برنامه ریزی برای ترفیع بعدی +دانلود فایل صوتی مقاله
چرا خیلی از مردم فکر می کنند باید ترفیع بگیرند ؟ چون فقط مثلاً یک سال سر ِ یک کار بودند … یا چون درخواست ترفیع داده اند ؟
شاید چون هر چیزی که ارزش ِ داشتن دارد، شما هم باید داشته باشید؟ ترفیع گرفتن هم فرقی نمی کند؟
نباید خیلی راحت انتظار گرفتن یک ترفیع را داشته باشید و همین طور نباید هر از چند گاهی درخواستی با این مضمون مطرح کنید. در عوض، بیایید درباره بعضی از روش های موثر تر صحبت کنیم، بیایید ببینیم ترفیع گرفتن واقعاً یعنی چی ؟
اول از همه، اگر شما در محل کارتان جزء بهترین ها باشید، معمولاً لازم نیست که درخواست ترفیع کنید.
فایل صوتی این مقاله را همین جا بشنوید.
(Mb 3.62)
مدیریت یک مجموعه، همیشه می خواهد نیروهای با استعداد را حفظ کند ، بنابر این معمولاً آنها خودشان پیش پیش از افراد تاپ مجموعه قدردانی می کنند. اما این را هم باید قبول کرد که رئیسها، معمولاً آنقدر پر مشغله هستند که یادشان می رود به این مسائل فکر کنند. بعضی وقتها هم بودجه آنقدر کم است که مجبور می شوند به این مسائل فکر نکنند. بنابراین شما مجبور هستید خودتان برای گرفتن ترفیعی که حق خود می بینید، کمی بیشتر تلاش کنید.
نکته اول: یک دفعه و بدون مقدمه، در مورد ترفیعتان سوال نپرسید. کمی در مورد سناریوی چند صحبت غیر رسمی و دنباله دار در مورد ترفیع بعدی فکر کنید. نحوه عملکردتان و میزان حقوقی که انتظار دارید، می تواند موضوع صحبتها در طی چند ماه باشد.
جدای از مرور عملکردتان، عددی هم از تعداد صحبت هایتان با رییس در مورد پیشرفت های خود باید پیدا کنید. شما باید بدانید روسا، چطور پیشرفت کارتان را بررسی می کنند و آن ها هم لازم است که به وضوح از انتظارات شما با خبر بشوند. بین ۶ تا ۹ ماه بعد از آخرین ترفیع تان، اگر مطمئن بودید که عملکردتان انتظارات روسا را برآورده کرده، به پیش کشیدن موضوع ترفیع جدید فکر کنید. درخواست یک ترفیع نکنید و به جای آن با رییستان بصورت واضح در مورد گرفتن یک ترفیع در هر شش ماه و یا هر بازه زمانی مناسب، صحبت کنید.
با رئیستان در مورد این صحبت کنید که مهارت جدیدی تعریف کند یا یک هدف مشخص ِ دست یافتنی و منطقی که با رسیدن به آن، ترفیع بگیرید. بعد زمانی را مشخص کنید و قرار بگذارید که تا زمان تعیین شده، اگر شما موفق شدید که به هدف برسید، پس خوشا به حال شما، ولی اگه موفق نشدید ، محل کارتان باید این موضوع را در پرونده کاری شما درج کند و شرکت می تواند شما را به بخش های دیگری از سازمان منتقل کند و یا حتی اخراج کند ! در هر دو صورت، به نفع شماست. کار شما فقط این نیست که ترفیع بگیرید. ولی باید طرحی بریزید که به شما فرصت گرفتن ترفیع را بدهد .
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.