رهبر باشید نه یک مدیر معمولی + دانلود فیلم
یک واقعیت دشوار وجود دارد : اکثرمردم عادی، فکر می کنند می توانند رهبر باشند اما در واقع زمانی که نگاهی نزدیکتر به آن ها می اندازیم می بینیم که چقدر کنترل متکبرانه دارند .
شما مدیر سطح بالایی هستید که می دانید چگونه کارها انجام می شود. پس وقتی که شما رهبری خود را گسترده تر کنید، احساس می کنید مجبور هستید که زیر دستانتان را وادار کنید که کارها را با استانداردهای بالای شما انجام بدهند. اما اینگونه به شما این هشدار داده میشود که این نوع سبک رهبری یعنی میکرو منیجینگ که میتواند بعضی از سازگاریها و فرهنگ تیم کاری شما را تخریب کند. تفاوتی ندارد که شما قصد دارید با این کار سیگنال منفی ارسال کنید یا نه ! به هر حال هرچه که هست دقیقا نحوه کنترل یک micro-managing به این صورت است .
هیچ کدام از این پیام ها، پیامی نیست که دوست دارید بفرستید. دوست دارم به شما یادآوری کنم که در شغلتان بیشتر باید بر روی عواقب و پیامدهای آتی متمرکز باشید تا بر روی رویه انجام کارها .
شما باید بر روی چیستی ها تمرکز کنید و تلاش کنید تا همکارهایتان بر روی چگونه ها تمرکز کنند. می توانید این کارها را با دنبال کردن این سه مرحله انجام دهید :
اول : زمانی را برای توضیح دقیق ، راهنمایی و مشخص کردن توقعاتی صرف کنید که برای بدست آوردن بازدهی و سودمندی به روی برخی از کارها تعیین کرده اید و از ابتدای امر باید کار را به گونه ای انجام دهید که مدیریت شما، حالت تحمیلی بر روی کارکنانتان نداشته باشد و با سوال پرسیدن مطمئن شوید آیا زیر دستان شما انتظارات شما را به وضوح درک کرده اند یا نه .
دوم : با خودتان قرار بگذارید که چه مدت برای چک کردن کار کارمندانتان منتظر بمانید. واقعا این هدف بزرگی است !
مقاومت کنید که تا وقتی ۶۰ – ۷۰ درصد از زمان نگذشته است، کار را بررسی نکنید. در عین حالی که شما نیاز دارید زمانی را برای تمرکز به کارهای شخصی خود اختصاص دهید، این تاکتیک می تواند پیام شفافی برای کارکنانتان داشته باشد که چقدر به آن ها اعتماد دارید .
سوم : دست آخر هم یا آن ها را به ادامه کار تشویق می کنید یا بعلکس آن ها را متوقف خواهید ساخت. می خواهم شما در نحوه ی بازبینی خود یک تغییر اساسی دهید . درسته ! نه تنها می خواهم که در بازه های کمتری این کار را انجام بدهید، بلکه این را هم میخواهم که به بهترین نحو تغییر را اعمال کنید.
در این هنگام می گویید که اجازه بدهید اول کار را ببینم یا ببینم که چطور انجام شده ! تصمیم گیری بر روی این امر می تواند مفید باشد و در عوض ارزیابی را هم ساده تر خواهد ساخت !
مثلا، بپرسید شما خوب هستید؟ آیا کارها را پیگیری می کنید؟ یا کاری هست که من به شما کمک کنم؟ افراد کمالگرا ، گاهی اوقات می خواهند که روی برخی شرایط کنترل مطلق داشته باشند . علی رغم اینکه شما یک متخصص هستید و درکارتان برای کارکنانتان خیلی مفید هستید، باید بدانید که زیر دستانتان نیاز به کمی فضای بیشتر دارند تا آن ها هم بتوانند احساس آزادی داشته باشند.
این موضوع به آن ها احساس خوب و شایسته بودنی را می دهد که باعث بالا رفتن کیفیت کارشان میشود .
اطلاعات کاملتر در این زمینه، در فیلم زیر بیان شده است :
دریافت فیلم
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
Leave a Reply