنید. بدین معنی که وقتی با کسی ملاقات دارید به انجام امور دیگه نپردازید، بطور مثال صفحه مانیتور را خاموش کنید یا هر عامل دیگه ای که شما رو از توجه کامل به مخاطبتون دور میکنه، حذف کنید.
بخاطر داشته باشید که با تمرکز بر روی افرادی که با او در حال ارتباط هستید، این حس رو به اونها میده که آنها مهــم هستند. این نکته همچنین در مورد افرادی که در یک جلسه، پیرامون شما هستند هم صدق می کنه. مخاطب شما به سادگی متوجه می شه که به اون توجهی نمیشه، وقتی شما حواستون به لوازم الکترونیکی روی میزتون باشه. حقیقت اینه که، افراد واقعاً متوجه میشنوند، مخصوصا وقتی که اونها در حال صحبت کردن هستند و شما به آنها گوش نمی کنید. آخرین قانون حفظ رابطه است، یعنی استفاده از ابزارهایی مانند شبکه های اجتماعی برای حفظ تماس با افرادی که اونها را کمتر حضوری می بینیم.
یک پیام دوستانه در شبکه اجتماعی، یا یک ایمیل هر ماه یا هر دو ماه یکبار می تونه برای حفظ رابط با همکاران سابق کافی باشه. بطور مداام از این چهار قانون در ارتباط با همکاران خود استفاده کنید، خواهید دید که ارتباطات حرفه ای شما بهبود خواهد یافت و فرصت های شما در طول زمان بیشتر خواهد شد.
برای نگارش این مطالب آموزشی از سری آموزشهای حرفه ای موسسه لیندا استفاده شده است ترجمه ودوبله ی آن توسط مدیران ایران انجام شده است .
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
در گفتگوهای کاری و مذاکره، اگر من حرف بزنم، شاید اوضاع به آن خوبی پیش...
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
شرکت الف در حال بستن قراردادی با شرکت ب است. اگر قراردادی که شرکت ب...
چطور کتاب بنویسیم
بعنوان یک نویسنده، گاهاً از من سوال میشود که چطور کتاب بنویسیم و مراحل نوشتن...
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید