تبدیل شدن به نوآور در مدیریت +دانلود فایل صوتی مقاله
در گذر دهه اخیر همه شرکت های این کره خاکی در تکاپویی سخت برای بازآفرینی فرآیندهای کسب و کاری (تامین قطعات،مدیریت موجودی، برآوردکردن خواست مشتری ، پشتیبانی فنی و نظایر آن ) بودند.
فایل صوتی این مقاله را همینجا بشنوید!
حجم این فایل صوتی ۳MB و در حدود ۳ دقیقه می باشد.
اما تعداداندکی از شرکت ها نیرو وتخیلی مشابه را صرف چالش بازآفرینی فرآیندهای مدیریتی خود کرده اند. با وجود این چند استثنای قابل توجه وجود دارد.
- درچندسال گذشته، جنرال الکتریک به شدت در حال بازآفرینی فرآیندهای اصلی مدیریت بوده که رابطه ای با چالش افزایش نرخ رشد سازمند دارند.
- در سال های اخیر گمبل در تلاش برای گشودن مجاری توسعه خود به روی ایده ها وتکنولوژی های بیرونی، فرآیند تحقیق و توسعه خود را زیرو رو کرده است. گمبل گفته است انتظار دارد پنجاه درصد از محصولات آینده شرکت مبتنی بر مفاهیم و تکنولوژی هایی باشند که از بیرون شرکت کسب می شوند.
- ویرپول پیشتاز جهانی لوازم خانگی قریب یک دهه را صرف بازطراحی فرآیندهای مدیریتی خود کرد تا آن ها را به تسهیل کننده های نوآوری محصول و مدل کسب و کار تبدیل سازد .
این سه مورد که بسیار درباره انها نوشته شده است نشان می دهند حتی غول های صنعتی صدساله هم می توانند DNA مدیریتی خود را باز مهندسی کنند.
در اکثر شرکت ها مدیری که به اهداف در آمدی دست نمی یابد در ارزیابی ماهانه یا فصلی کسب و کار مورد حمله واقع می شود اما به ندرت کسی بابت از دست رفتن کسب و کار نوپا با فرصتی جدید و چند میلیارد دلاری مواخذه می شود.
یکی از نخستین گام های تامپسون(مدیر IBM) هماهنگ سازی مجموعه ای از گفت و گوهای بسیار متنوع با هدف تعیین سبدی اولیه از نامزدهای کسب و کار های جدید بود.
نخستین دور گفت و گو ها فرصت های کسب و کاری نوپایدار متعددی مثل نرم افزار منبع باز و فراگیر سازی کامپیوتر ثمر داد که میوه های دم دست تر بودند.
چالش بعدی یافتن رهبرانی صاحب امتیاز برای هدایت کسب و کارهای تازه تاسیس بود. عجیب نبود که کم تر مدیری اشتیاق قبول این مسئولیت ار داشت . اما پس از چند مذاکره رودرور توسط خود تامپسون چند مدیر مجرب رغبت نشان دادند .
از این رهبران جدید خواسته شد گزارش پیشرفت کار را ماهانه به تامپسون و سایر IBM ها بدهند.اکنون ابتکارهای اصلی رشد IBM هم همانقدر مورد توجه مدیران شرکت قرار دارند که کسب و کارهای اصلی آن .
بخشی از کتاب آینده مدیریت
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید