خلاصه ای از تاریخچه ی رسانه اجتماعی + دانلود فیلم
اگرچه رسانه اجتماعی، امروزه بعنوان اصلاحی جدید توصیف می شود، اما واقعیت این است که چنین ارتباطاتی از چندین دهه قبل وجود داشته است. اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد، نخستین تابلوی اعلانات الکترونیکی در سال ۱۹۷۹ ارائه شد. در دهه ۱۹۸۰، IRC امکان استفاده از چت (chat) متنی رو برای ما فراهم کرد. در طول دهه ۱۹۹۰، استفاده از اینترنت فراگیر شد و افراد فرصت برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ی خود را بصورت آنلاین پیدا کردند. در واقع خیلی از ما قبلا اینطوری درباره ی اینترنت حرف می زدیم. به هرحال، انقلابی در اداره جات و کلاس های درس در سراسر دنیا در حال وقوع هست.
انقلابی که در آن ۱۵ میلیون نفر شرکت دارند. آنها شب و روز، اطلاعات علمی را با هم به اشتراک می گذاشتند، بحث های فلسفی می کردند و حتی دستورات پخت آشپزی رو به هم یاد می دادند و همه ی اینکارهارو از طریق اینترنت انجام می دادند.
آنها با پرداخت سالانه در حدود ۲۰۰ دلار، با کامپیوترهای شخصیشون و از طریق خطوط تلفن به اینترنت وصل می شدند و با افراد با فرهنگ های مختلف در قاره های دیگر ارتباط برقرار می کردند. Bill Cameron این گزارش رو در مورد توسعه ی اینترنت تهیه کرده است. این ویدیو، همیشه سوژه ی جالب و خنده داری برای نگاه به گذشته است، نحوه ی صحبت کردن ما درباره اینترنت، مخصوصا در یک رسانه جمعی واقعا شنیدنی بوده.
بازیگران اولیه
یکی از ابتدایی ترین شبکه های اجتماعی که بصورت آنلاین فراگیر شد، Friendster بود. شاید شما هم یادتون بیاد، جایی که مردم به اینترنت وصل می شدند و با سایر افرادی که می شناختند، ارتباط برقرار می کردند، مثل MySpace. چندین سال بعد این سرویس محبوبیت خودش رو بدلیل تجربیات ضعیف کاربران، خیلی سریع از دست داد. اون سایت خیلی نامرتب و به هم ریخته شد طوریکه دیگه شما نمی خواستید در اونجا حتی با دوستان خودتون صحبت کنید چه برسه به محلی برای برقراری ارتباط با خانوادتون. در سال ۲۰۰۴، Mark Zuckerberg، فیسبوک رو در دانشگاه هاروارد راه انداخت.
فیسبوک در طول ۵ سال از شروع راه اندازیش، بیش از ۳۵۰ میلیون نفر کاربر به دست آورد که رقمی باور نکردنی در روزهای نخستین شبکه های اجتماعی محسوب می شه. امروزه این رقم خیلی بیشتر هم شده و به سرعت در حال رسیده به ۱ میلیارد عضو داره میرسه. در سال ۲۰۰۶، توییتر با راه اندازی سرویسی که فقط اجازه به اشتراک گذاری ۱۴۰ کاراکتر رو به کاربران می داد، وارد فضای شبکه های اجتماعی شد. به هرحال، با وجود اینکه سازگاری با این شبکه اجتماعی تا حدودی کند بوده، ولی در حال حاضر تا ژانویه ۲۱۰۲، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه حضور دارند. حالا در طول نخستین روزهای استتفده از فیسبوک، که بطور قریب به یقین پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در دنیا به حساب میاد، ما اینگونه راجع به فیسبوک حرف می زدیم و با اینطوری با دوستانمون تعامل داشتیم.
خب، دقیقا شبیه این نبود ولی در روزهای ابتدایی راه اندازی فیسبوک، اون فقط جایی برای این بود که بصورت آنلاین بتونید با دوستانتون حرف بزنید، همین. اما با گذشت چندین سال، این امر تغییر کرده و حالا خیلی از سازمانها و شرکت ها با اون سروکار دارند. فیسبوک هم در پاسخ به همین رویکرد، تصمیم گرفت برای هر کسی یک صفحه در نظر بگیره. ما درباره صفحات در فیسبوک، در ویدیوهای بعدی بیشتر بحث خواهیم کرد.
مخصوصا در یک رسانه جمعی واقعا شنیدنی بوده.
بازیگران اولیه
یکی از ابتدایی ترین شبکه های اجتماعی که بصورت آنلاین فراگیر شد، Friendster بود. شاید شما هم یادتون بیاد، جایی که مردم به اینترنت وصل می شدند و با سایر افرادی که می شناختند، ارتباط برقرار می کردند، مثل MySpace. چندین سال بعد این سرویس محبوبیت خودش رو بدلیل تجربیات ضعیف کاربران، خیلی سریع از دست داد. اون سایت خیلی نامرتب و به هم ریخته شد طوریکه دیگه شما نمی خواستید در اونجا حتی با دوستان خودتون صحبت کنید چه برسه به محلی برای برقراری ارتباط با خانوادتون. در سال ۲۰۰۴، Mark Zuckerberg، فیسبوک رو در دانشگاه هاروارد راه انداخت.
فیسبوک در طول ۵ سال از شروع راه اندازیش، بیش از ۳۵۰ میلیون نفر کاربر به دست آورد که رقمی باور نکردنی در روزهای نخستین شبکه های اجتماعی محسوب می شه. امروزه این رقم خیلی بیشتر هم شده و به سرعت در حال رسیده به ۱ میلیارد عضو داره میرسه. در سال ۲۰۰۶، توییتر با راه اندازی سرویسی که فقط اجازه به اشتراک گذاری ۱۴۰ کاراکتر رو به کاربران می داد، وارد فضای شبکه های اجتماعی شد. به هرحال، با وجود اینکه سازگاری با این شبکه اجتماعی تا حدودی کند بوده، ولی در حال حاضر تا ژانویه ۲۱۰۲، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه حضور دارند. حالا در طول نخستین روزهای استتفده از فیسبوک، که بطور قریب به یقین پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در دنیا به حساب میاد، ما اینگونه راجع به فیسبوک حرف می زدیم و با اینطوری با دوستانمون تعامل داشتیم.
برای نگارش این مطالب آموزشی از سری آموزشهای حرفه ای pluralsight استفاده شده است ترجمه ودوبله ی آن توسط مدیران ایران انجام شده است .
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید