ضروریات تجارت موفق جهانی
منظور از « جهانی» بودن یک کار ربطی به مکان آن ندارد، بلکه بیشتر مربوط به نحوه انجام آن می باشد. یک شرکت جـهانی به طریقی داخلی جهت موازنه و کسب سودهای موافق با بازار محلی و سودهای اقتصادی جهـانی فعالیت می کند.
کار جهانی در مضمون آن
یک ساختار محکم جهانـی، ممکن است مناسب تمامی کارهای بین المللی نباشد. یک مدیر جهانی باید گزینه های سازمانی را جهت انتخاب های خوب و قانونمند بشناسد. بهترین راه جهت درک جهانی شدن انجام مقایسه ای میان دو نوع ساختار سازمانی می باشد. اتحادیه ملی و ساختار چند ملیتی.
ساختار چند ملیتی
یک ساختار چند ملیتی شامل کار با چندین کشور می شود. درواقع ساختار چند ملیتی مجموعه ای از کارهای محلی می باشد و در ارتباط با آن نتایجی به چشم می خورد، مثلا:
- پنانسیل سطح بالایی از بخش های کار به صورت کلی
- پراکندگی منابع در سطح واحدهای کشور
تنوع
بهینه سازی به نحوی که هرکشور با بقیه کشورها به رقابت پرداخته تا نتایج و دستاوردهایش را افزایش دهد و منابع حمایت بدست آورد.
اولین مزیت سازمان جند ملیتی درک بالا و توانایی پاسخگویی به شرایط و مشتریان محلی است.
ساختار متحد محلی
در این مورد جغرافیای محلی در اولویت دوم جغرافیایی قرار می گیرد. بازارهای یک محدوده مشابه جغرافیایی با یکدیگر به صورت متحد عمل می کنند. ساختار متحد منطقه ای از پراکندگی جلوگیری به عمل آورده و کارائی را افزایش می دهد و به توسعه اقدامات دسته جمعی کمک می کند. این دو مدل را با ساختار ممکن مقایسه کنید. در کدام یک فاکتور جغرافیایی نقش دوم را در واحد های کاری با مسئولیت جهـانی ایفاد میکند؟
ساختار جهانی
در این سناریو توازنی میان موارد زیر بوجود می آید:
- یک هسته اجرایی جهانی
- واحدهای کاری استراتژیک جهـانی
- خدمات مشترک
- فعالیت های ناحیه ای
هسته اجرایی جهانی مسئول کل استراتژی و رهبری جهانی می باشد. واحد های کاری استراتژیک جهـانی مسئول اجرای مدیریت محصولات و خدمات در پایه جهانی می باشند. آنها همچنین مسئول روند های کلیدی هستند. تیم های سطح بالا ممکن است در واحدهای کاری استراتژیک عمل کرده و مدیریت شعبه های معمولی را در اختیار بگیرند.
خدمات مشترک
فعالیت ها و عملکردهایی هستند که با کل کار در تضاد می باشند. عملکردهای محلی آن دسته فعالیت هایی هستند که در هر بازار خاص عمل می کنند.
در واقع یک کار ممکن است ساختارها و بخش های متفاوتی در شرکت داشته باشد. برخی قسمت ها ممکن است بیش از سایر قسمت ها به جهانی شدن بی انجامند.
عملکرد جهانی
جهت بدست آوردن بیشترین سود از جهانی شدن، مدیران لازم است از اصول عملکردی زیر جهت تصمیم گیری هایشان استفاده کنند.
وحدت
تلفیق شبکه بین المللی که به عنوان یکی از شرکت های آن مشغول فعالیت می باشند، به مشتری نمای منسجمی ارائه می کند.
جریان
باید بگذارند منابع مختلف بر دیگر مناطق کاری و جهانی نیز به گردش دربیایند تا در زمان مناسب و خاص بتوانند بیشترین ارزش افزوده را داشته باشند.
قدرت نفوذ
به کارگیری منابعی نظیر دانش، تسهیلات، سیستم ها، افراد در شبکه جهـانی جهت بوجود آوردن کارایی طبقاتی جهانی و کارآمدی در طول عملکرد.
بهینه سازی
گرفتن بهترین نتیجه ها از کل سازمان تا تعقیب و رسیدن به یک موفقیت محدود ملی.لازم است به خاطر بسپارید که بهینه سازی به معنای یک حد متوسط نمی باشد.بلکه فضای کارآمد کردن هرچه بیشتر کل سیستم می باشد تا بهترین شرایط جهت رشد وموفقیت کل سازمان بدست آید.بنابراین به مشتریان یک سری کامل از محصولات با چندین انتخاب ارائه می دهد. درعین حال مدیر واحد کار و استراتژی جهـانی می خواهد هزینه ها را به حداقل برساند.راه حل مناسب پیشنهاد به زیر مجموعه های آن کالا با خصوصیات معروف و مشابه می باشد.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
کجا و چطور سرمایهگذاری کنیم؟
وبینار رایگان ارزهای دیجیتال
در یک وبینار رایگان ارزهای دیجیتال یک شروع عالی به دنیای ارزهای دیجیتال خواهیم داشت .
کاربردی و علمی با روشهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر روشهای درآمد زایی آن آشنا می شویم .
همه چیز در مورد بیت کوین
چگونه بلاکچین بطور اساسی اقتصاد را تغییر خواهد داد؟ + فیلم ویدیویی
پیش بینی اقتصاد در سال ۹۸
بازار بورس چین و امریکا و واگرایی شدید آنها
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید