مدیر یک دقیقه ای – اسپنسر جانسون – دانلود کتاب صوتی
مدیر یک دقیقه ای – اسپنسر جانسون
مدیر یک دقیقه ای سمبلی است که به هر یک از ما یادآوری میکند که هر روز یک دقیقه به چهره افرادی که بر آنها مدیریت میکنیم نگاه کنیم و بخاطر بسپاریم که آنها مهمترین منابع ما هستند. ما از منظر علوم پزشکی و علوم رفتاری مطالعات و بررسی های فراوانی داشته ایم تا ببینیم انسانها چگونه میتوانند با دیگران به بهترین شکل ممکن کار کنند و تعامل داشته باشند و این کتاب کم حجم نتیجه آموخته های فراوان ما از این مطالعات و بررسی هاست.
منظور ما از “بهترین” این است که انسان ها چگونه میتوانند به نتایج ارزشمند برسند و به یکدیگر و سازمان علاقه مند باشند. مدیر یک دقیقه ای در حقیقت گرد آوری ساده ای است از چیز هایی که برخی از انسان های دانا به ما آموخته اند و همچنین چیز هایی که ما از یکدیگر آموخته ایم . ما به اهمیت این منابع دانش و آگاهی پی برده ایم و دریافته ایم اشخاصی که تحت مدیریت شما کار میکنند به شما بعنوان یکی از منابع آگاهی و دانایی نگاه میکنند. امیدواریم که شما اطلاعات کاربردی و مفیدی از این کتاب بدست آورید و از آن در مدیریت سازمان خود استفاده نمایید .
کنفسیوس این مرد فرزانه عصر باستان هر یک از ما را اینچنین پند داده است: اساس و شالوده دانش این است که آنرا کسب کنیم و از آن استفاده کنیم. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

دانلود با لینک مستقیم:
دانلود بخش اول (حجم: ۲۰ مگابایت)
دانلود بخش دوم (حجم: ۲۸ مگابایت)
(Format: Mp3 Archive Type: RAR)
زمان کل: ۲ ساعت و ۲ دقیقه

خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه ای :
«شاخص مدیریت یک دقیقه ای این است
که هر روز هر از گاهی به چهره کسانی که به آنان مدیریت میکنیم بنگریم،
و بیندیشیم که آنان منابع مهم ما هستند.»
سپس وارد جزئیات مدیر یک دقیقه ای شد. او ابتدا با معرفی روش ABC به برانکارد شروع کرد؛ توضیح او اینگونه بود که گفت: ABC اون حرف یا کلمه هایی که برای آموزش در مدارس استفاده میشود نیست، بلکه ABC الفبای مدیریت یک دقیقهای است.
A Activators فعال کننده ها فعالکننده ها کارهایی است که مدیر یک دقیقهای قبل از آن که از کادر خود انتظار کاری را داشته باشد باید انجام دهد.
B Behavior کار یا هدفی که یک مدیر برای کادر خود توضیح داده و از آنان انتظار دارد که برای او انجام دهند.
C Consequences نتایج یا پیامدی که یک مدیر یک دقیقه ای توقع دارد به دست بیاورد.
مهمترین فعال کننده هدف گذاری است.
مدیر با کمی توضیح دادن برای دوست جوان خود به او میگوید که همیشه اجرای مطلوب و خوب در مراحل رفتاری نمایان است. یعنی قابل مشاهده و اندازه گیری است و ما میتوانیم با مشاهده رفتار کادر خود تصمیم بگیریم چه وقت هدف را برای کادر توضیح و چه وقت توبیخ میکنیم.
در ادامه توضیحات مدیر یک دقیقه ای میگوید که ما هیچ وقت یک کارآموز را توبیخ نمی کنیم، زیرا ممکن است که او را از کار خود دلسرد کنیم و راه او را عوض کنیم، بلکه ما تنها کسانی را توبیخ میکنیم که میدانیم میتوانستند کار خود را بهتر انجام دهند و این کار را نکردند.
همیشه توبیخ را با تمجید پایان دهیم.
زمانی که یک مدیر میخواهد توبیخ کند، باید بداند که چگونه توبیخ کند. برای مثال اگر مدیر توبیخ خود را با تمجید تمام کند، فرد پس از رفتن او به کار خود میاندیشد و سعی در اصلاح خویش مینماید نه اینکه به طرز برخورد مدیر!
Pinpoint مشخص کردن جزئیات دقیق عملکرد یا رفتار
این مرحله تشخیص دقیق فضاها و حوزه های قابل مشاهده و قابل اندازه گیری برای اجرا و عملکرد افراد است. در اصل این فضاهای عملکرد است که شما میبایست به عنوان هدف یک دقیقه ای شناسایی کنید.
Record ثبت و یادداشت کردن عملکرد یا اجرا
زمانی که یک مدیر توسط افراد خود بتواند عملکرد آنها را ثبت کند، میتواند در مورد عملکرد آنها تصمیم گیری کند و بتواند نتیجه ای بهتر به دست بیاورد.
Involve سهیم کردن کار با فرد
زمانی که افراد خود را سهیم کنیم آنها سعی و فعالیت خود را بهتر و بیشتر میکنند تا بتوانند به منافع خود هم برسند.
Coach هدایت و راهنمایی
پس از انجام مراحل قبل باید سعی در راهنمایی و هدایت گروه داشته باشیم و به یاد داشته باشیم راه رسیدن به هدف یک سفر است نه یک منزلگاه.
Evaluate ارزشیابی
در انتها باید ارزشیابی کنیم تا ببینیم به هدف خود دست پیدا کردیم یا خیر؟۶ لغت مهم:
اشتباه از من بود، معذرت میخواهم.
۵ لغت مهم:
نتیجه کار شما خوب بود.
۴ لغت مهم:
شما چه عقیده ای دارید.
۳ لغت مهم:
اگر ممکن است
۲ لغت مهم:
خیلی متشکرم.
۱ لغت مهم:
«ما»
بی اهمیتترین لغت:
«من»
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
متمرکزها به بهشت میروند، غیرمتمرکزها به همه جا!
تغییر رفتار
۲۰ عامل عقب ماندگی ایران و ایرانی ها
چطور خودمان به خودمان آموزش دهیم؟
خطای نتیجه + دانلود فایل صوتی
چرا دوره های آموزشی عمومی اینترنتی(هنوز) مهم هستند؟
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
اسپنسر جانسون یکی از نویسندگان بزرگ جهان می باشد. مهارت عمده او در حل پیچیده ترن موضوعات و مشکلات و ارائه راه حل های ساده و آسان است. بعضی از کتاب های او با همکاری کن بلانچارد نوشته است که می توان به کتاب های «اولین فروشنده بزرگ دنیا» و «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» می توان نام برد. از دیگر کتاب های او« قله ها و دره ها »، «مادر یک دقیقه ای»،« بله یا نه»، «هدیه اکنون»، «فروشنده یک دقیقه ای»، «معلم یک دقیقه ای»، «مدیر یک دقیقه ای»،« هدیه»، »«پدر یک دقیقه ای» می توان نام برد.