تیم خود را آزاد بگذارید+دانلود فیلم
حتی برای تیم های برجسته و بزرگ، عملکرد، گاهی اوقات سیر سعودی داشته و رشد می کند و گاهی اوقات افت کرده و به بدترین وضعیت می رسد. این یک امر طبیعی است. نیازی به نگرانی در رابطه با ناسازگاری های طبیعی وجود ندارد. اما در صورت مشاهده غیرعادی عملکرد ضعیف، باید نگران باشید. اولین وظیفه شما در امر کسب و کار این است که فرض کنید دلیل اتفاق افتادن این موضوع را نمی دانید. به جای فرض کردن، شما باید گفت و شنودی را آغاز کنید که به شما امکان دست یافتن به عمق مسئله را بدهد تا دلیل اصلی مسئله را پیدا کنید. ممکن است، مسئله خاصی موجب ایجاد انحراف عملکرد مشاهده شده توسط شما شده باشد. شاید برخی از سیاست های جدید، بر میزان بهره وری تاثیر گذاشته، یا اینکه عضوی از تیم باعث ایجاد تضادی شده باشد که شما از آن بی خبرید.
با فرض اینکه پاسخ ساده ای در کار نیست، چالش بعدی شما شروع به کنار هم قرار دادن شرایط، به گونهای است که تیم را به حوزه عملکرد متعالی تر باز گردانید. این سه راهکار کلاسیک را امتحان کنید. قانون ۷۰ % را بکار بگیرید. زمانی که پیشرفت به کندی پیش میرود و نیاز به اتخاذ یک تصمیم احساس می شود، یک توافق دو جانبه موجب سرعت دادن به کارها می گردد. گاهی اوقات شما باید مردم را به زور به صحبت کردن وادار کنید و مطمئن شوید که اعضای گروه با هدف تصمیم گیری در یک گفتگوی دو طرفه شرکت می کنند. اما همچنان باید نیاز به پیشرفت را به آن ها یادآوری کنید.
بر اساس قانون ۷۰ % هرگاه کسی تا ۷۰% در راستای اهداف تیم قرار داشته باشد، نسبت به هماهنگی ۱۰۰ درصدی از آمادگی برخوردار است. در این رابطه هیچ حدس و گمان و اعتراضی وجود ندارد . اگر واقعاً تا ۷۰% در هماهنگی با اهداف تیم باشید، قادر به حمایت از تیم هستید. به عبارتی این هزینه پیشرفت تیم است. از دیگر روش های عالی، برنامه ریزی مجدد کارهایی است که تیم در طی روز مشغول انجام دادن آن است. در مورد مکانهای ملاقات، زمان و روز ملاقات ها و وظایف معمول اعضای تیم بیشتر فکر کنید.
عادات جاری اغلب از بهره وری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل توسعه پیدا می کنند. با این وجود با گذشت زمان روند فکری شما را کند می کنند، چرا که تمایل به سوق دادن فکر شما به حالت ناخودآگاه دارند. زمانی که شما عمداً روش های عادی را نقض می کنید، مغز شما به حالت خود آگاه خود باز می گردد. در این حالت احتمال افکار نو و سازنده افزایش می یابد. سرانجام اگر این دو راهکار نتیجه بخش نبود، احتمالا نوبت به مداخله می رسد. این مداخله، فرایندی زمان بندی نشده و سخت است که توسط شما به عنوان رهبر تیم هدایت می شود.
هدف تذکر این موضوع است که شما از میزان عملکرد مشاهده شده در گروه مأیوس شده اید. به منظور توصیف چگونگی یک عملکرد عالی و روشن ساختن نتایج محتمل آن، عملکرد موجود نباید از پیشرفت خوبی برخوردار باشد. در این وضعیت شما باید نقش خود را به خوبی ایفا کنید. باید به طور دقیق روش های کمک کردن خودتان برای بازگشت تیم به وضعیت قبلی خودش را مشخص کنید. اما روشن است که صرف نظر از علت اصلی مشکل، وضعیت در حال تغییر است. طبیعی است که تیم های کاری با مشکلاتی مواجه شوند. با یک تصمیم جدید همچون قاعده ی ۷۰ % آنها را از این وضعیت خارج کنید.
با تغییر فرایند ها , روشهای عادی به یک اصل ثابت تبدیل نمی شوند. در غیر اینصورت می توان از روش گفت و شنود رک و بی پرده و یا تداخل در این وضعیت استفاده کرد.
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
Leave a Reply