20 قانون ساده برای بهتر شدن ارائه مطلب شما
پرزنتیشن ها و ارائه مطلب یک فرصت طلایی برای جلب نظر تصمیم گیران در هیات مدیره، روی دستور کار شما هستند.
متأسفانه ارائه پرزنتیشن های کاری، معمولاً خستهکننده و یا آزاردهنده هستند. در این مطلب، ۲۰ قانون کوچک و ساده را بیان میکنیم که ارائههای شما را بهیادماندنیتر و متقاعدکنندهتر میکنند.
قالببندی:
- ارائهها را بر اساس شناخت کامل در مورد مخاطبان آماده کنید.
- یک بکگراند ساده انتخاب کنید.
- فونت سادهای انتخاب کنید که بهراحتی قابلخواندن باشد.
- اسلاید اولتان را بر اساس مخاطبان و برنامهای که در آن هستید، درست کنید.
- از فونتهای رنگی و درشت، فقط برای متفاوت کردن مطالب مهم استفاده کنید.
- از گرافیک سادهای استفاده کنید که موارد مهم را متفاوت کند.
- نوشتههایتان را در هر اسلاید طوری محدود کنید که در ۳۰ ثانیه یا کمتر بتوان آنها را خواند.
- مطمئن شوید که میتوان از انتهای سالن همه نوشتههای اسلایدها را خواند.
- از حروف کج (ایتالیک) و زیرخط دار استفاده نکنید.
محتوا:
- با یک عبارت تصویری آغازین، جلبتوجه کنید.
- بهجای سخنرانی، از کلمات برای متقاعد کردن مخاطبانتان استفاده کنید.
- تمامی اظهاراتتان را با شواهد کاربردی و سخت حمایت و اثبات کنید.
- همه اصطلاحات تخصصی و فنی را از اسلایدهایتان حذف کنید.
- فقط از داستانها و مثالهای واقعی و شفاف استفاده کنید.
خودتان:
- انقدر تمرین کنید که با ارائه دادن حس راحتی داشته باشید.
- پیامتان را با شور و اشتیاق ارائه دهید.
- اعتمادبهنفس داشته باشید و مطمئن باشید که ارائهتان موفقیتآمیز خواهد بود.
- خودتان را برای پاسخ به سؤالات مشابه و قابل پیشبینی آماده کنید.
- از زمان بهصورت مؤثر و مناسب استفاده کنید.
- همیشه با ترغیب مخاطب به انجام یک کار مشخص، کار را تمام کنید.
ترجمه : مدیران ایران
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
چطور کتاب بنویسیم
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
سلام.
از شما بابت راهکارهای ساده تان متشکرم.