سازمان‌ها و شرکت‌ها برای توسعه مهارت‌های مدیران و نیروهایشان، باید برای آموزش‌های سازمانی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

انواع آموزش‌های سازمانی:

این آموزش‌ها گاهی با ارائه یک کتاب، گاهی با مشاهده و تحلیل یک فیلم، گاهی با یک کلاس، سمینار یا کارگاه، گاهی با مشاهده یک دوره آموزشی، گاهی با یک جلسه دوستانه همفکری و گاهی هم در قالب یک تور آموزشی-تفریحی اتفاق می‌افتد.

گاهی این آموزش‌ها بصورت ترکیبی (Blended) است. ممکن است برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و یا بلندمدت باشد.

و گاهی حضور یک مربی، کوچ، مشاور یا منتور در کنار آموزش‌ها، اثربخشی را افزون می‌کند.

مجموعه «مدیران ایران» از مراحل اولیه برنامه‌ریزی تا اجرای انواع آموزش‌های سازمانی، همراه شما خواهد بود.

آموزش‌های سازمانی

چطور آموزش‌هایی اثربخش داشته باشیم؟

بعضی سازمان‌ها یک لیست از قدیم دارند برای آموزش به نیروها و حتی گاهی علت این آموزش‌ها را هم نمی‌دانند!
اما معمولاً این روش جواب نمی‌دهد. آموزش‌های دستوری، تأثیر خوبی روی نیروها ندارد.

اما برای تأثیر بیشتر آموزش‌ها بهتر است با نیازسنجی شروع شود.
مدیران عامل، مدیران آموزش و یا منابع انسانی سازمان‌ها باید نیازها و مواردی را که باعث بهره‌ور تر شدن نیروهای سازمان، می‌شود شناسایی کنند.

  • یک راه، پرسش از مدیران، سرپرستان و خود نیروهاست. باید بپرسیم شما و تیم‌تان به چه آموزش‌هایی نیاز دارید؟
  • راه دیگر این است که به دنبال مواردی بگردیم که مانع رشد و پیشرفت سازمان شده است. پیاده‌سازی مراحل عارضه‌یابی سازمانی می‌تواند موارد خوبی را به ما نشان دهد.
  • می‌توان با نگاهی از بالاتر، بخش‌های مختلف را با هم مقایسه کرد و به دنبال عوامل موثر در بخش‌های ضعیف‌تر گشت.
  • اگر قرار است سازمان تغییر و تحول را تجربه کند، نیازمند آموزش‌هایی است که با آمادگی بیشتری وارد فضای جدید شد.
  • می‌توان از روندها و نیازهای آینده بازار و صنعت، به بخش آموزش وارد شد و سازمان را برای ورود به دنیای تغییریافته جدید آماده کرد.
  • می‌توان سازمان‌های دیگر (همکاران و رقبا) را در حوزه آموزش الگو قرار داد.
  • و می‌توان از متخصصان آموزش و مشاوران خبره در این حوزه کمک گرفت.

پیاده‌سازی آموزش‌ها:

یادگیری سازمانی
بعد از نیازسنجی و پیدا شدن نیازهای اولیه، می‌توان با در نظر گرفتن شرایط سازمان، روش آموزشی موثر برای سازمان را طراحی و اجرا نمود.

و البته نباید فراموش کنیم که هدف از آموزش، فقط آموزش دادن نیست! می‌خواهیم بهره‌وری سازمان را افزایش دهیم. پس باید ملاک‌ و معیاری برای اثربخشی آموزش‌ها طراحی کنیم. (KPI)

مثلاً باید بررسی کنیم که قبل و بعد از آموزش، شاخص تعارضات سازمانی به چه میزانی بوده و چه تغییراتی داشته است.

همراهی «مدیران ایران» با سازمان‌ها:

ما در مجموعه مدیران ایران می‌توانیم در همه مراحل آموزش‌های سازمانی همراه شما باشیم.

می‌توانیم با هم گپی بزنیم و از نیازهای سازمان شما و راهکارهایش صحبت کنیم.

تلفن‌های ما:

  • 44841991 – 021
  • 34209344 – 026
  • 34454303 – 026
  • 3644531 – 0938

می‌توانید به info@modiriran.ir ایمیل بزنید و یا در تلگرام یا واتساپ به ما پیام دهید (09383644531) .

و یا فرم را تکمیل بفرمایید تا ما با شما تماس بگیریم: