حوزه موازی یا پارالل اسکوپ
پارالل اسکوپ
زمانی را در تصور کنید که شما یک محصول را اختراع کرده اید . اگر بلافاصله این محصول را روانه بازار کنید به احتمال زیاد با مشکل در فروش برخورد خواهید کرد زیرا مصرف کنندگان هیچ تصویری از این محصول ندارند که چه کارایی دارد و چه تفاوتی با سایر محصولات مشابه دارد . پس راهکار چیست ؟
پارالل اسکوپ یا حوزه موازی
از مدت زمانی که یک اختراع را ثبت میکنیم تا زمانی که آن را روانه بازار کنیم احتیاج به یک بازه زمانی ۶ تا ۹ ماه داریم که بتوانیم این محصول را معرفی کنیم تا یک پیش زمینه از کارایی محصول در ذهن مخاطب شکل بگیرد و به اصطلاح شناخته شود.
اگر دقت کرده باشید وقتی کمپانی اپل یا سامسونگ و یا حتی شرکت های خودرو سازی می خواهند یک محصول جدید روانه بازار کنند از ماه ها قبل از طریق رسانه ها آن را به مخاطبان معرفی می کنند که چه کارایی و شکل ظاهری دارد و چه تفاوتی با محصولات قبلی در آن ایجاد شده است و وقتی محصول وارد بازار شد بازخورد چند برابری فروش محصولشان را می توانند حس کنند .
ویا اینکه ما میخواهیم یک محصول شرکت دیگر را در سایت خود برای فروش بگذریم ولی اگر یک مشتری همان محصول را با همان برند سرچ کند ۱۰۰% سایت همان شرکت تولید کننده را اول به مشتری نشان میدهد نه سایت ما که یک واسط است .
تصویر زیر نمونه ای ساده از پارالل اسکوپ در گوشی های تلفن همراه است :
وقتی می گوییم از پارالل اسکوپ استفاده کنیم، یعنی مخاطبانی که همان محصول را میخواهند دیگر چه احتیاجاتی دارند و چه محصولی میتواند به کارشان بیاید که تا به حال کسی به آن محصولات به شکل مناسب پاسخ نداده است و ارائه آن نیز برای ما راحت است در اصل ما باید در کسب کار خود نقاطی را ببینیم که کسی تا حالا آنهارا ندیده است.
اگر لیوانی اختراع شده که می تواند آب را خنک و یا گرم کند پارالل اسکوپ ما حتی می تواند معرفی قهوه و یا حتی آب معدنی باشد.
و یا مثلا میخواهیم یک دستگاه تست قند خون جدید که خود اختراع کرده ایم را عرضه کنیم پارالل اسکوپ می تواند تولید محتوا و تهیه یک لیست نسبتا ساده باشد از معرفی تمام دکترهایی که در حوزه دیابت فعالیت میکنند.
در بعضی کسب کارها پیدا کردن پارالل اسکوپ راحت و در بعضی دیگر دشوار است.
در همان لحظه که مخاطبان را شناسایی میکنیم پارالل اسکوپ را نیز میتوانیم طراحی کنیم
باید بدانیم که این محصول ما دارای چه مخاطبانی است ، این مخاطبان از چه رسانه یی بیشتر استفاده میکنند مثلا اگر ما میخواهیم یک سبک لباس را تبلیغ کنیم باید از رسانه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنیم تا بیشترین بهر وری را داشته باشیم و یا مثلا میخواهیم محصولی را تبلیغ کنیم که در خرید روزمرهٔ منزل انجام میشود مثلا یک مایه ظرفشویی بهترین رسانه تبلیغات تلویزیونی است .
نقل به مضمون از عادل طالبی
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید