شرح وظایف و ویژگی های مدیر امور مشتریان
3.3
(4)
شرح وظایف و ویژگی های مدیر امور مشتریان
- کنترل طرح اولیه ، آگهی ها و ویرایش سند، فیلم ها و سایر موارد تبلیغاتی.
- برنامه ریزی و آماده کردن تبلیغات و مواد تبلیغاتی به منظور افزایش فروش محصولات یا خدمات، و همچنین همکاری با شرکت ها، واحدهای فروش، آژانس های تبلیغاتی و مشتری ها.
- جمع آوری و سازماندهی اطلاعات برای کمپین های تبلیغاتی.
- مذاکره با مشتری ها به منظور بازاریابی و یا کسب نظرات فنی و تخصصی.
- هدایت ، تشویق و کنترل آماده شدن یک تیم کمپین برای پیشبرد اهداف کمپین.
- مذاکره با روئسا و کارکنان واحدها برای بحث و گفتگو درباره موضوعاتی از قبیل قراردادها، انتخاب رسانه تبلیغاتی و یا محصولی که قصد تبلیغ آن را داریم.
- برآورد و فراهم کردن بودجه به عنوان بخشی از پیشبرد برنامه های کمپین.
- مذاکره و فراهم کردن تبلیغات و قراردادهای فروش.
- برنامه ریزی و اجرا کردن سیاست ها و استراتژی های تبلیغاتی برای سازمان ها.
- همکاری برای توسعه بودجه سالانه
تکنولوژی و ابزارها
ابزارهای به کار رفته در این حرفه:
- رایانه رومیزی
- نوت بوک
- رایانه شخصی
- PAD
- اسکنر
تکنولوژی های به کار برده شده در این حرفه:
- نرم افزارهای تحلیلی یا علمی _ Business Analysis Software, Media Professional Software, Mediamix Software; Relex Weibull
- نرم افزار نشریه رومیزی _ Adobe Systems Adobe page maker; Quark Software
- نرم افزارهای گرافیکی_ Adobe systems Adobe Illustrator; Adobe Systems Adobe Photoshop Software; Graphic Software
- نرم افزار مدیریت پروژه_ Atlas One point Software; Brainworks Software; ran Catcher Inspire; Unisys Advertising manager
- نرم افزار صفحه گسترده_ Microsoft Excel
دانش
- زبان انگلیسی_ گرامر، معنی لغات و جملات، دیکته.
- ارتباطات و رسانه_ دانش محصولات رسانه، ارتباطات، اشاعه دادن تکنیک ها و روش ها، این شامل راه های مختلف برای اطلاع رسانی و سرگرم کردن توسط رسانه های نوشتاری، شفاهی یا مجازی می باشد.
- مدیریت_ دانش تجارت و اصول مدیریت برنامه ریزی استراتژیک، ذخیره سهمیه، مدل سازی منابع انسانی، مدیریت روش، روش های تولید، هماهنک کردن منابع و افراد.
- فروش و بازاریابی_ دانش اصول و روش های نمایش، ارتقا و فروش محصولات یا خدمات. این شامل استراتژی و تکنیک های بازاریابی، به نمایش گذاشن محصول، روش های فروش و سیستم کنترل فروش می باشد.
- مشتری و سرویس اختصاصی_ دانش اصول و روند فراهم کردن مشتری و سیستم های ویژه. این شامل برآورد نیازهای مشتری ها، کیفیت مناسب خدمات و ارزیابی رضایت مشتری می باشد.
- رایانه و وسایل الکترونیکی_ دانش برد مدار، پردازشگرها، تراشه، تجهیزات الکترونیکی، و نرم افزار و سخت افزار رایانه های، شامل اپلیکیشن ها و برنامه نویسی.
- اداری_ دانش روند سیستم های اجرایی، مدیریتی و اداری. از قبیل واژه پردازی، مدیریت اطلاعات و گزارشات، تندنویسی و نسخه برداری، طراحی فرم ها و سایر روندهای اداری.
- تولید و پردازش_ دانش مواد خام، روند تولید، کنترل کیفیت، قیمت ها، و سایر روش ها برای افزایش تولید مفید و اثربخش و توزیع کالا.
- مخابرات_ دانش پخش، تهیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی، کنترل و طرز کار سیستم های مخابراتی.
مهارت ها
- گوش کردن_ توجه کامل به صحبت های سایر افراد، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، طرح سوال در زمان مناسب.
- هوش اجتماعی_ آگاه بودن از واکنش دیگران و درک اینکه چرا چنین واکنشی را از خود نشان داده اند.
- صحبت کردن_ صحبت کردن با دیگران به منظور انتقال موثر اطلاعات.
- مدیریت زمان_ مدیریت زمان خود و دیگران
- نظر انتقادی_ استفاده از منطق و استدلال برای تشخیص قدرت و ضعف راه حل های مختلف، نتایج و نزدیک شدن به مشکلات.
- قضاوت و تصمیم گیری_ در نظر گرفتن سودها و هزینه های نسبی و عملکردهای بالقوه برای انتخاب بهترین راه.
- درک مطلب_ فهم پاراگراف ها و جملات نوشتاری در اسناد مرتبط کاری.
- حل مسائل پیچیده_ تشخیص مسائل پیچیده و بازبینی اطلاعات مرتبط برای گسترش و ارزیابی گزینه ها و راه حل های اجرایی.
- هماهنگی_ تنظیم و هماهنگی عملکردها در ارتباط با هم.
قابلیت ها
- بیان شفاهی_ توانایی مطرح کردن اطلاعات و ایده ها به طوری که برای دیگران قابل فهم باشد.
- درک شفاهی_ توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده هایی که در جملات بیان می شوند.
- شفافیت گفتار_ توانایی صحبت کردن به طرز شفاف به طوری که برای دیگران قابل درک باشد.
- بحث استنباطی_ توانایی اجرا کردن قوانین برای مشکلات خاص به منظور حل کردن آن ها.
- حساسیت نسبت به مشکلات_ توانایی تشخیص مشکلات وقتی که چیزی اشتباه است یا به سمت اشتباه پیش میرود.
- تشخیص گفتار_ توانایی تشخیص و درک سخن دیگران.
- درک نوشتاری_ توانایی خواندن و فهم اطلاعات و ایده هایی که از طریق نوشتار منتقل می شود.
- بیان کتبی_ توانایی بیان اطلاعات و ایده ها در نوشتار به طوری که برای دیگران قابل درک باشد.
- فصاحت ایده ها_ توانایی خلق ایده. (تعداد ایده ها مهم است، نه کیفیت و صحت آن ها)
- ابتکار_ توانایی خلق ایده ها ی غیرمعمول و خاص، به منظور ایجاد راه های خلاقانه برای حل مسائل.
اقدامات اجرایی
- برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان_ برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتری ها و عموم افراد، دولت، و سایر منابع خارجی. این اطلاعات می توانند شخصا یا به صورت کتبی، تلفنی، یا توسط ایمیل مبادله شوند.
- اندیشه خلاقانه_ گسترش، طراحی یا خلق یک برنامه جدید، ایده، ارتباطات، سیستم ها، یا محصولات.
- تصمیم گیری و حل مسئله_ تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای حل مسئله و انتخاب بهترین راه حل.
- کسب اطلاعات_ مشاهده، دریافت، و کسب اطلاعات از تمام منابع مرتبط.
- برقراری ارتباط با سرپرستان، و افراد تحت امر آن ها_ فراهم کردن اطلاعات برای سرپرستان، همکاران، و افراد تحت امر آن ها، به وسیله تلفن، نامه نگاری، ایمیل، و یا شخصا.
- استفاده از رایانه_ استفاده از رایانه و سیستم های رایانه ای (شامل نرم افزار و سخت افزار)، برای برنامه نویسی، وارد کردن داده ها، یا پردازش اطلاعات.
- برپا کردن و حفظ کردن ارتباط میان فردی_ گسترش و حفظ ارتباط کاری سازنده با دیگران.
- اجرا یا همکاری مستقیم با افراد_ این مورد شامل سرویس دادن به مشتری ها در رستوران ها، فروشگاه ها و پذیرش مراجعه کنندگان یا مهمان ها می باشد.
- سازماندهی، برنامه ریزی، و اولویت بندی کار ها_ گسترش هدف های خاص و برنامه ریزی برای اولویت ها، سازماندهی، و پیشبرد کارها.
- به روز رسانی و استفاده از دانش مرتبط_ به روز بودن از لحاظ تکنیکی و به کارگیری دانش های جدید در کار.
- پست الکترونیکی_ چندوقت یکبار از پست الکترونیکی دراین حرفه استفاده می کنید؟
- تلفن_ چندوقت یکبار در این حرفه گفتگوی تلفنی دارید؟
- کنترل محیطی_ چندوقت یکبار این حرفه نیاز به این دارد که در شرایط کنترل شده داخلی و محیطی فعالیت کند؟
- فشار زمانی_ چندوقت یکبار این حرفه نیاز دارد که کاری در زمان مشخصی انجام گیرد؟
- ارتباط با دیگران_ چه مقدار این حرفه نیاز دارد که با دیگران ارتباط داشته باشید؟ (رو در رو، تلفنی و …)
- گفتگوی رو در رو_ چندوقت یکبار نیاز دارید با افراد یا تیم های خاص گفتگوی رو در رو داشته باشید؟
- کار ساختارمند در مقابل کار غیر ساختارمند_ اینکه تا چه حدی کار دارای ساختار است و همه چیز از پیش تعیین شده است، نسبت به اینکه تا چه حد دست کارمند برای تعیین وظیفه ها، اولویت ها، و اهداف باز است.
- مدت زمان نشستن در دفتر_ چه مقدار این حرفه نیاز به نشستن دارد؟
- آزادی در تصمیم گیری_ این حرفه تا چه حدی اجازه تصمیم گیری بدون سرپرستی را می دهد؟
حیطه کاری
- تحصیلات: اکثر این شغل ها به مدرک کارشناسی نیاز دارند. اما بعضی ها نه.
- تجربیات مرتبط: مقدار قابل توجهی از مهارت های مرتبط کاری، دانش و یا تجربه برای این شغل ها مورد نیاز است. برای مثال: یک حسابدار باید داری مدرک کارشناسی و سابقه کاری باشد تا شایسته و واجد شرایط باشد.
- کار آموزی: کارمندان در این شغل ها معمولا به چندین سال سابقه کاری در زمینه مرتبط نیاز دارند.
- حیطه کاری: بسیاری از این شغل ها مستلزم مدیریت، نظارت و یا آموزش دیگران است. مثال: حسابدارها، مدیران فروش، سرپرستان پایگاه داده ها، معلم ها، شیمیدان ها، مهندسان محیطی، بازجوهای جزایی و آژانس های ویژه.
مترجم: نعیمه حکیم آرا
منبع: http://www.onetonline.org
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
از چه ابزاری برای مدیریت زمان استفاده کنیم؟ این پرتکرار ترین سؤالی است که در...
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
اگر میخواهید ببینید یک مدیر، چه اندازه در کارش موفق است، ببینید وقت خالی دارد...
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
مورد مطالعه: مؤسسه آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مجازی نور طوبی (بهار 1400) مقدمه: مؤسسه...
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
فروش اینترنتی بیشتر، یکشبه و اتفاقی به دست نمیآید. برای فروش اینترنتی بیشتر، باید نکات...
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
در مطلبی با عنوان «فرمول طلایی فروش»، مواردی را بررسی کردیم که در فروش، بسیار...
فرمول طلایی فروش
موتور محرکۀ هر کسبوکاری، بخش فروش آن است.اما فروش مبحث بسیار گستردهای است. چطور میتوان...
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید