ترفندهای روانشناسانه برای اعتماد سازی
اگر یک مورد باشد که نباید در کسب و کار هیچوقت فراموش کرد این است که اعتماد به راحتی بدست نمی آید.
اکثر افراد موفق در کسب و کار از ترفندهای روانشناسی برای جلب و حفظ اعتماد استفاده می کنند. این ترفندها از تعریف کردن از خود خیلی بهتر هستند. برای مثال تا به حال شنیده اید پزشکان عالی از کار خودشان تعریف کنید؟ یا بگویند من فلان دوره آموزشی را گذرانده ام یا فلان مدرک را دارم؟ آنها بجای حرف زدن از چیزهای دیگری استفاده می کنند. با نصب مدارک و افتخارات قاب گرفته خود بر روی دیوار مطبشان اعتماد سازی می کنند. هر کسب و کاری برای موفقیت باید اعتبار کسب کند اما امکان استفاده از گواهینامه ها و افتخارات در تمام کسب و کارها وجود ندارد.
نمی توان فرصت ها را از دست داد و صبر کرد تا با برندینگ، وب سایت و بازاریابی اعتماد و اعتبار بدست آورید.
مثالی از این ترفندها درج عباراتی مثل “ارگانیک” بر روی برخی مواد غذایی است. یا اگر در یکی از رسانه ها از شما حرفی زده شده است آن را در وب سایت خود قرار دهید. می توانید بخشی با عنوان ” (نام برند) در رسانه ها” استفاده کنید.
برخی سایت های فروش آنلاین از اعداد برای اعتماد سازی استفاده می کنند. مثلا بیان مجموع کل تخفیف هایی که داده اند. آن ها از عباراتی مثل “پولی که با استفاده از (نام برند یا کسب و کار) پس انداز شده است…” استفاده می کنند.
ترفند دیگری که می توانید از آن استفاده کنید بکاربردن کلمات مثبت است. کلمات مثبت تاثیر روانی زیادی بر افراد دارد.
تصاویر مثبت نیز تاثیر گذار هستند. تصویر مادر، کودک، دشت های سرسبز، آسمان و… از تصاویر مثبت در بنرها و وب سایت خود استفاده کنید.
اگر با فردی جلسه دارید از مکانی استفاده کنید که رنگ های گرم و شاد دارد، مثلا زرد، سبز و آبی.
تمام اطلاعات تماس خود از جمله آدرس شرکت را به طور واضح در وب سایت و کارت ویزیت خود ثبت کنید. همچنین از عکس های واقعی مشتریان و کارکنان خود استفاده کنید. استفاده از عکس های قشنگ و غیر واقعی ممکن است شما را فریبکار جلوه دهد.
روش دیگر کسب اعتبار شبکه سازی است. با افراد معتبر مرتبط با کسب و کار خود ارتباط سازی کنید. اعتبار آنها به شما هم منتقل می شود.
از عباراتی مثل “کاهش وزن” یا “کاهش ریزش مو” که در صنعت زیبایی مرسوم هستند، استفاده نکنید.
اگر بخواهید مستقیما و آشکارا اعتماد مردم را جلب کنید در این راه موفق نخواهید شد. اکثر افراد به صورت ناخودآگاه اعتماد می کنند. استفاده از یکسری استراتژی های برنامه ریزی شده برای اعتماد سازی ممکن است اینطور جلوه دهد که شما در حال لاف زدن یا بدتر از آن فریب دادن آنها هستید.
بیاد داشته باشید استفاده از این ترفندها باید با واقعیت و صداقت همراه باشد، نه به منظور گول زدن مخاطبین.
شما چه ترفندهای دیگری می شناسید؟
منبع: inc.com
ترجمه: مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید