وظایف مدیر بازاریابی
وظایف مدیر بازاریابی چیست
در مطلب زیر، به ۳۰ مورد از شرح وظایف یک مدیر بازاریابی پرداخته شده است .
با ما همراه باشید تا این شرح وظایف را بررسی مختصری کنیم :
۱) شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آنها برحسب سن، جنس، درآمد،موقعیت جغرافیایی،حساسیت ها نسبت به رنگ،قیمت،خدمات و پیش بینی نوع و مقدار تقاضای سالانه هر گروه و توان تامین بنگاه خودی
۲) رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آنها و حل مشکلات فی ما بین
۳)اندازه گیری رضایت مشتریان وطراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آنها
۴)شناسایی فرصت های افزایش تولید،افزایش فروش،افزایش سود و تجزیه و تحلیل وطراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری ازفرصت ها
۵) انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز ازمصرف کنندگان،رقبا،عوامل توزیع(عمده فروش ها و خرده فروش ها)
۶) شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها،اتحادیه ها،فروشگاه های زنجیره ای،هتلها،بیمارستان ها،مراکز بزرگ خرید و فروش وطراحی برنامه های خاص برای آنان
۷) ایجاد رابطه (مکاتبه،مصاحبه،تماس حضوری یا تلفنی،..) با مشتریان،تصمیم گیرنده گان اصلی در مورد خرید و تدارکات،مسئولین مالی و مدیران موثر
۸) تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه ،فصل،شش ماهه بعد وسال بعد به گروههای مشتریان
۹) هم فکری وهماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید،تنوع محصول و ساخت محصولات جدید
۱۰) طراحی و توسعه ی محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی یا R&D
۱۱) شناسایی وآنالیز محصولات رقبا ( از نظر ابعاد،اندازه،رنگ،قیمت،بسته بندی،ویژگی های مربوط به فصل و..) و تجزیه و تحلیل swot
۱۲) مطالعه ی سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن(plc)
۱۳) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد تغییرات محصولات یا ادامه ی تولید آن با توجه به مراحل عمر محصول در plc
۱۴) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد قیمت،بسته بندی،روشهای توزیع،تبلیغات،بهبود کیفیت،و…محصولات
۱۵) همکاری وهماهنگی به مدیران فروش،مالی،تولید،تدارکات و…در جهت بهبود کیفیت ،رضایت مشتری،تغییرات در تعداد تولید و قیمت ها و…
۱۶) شناسایی و تجزیه و تحلیل عملیات رفبا و توصیه های لازم به سایر مدیران
۱۷) شناسایی وتجزیه و تحلیل بازارهای جدید(مشتریان جدید)
۱۸) برنامه ریزی برای جذب مشتریان جدید
۱۹) برنامه ریزی برای ایجاد تمایز نسبت به رقبا
۲۰) تعیین بودجه عملیاتی فروش
۲۱) طراحی چارت سازمانی واحدهای بازرگانی و فروش
۲۲) مطالعه و برنامه ریزی در مورد انتخاب،همکاری و ارزیابی نمایندگان فروش (عمده فروش یا خرده فروش) و فروشندگان ثابت و سیار
۲۳)مطالعه و برنامه ریزی برای خلق،توسعه و حمایت از نام تجاری فعلی (BRAND موجود) و ثبت برند های جدید برای مواقع اضطراری
۲۴) طراحی محصولات سفارشی برای مشتریان خاص و تنظیم برنامه بازاریابی ویژه آن محصولات.
۲۵) برنامه ریزی و اجرای برنامه های تماس و بازدید از مشتریان عمده ونمایندگان،هم چنین دعوت از آنها و بهبود اطلاعات.
۲۶) مطالعه و برنامه ریزی در مورد تخفیف ها،جوایز و انگیزه های افزایش خرید توسط مشتریان
۲۷) برنامه ریزی و کنترل امور شعب،فروشگاه ها و نمایشگاه ها
۲۸) طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی و اجرای بازاریابی الکترونیکی
۲۹) تعیین هدف فروش و هدف سود،هم چنین تخمین بودجه تبلیغاتی و بودجه عملیاتی فروش برای رسیدن به اهداف فوق
۳۰) ایفای نقش مشاور مدیر عامل در کلیه ی زمینه های بازرگانی،بازاریابی؛فروش،تدارکات،صادرات،تولید،سرمایه گذاری و…در صورت لزوم.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات: 72
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
طبق این مقاله کل سازمان و نقش ها خلاصه شد توی مارکتینگ
توسعه کسب وکار
مدیر فروش
واحد استراتژی
واحد برنامه بودجه
طبق این تعریف سازمان ما یک سازمان تک واحدی مارکتینگ بیس است بقیه سازمان هم یه سری کارمند و مجری هستند
سلام
من شغلم مدیریت فروش محصولات ساختمانی البته قسمت نازک کاری و دیزاین میباشد
باورکنید از رانندگی تابه این جایگاه، قدم به قدم سلسله مراتب کاری را طی کردم
تجربه درکسب و کار به اضافه مشورت از اشخاص موفق در کار حتی مشاغل متفاوت با کارم و همکاری با بزرگان هم صنفم کلید موفقیت من بوده،،،
یادگرفتم که شکست ها را تبدیل به موقعیت کنم
واما نکته مهم تر اینکه مداومت و سخت کوشی باعث موفقیت من بوده و هیچ وقت ناامید نشدم، بعضی مواقع بیکار شدم اما شغلم را در بیرون بازار پیگیری کردم، مثلا به ساختمان های نیمه ساز میرفتم و بازاریابی میکردم
از بی پولی در خیابان راه میرفتم و به ذهنم رسید وارد ساختمان ها بشوم و به آنها پیشنهاد بدم که برایشان بهترین خرید را بکنم و ناباورانه این اتفاق افتاد و شغل جدیدی برای من رقم خورد،
عملکرد و حضور فیزیکی در پروژه ها معلم بزرگ من بود
موفقیت با پیگیری اتفاق میافتد
ارادتمند 🙏
سلام از مطلبتون استفاده کردیم عالی بود
گروه آموزشی ماهان تیموری میتونه توو زمینه کسب و کار به شما کمک بزرگی کنه
واقعاً باید به حال مملکتی که تیم ماهان تیموری برای کسب و کارش انقدر ادعا داره باید تاسف خورد
در یکی از سمینارهای ایشون شرکت کردم بیشتر شبیه یه سیرک بود.
با موتور وارد شد
یک مار زنده دور گردنش انداخت
آهنگ دوست دارم زندگی رو گذاشت و با داد و فریاد از مردم می خواست که بلند بشید و دست بزنید.
واقعاً جزو بدترین لحظات کاری زندگیم بود
یه جوان کم سن و سال که تا به حال هیچ شرکتی رو اداره نکرده و نهایتاً چند تا منشی استخدام کرده برای کسانی حرف میزد که خودشون صاحب کسب و کار هستند.
حتی یکبار هم شنیده نشد که ایشون از چه طریقی و با تولید یا ارایه چه خدماتی به ثروت رسیده.
البته اعتماد به نفسش قابل ستایش هست
خدا به ایران کمک کنه.
یکی از مسخره ترین آدم هایی هست که من درعمرم دیدم…
از فروش دانش گرد آوری شده از اینترنت و کتاب بدون تجربه به کسانی که زمان برای مطالعه نمی ذارند به همراه توهم تونستن