تبلیغات از طریق اهدای نمونه های مجانی
اهدای نمونه های مجانی در برخی از نوآوری ها بسیار مناسب است .اگر کالایی جدید دارید که ساخت ان هزینه ی زیادی نداشته اما راه اندازی تاسیسات اولیه بالاست، در ابتدای کار مقدار زیادی از آن را تولید کنید و بخش اعظم آن را مجانی در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید.این استراتژی شاید اشاعه ی نوآوری شما را تسریع کند و به سرعت شما را به نقطه ی انحنا برساند، جایی که فروش به سرعت افزایش می یابد و سود آسان تر به دست می آید.
معمولا درتجارت، کالای خود را مجانی عرضه نمی کنید، اما هنگامی که می خواهید اشاعه یک نوآوری را بر بی انگیزید که هیچ کس قبلا در مورد آن چیزی نشنیده ، نصیحتی متضاد شاید چاره ساز باشد. گاهی کالا خود بهترین مبلٌغ است و می توانید هزینه بازاریابی را صرف ارائه مجانی کالا کنید.
داستان واقعی
یکی از مشتریان من نوآور است که محصول اسموت کلیپ را ایجاد کرد و حق تولید انحصاری آن را به خود اختصاص داد. این وسیله یک شی پلاستیکی قالب ریزی شده است که به انتهای یک تیوب وصل می شود . سایزهای مختلف آن برای تیوب های مختلف وجود داردکه به شما اجازه می دهد محتویات تیوب را به دهانه تیوب و خارج از ان به شکلی آسان و روان هدایت می کند و با این کار از هدر رفتن و ایجاد ریخت و پاش جلوگیری می کند . این کالا دارای طرحی عالیست. من این را از کجا می دانم ؟ مشتری من تعداد زیادی از این وسیله را به شکل مجانی در اختیار افراد گذاشت و هرکس که ان را دریافت کرده عاشقش شده و به تمام دوستان خود می گوید که آن را تهیه کنند.
اگر می خواهید به ارائه انبوه نمونه ها به شکل مجانی اقدام کنید یا از راههای دیگری استفاده کنید تا مردم را وادارید از نوآوری شما به شکل مجانی اشتفاده کنند ، اطمینان یابید که یک بازار بالقوه ی بزرگ خواهید داشت که این سرمایه گذاری اولیه را موجه می سازد .
اگر تحقیقات شما نشان می دهد که ۶۰% زنان و ۵% مردان اغلب از لوازم آرایشی تیوبی استفاده می کنند و احتمالا گیره ی جدید شما را برای کنترل استفاده از این کالاها می خواهند شما می توانید یک بازار بالقوه تقریبا ۶۵% را برای جمعیت بالغ پیش بینی کنید .
این یک بازارسود آور و زیبا و دارای قدرت بالقوه ی زیاد برای بازگرداندن سرمایه گذاری اولیه ی نمونه های مجانی است. بی ضرر خواهد بود اگر بگوییم برای برانگیختن اشاعه ی یک نوآوری می توانید ده هزار گیره را به شکل مجانی پخش کنید، زیرا باید قادر باشید صدها هزار از این گیره ها را هنگامی که فروش این کالا رونق می یابد به فروش برسانید.
بخشی از کتاب نوآوری در کسب وکار
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید