راز ارائه یک سخنرانی عالی در تد
بعضی از افراد فکر میکنند که یک فرمول برای سخنرانی عالی تد هست:
- روی قالیچه قرمز گرد صحبت کن
- یک خاطره از دوران بچگی تعریف کن
- یک راز شخصی را فاش کن
- برای اثرگذاری با جمله ای الهام بخش تمام کن
جواب این است نه ! این راه درستی برای یک سخنرانی درست تد نیست.در واقع اگر از آن ابزارها بیش از حد استفاده کنید ، در ره های کلیشه ای یا دارای احساسات ساختگی قرار خواهید گرفت. اما یک چیز هست که در تمام سخنرانی های عالی تد مشترک است و می خواهیم آن را در این فیلم با شما شریک شویم.
اولین وظیفه شما برای یک سخنران خوب این است که به ذهن شنوندگان یک هدیه بسیار عجیب را انتقال بدهید. یک چیز عجیب و زیبا به نام « ایده » . اما به هرحال یک ایده چیست؟
خب می دانید ازآن بعنوان الگویی از اطلاعات نگاه کنید که به شما کمک می کند دنیارا درک و هدایت کنید. ایده ها در همه شکل و اندازه ای وجود دارند. از تحلیلی و پیچیده گرفته تا ساده و ظریف.
ذهن شما آبستن ایده هاست و نه فقط به شکل تصادفی، آنها با دقت به هم مرتبط شده اند، آنها با یکدیگر یک ساختار پیچیده و جذاب را می سازند کحه جهان بینی شخصی شما را شکل می دهد. این سیستم عامل مغز شماست.شما اینطوری دنیا را هدایت می کنید و این از میلیون ها ایده ی مجزا تشکیل شده است.
برای مثال اگر یک جز کوچک از جهان بینی شما این ایده باشد که گربه ها ملوس هستند با دیدین گربه آن را نوازش می کنید. اما اگر جهان بینی شما این باشد که پلنکگ ها خطرناک هستند بادیدن پلنگ ها کمی متفاوت تر واکنش نشان خواهید داد.
پس کاملا واضح است چرا ایده هایی که جهان بینی شما را می سازند بسیار مهم هستند. شما به آنها احتیاج دارید تا بتوانید تا جای ممکن قابل اتکا باشید به عنوان یک راهنما برای جهان ترسناک اما شگفت انگیز اطراف شما.
جهان بینی افراد مختلف می تواند به شکلی چشم گیر تفاوت داشته باشد.
فرمول خاصی برای یک سخنرانی عالی وجود ندارد٬ اما همه بهترینها در یک نکته پنهان مشترک هستند. متصدی TED کریس اندرسون این راز را بر ملا میکند — به همراه چهار روش که بتوانید از آن استفاده کنید.
آیا چیزی که برای ارائه ایدههایی که ارزش گسترش دارند٬ لازم است را دارید؟
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد نظرات: 5
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید