راههای ایجاد انگیزش در کارکنان
در این نوع رهبری آنچه که اتفاق میافتد باعث میشود، کارکنان اهداف واقعی و قابل اجرا برای خودشان و سازمان پیدا کنند و راههایی را برای بهبود فرآیندها و تولید و نیز تحقق کیفیت برای کلیه سطوح سازمان بیابند. در گیر شدن هر فرد را برای حفظ و ارتقای استانداردها به عنوان یک فرآیند مستمر در سازمان درگیر کنید. برای آنالیز مشکلات و پیدا کردن راه حل از طریق کار گروهی، سازمان را تشویق نمایید. کارکنان را برای توجه به راههای بهبود تولیدات، فرآیندها و عملکرد درگیر، همچنین در صورت نیاز به مهارتهای بیشتر برای آموزشهای مورد نیاز، برنامهریزی کنید. این نگرش فقط یک ایده عمومی و یا یک ایده جدید نیست، بلکه ایجاد فضایی است برای جلب مشارکت و افزایش انگیزه که منجر به ارتقای استانداردهای کیفی میشود.
از جمله راههایی که به مدیران کمک میکند در ایجاد و افزایش انگیزش کارکنان موفق باشند، میتوان موارد زیر را برشمرد:
۱) در اشخاص میل به کار کردن را پدید آورید.
۲) به زیردستان بپردازید تا معلوم شود چه عاملی است که آنها را به کار وامیدارد.
۳) مستمع خوبی باشید.
۴) وقتی که انتقاد میکنید، پیشنهاد سازندهای را هم آماده داشته باشید.
۵) نزد همکاران، از زیردستان تحسین کنید.
۶) تفویض اختیار کنید.
۷) هر کسی که کاری را به پایان رسانید، باید شخصاً پاداش کارش را بگیرد.
۸) باید از زورگویی و تحمیل نظر خود خودداری کنید.
۹) علاقهمندی خود را به زیر دستان نشان بدهید.
۱۰) میل باطنی خود را به صورت پیشنهاد عرضه کنید.
۱۱) وقتی پیشنهادی دارید و یا دستوری میدهید، باید مطمئن باشید که دلایل آن را نیز میتوانید ابراز بدارید.
۱۲) نظریههای دیگران را در طرحها و نقشههایتان دخالت بدهید.
۱۳) نمونه زنده و الگوی خوبی برای زیردستان باشید.
۱۴) به زیردستان احترام بگذارید.
۱۵) نشان بدهید که به زیردستان اعتماد کامل دارید و آنها به بهترین وجه کار خود را میکنند.
۱۶) از زیردستان بخواهید که در صورت نیاز، بدون هیچ بیم و تردیدی برای مشورت خواهی و کمک به شما مراجعه کنند.
۱۷) وقتی اشتباهی میکنید باید با کمال شهامت و از روی صداقت به اشتباه خود اقرار کنید.
۱۸) به ضعیفترین پیشنهادها هم توجه کنید.
۱۹) به آن دسته از پیشنهادها که جنبه عملی دارند باید بیشتر توجه کرد.
۲۰) از ناراحتی و چهره در هم و اخم آلود زیردستان ناراحت نشده و درصدد مقابله به مثل نباشید.
۲۱) در فرصتهای مناسب به زیردستان نشان دهید که کارشان بسیار مهم است و در بقا و کارایی سازمان نقش عمدهای دارند.
۲۲) به زیردستان هدف را نشان بدهید و آنان را در رسیدن به آن کمک و راهنمایی کنید.
۲۳) از آنچه که به زیردستان مربوط میشود و در سرنوشت خدمتی آنان موثر است آگاهشان کنید.
۲۴) به زیردستان اجازه و فرصت دهید تا در تصمیمگیریها مشارکت داشته باشند.
۲۵) به زیردستان وضع خدمتی ایشان را گوشزد کنید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
ایجاد انگیزه در کارکنان همان نیروی محرکهای است که کارکنان را متقاعد میکند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. بدون انگیزش، بهرهوری کم شده و نرخ ترک شغل بالا میرود که این بهنوبه خودش، سازمان را از اهدافی که دارد، دور میکند.
سلام. خیلی استفاده کردم از مطلبتون. زمانی که در شرکت خانه هوشمند آلفا فعالیت میکردم مشاوری داشتند که بسیار رو چنین مباحثی مسلط بود و انرژی خوبش رو به هممون انتقال میداد.