تجارت اینترنتی و تهیه یک برنامه تاکتیکی گام به گام
برای تهیه برنامه تاکتیکی خود، باید یک روش ساده هفت مرحله ای را به کار ببرید که نظام اداره تغییر را درزمان اجرای سیستم های تکنولوژی در بر میگیرد.این به تحلیل فرصت و خطر هر پروژه و ایجاد یک نقشه مسیر که همه کارکنان بتوانند آن را بفهمند کمک می کند.
برای راه اندازی یک تجارت اینترنتی گامهای زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد :
یافتن یک رهبر
به عنوان گام اول باید یک رهبر برگزیده شود.پروژه های اینترنتی در حال تغییر هستند،لذا فرآیندها، کارها و نقش ها تغییر خواهند کرد.تغییر سازمانی این مهم به رهبری نیاز دارد، نه مهارت های مدیریت کار روزانه.
رهبران باید راه را مشخص کنند، دیدگاهی درباره جایی که می روند داشته باشند، و تیم های پرشور پیروان را ایجاد کنند. رهبران باید بتوانند خود را از گرایشات، تهدیدات و فرصت ها و توسعه و نقض تکنولوژی ها آگاه سازند. آنها قادرند ببیننداین ها چگونه برای سازمانشان به کار برده می شود و چگونه تکنولوژی ها می توانند هزینه ها را کاهش داده و به فرآیندها سرعت دهند. آنها این اطلاعات را به همکاران خود منتقل می کنند، و موجب میشود آنها دست به اقدام فوری بزنند.
تجارت اینترنتی شما ممکن است می تواند از یک یا چند رهبر ایده بگیرد .
سپردن مسئولیت به هیات
به عنوان گام بعدی، رهبر نیاز به تغییر فوری را به هیئت مدیره نشان می دهد.توجه به پول سازی و پس انداز است.تجارت های سنتی باید یاد بگیرند از مصرف کنندگان واقعی که در آمد های واقعی را تولید کنند سود واقعی ببرند: همین نکته درباره دات کام ها صدق می کند.
تمام برنامه های تجاری حتی در دنیای اینترنت باید منافعی جهت سرمایه گذاری داشته باشد. در محیط سریع الانتقال اینترنت،در مرحله اولیه اجرا، در کمتر از یک سال از یافتن پیروزی های کامپیوتری ساده متمرکز، باید بازده داشته باشد.
تعلیم فردی
یک مصاحبه فردی با هر عضو هیئت به هرکس این فرصت را می دهد که از فکر خود سخن بگوید و دیدگاه خود را درباره خود و درباره آینده در میان بگذارند.با پوشش مطبوعاتی و رسانه ای در برگیرنده موضوعات تکنولوژی، مدیران باید از حقایق و واقعیات آگاه باشند نه رسوم فعلی.
انجام دادن پنج اقدام اصلی
این مرحله ترقی زنجیره ارزشی سازمان واینکه اینترنت چگونه ممکن است کمک کند یا کارهای ویژه را جایگزین نماید، را شامل می شود. رهبر آنچه اینترنت برای تجارت انجام می دهد را در کنار اطلاع لازم به هیئت می دهد. اطلاع رسانی متکی بر فرصت کاری و به زبان سود و زیان نه اصطلاحات تکنولوژیکی یک مشاور بیرونی بی غرض ممکن است در این فرآیندیاری رساند، چراکه یک فرد داخلی، اگر چنانچه در دستور تغییر قرار داشته باشد، ممکن است نسبت به تدبیر داخلی موقعیت احساس نزدیکی کند.
تقریبا هر مدیری در باره بکارگیری ده تا بیست کاربرد اینترنتی بالقوه در سازمان خود می اندیشد. مساله الویت بندی این ایده ها در یک فهرست کوتاه پنج یا شش تایی است که پول زیادی را به دست می اورد یا پس انداز می کند.
راه حل بهتر یافتن ایده های مخفی است که پیروزی های بزرگ پدید می اورد.برای قرار دادن الویت ها ایده ها را بر حسب اینکه چقدر سریع و آسان قابل اجرا هستند براورد کنید.بعد مقدار سودی که انها تولید می کنند را تخمین بزنید. باالویت بندی به تعیین و تمرکز بر پنج پروزه اصلی به جای موارد بیشترکه ممکن است توسط تیم مدیریت تعیین شده باشد، قادر خواهید بود.
تعیین مسئولیت ها
در این مرحله هیئت باید مسئولیت ها را مشخص کند.چه کسی قرار است چه کاری را تا چه زمانی و با چه منابعی انجام دهد؟ بار دیگر، کمک خارجی می تواندد به صورت گروهی انتخاب گردد.هیچ کس آنچه آنها نمی دانند را نمی داند و در بازار سریع الانتقال اینترنتی کسانی که تمام مدت در ان فعالیت می کنند احتمالا آنچه در ان جریان می باید یا بهترین اعمال توسعه دهنده جدید را درک می کنند.
تجارت اینترنتی یک تجارت است با تمام ویژگی ها پس دقیقا مثل یک کسب و کار یا تجارت باید برای تعیین مسولیت ها در آن سنجیده عمل کرد .
مشارکت در خط مشی مشترک
اکنون لازم است برنامه وارد خط مشی مشترک بشود. پروژه ها به حمایت هیئت نیاز دارد، که پیام واضحی را به همه می فرستد مبنی بر اینکه این پروزه ها استراتژیکی هستند و تاثیر مهمی برتمامی جنبه های فعالیت های مشترک دارند.
انتقال موفقیت ها
در آخر، انتقال انچه جریان دارد اندیشه مدیریت زیرکانه است. گرفتن بازخورد مناسب بسیار مهم است و به بازنگری اینکه موفقیت ها واقعی و معتبر هستند و اینکه فرصت های جدید قابل و دارای کیفیت صنعتی و تجاری بالا هستند همه را مشغول می کنند.
منبع: مدیران ایران – www.modiriran.ir
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید