فروش ایده های شما

شنیده اید که بعضی ها با افتخار می گویند ” ما هیچوقت دست به فروش نمی زنیم؟ ما فروشنده نیستیم…”

بعضی ها طوری رفتار می کنند که انگار فروش، یک کار متقلبانه است و بعد، برایتان از فروشنده های خودرو، مثال می آورند تا مطمئن شوید که فروش، واقعاً کار بدی است!

  • این مسئله واقعاً جای تاسف دارد.

فروختن، یکی از اساسی ترین مهارتهای زندگی هر آدمی است.

فروختن، نوعی از ترغیب موفقیت آمیز است که آدمها باید سعی کنند همیشه از آن استفاده کنند.

اجازه بدهید با یک مثال، ادامه دهم:

اگر شما به شدت در شغلی که دارید، آدم جاه طلبی باشید، بخش بزرگی از چیزی که در پیش دارید، ایجاد تغییرات مثبت است. چیزهایی را پیدا کنید که می توانند متفاوت و یا بهتر انجام شوند. و در واقع، باید کاری کنید که دیگران به حرفهایتان گوش کنند و تصمیم بگیرند که کمکتان کنند.

این قضیه مستلزم این است که شما بتوانید ایده هایتان را بفروشید. یعنی اگر بتوانید ایده هایتان را بفروشید و دیگران را قانع کنید که به حرفهایتان گوش دهند، می توانید آنها را عملی کنید.

تا وقتی که به تلاش خودتان ادامه می دهید، می توانید فروشنده هم باشید. اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم که موفقیت در فروش ایده ها یعنی چه …

این ۴ تکنیک کاربردی را برای مطرح کردن و فروش ایده هایتان در نظر بگیرید:

فروش ایده

۱ – مقبولیت خودتان را ارزیابی کنید.

بسته به اینکه ایده شما چه کیفیتی دارد، باید آن ایده را بدون توجه به سطح و اعتبارتان با بقیه در میان بگذارید.

هدف این است که تا آنجایی که امکان دارد، قابل قبول باشید. و این یعنی اول تمام کارهایتان را بدون دردسر و با بهترین کیفیت، ذخیره و ثبت کنید.

۲ – خودتان را بعنوان حامی دیگران معرفی کنید.

خودتان را طوری به بقیه معرفی کنید که آدمی هستید که وقتی بقیه در مورد ایده خودشان حرف می زنند، شما به آنها کمک و از آنها حمایت می کنید.

در واقع ایده شما باید در راستای کمک به دیگران باشد.

۳ – به فکر حمایت همسطح باشید.

این لطف را در حق خودتان بکنید که قبل از اینکه دنبال حمایت عمودی باشید، به فکر حمایت هم سطح و جانبی باشید. منظورم این است که اول با هم قطارها و افراد هم سطح خودتان و یا زیردستان تان شروع کنید و ایده تان را برای آنها مطرح کنید.

اینطوری می توانید بفهمید که این ایده، چقدر می تواند برای مقامات بالاتر، مورد قبول باشد. و اینطوری احتمالاً بازخوردهای خوبی هم دریافت می کنید که به شما در تصحیح و اصلاح ایده تان، کمک می کنند.

این هم خیلی مهم است که ایده را به شکلی مطرح کنید که انگار قرار است به بقیه هم کمک کند.

این ایده شماست و شما برنامه ی کاری خودتان را دارید. اما در نظر بگیرید که همه آدمها، اهداف و برنامه های کاری خودشان را دارند. این مورد وقتی خودش را بیشتر نشان می دهد که می خواهید ایده تان را با آدمهای بالاتر از خودتان در میان بگذارید. به این فکر کنید که ایده شما، در کجای اولویت های آنها قرار می گیرد؟

ایده شما چطور به آنها کمک می کند؟ اینطوری فکر نکنید که آنها خودشان ربطش را متوجه خواهند شد! اصلاً اینطور نیست!

آماده باشید که خیلی مفصل و کامل، ماجرا را برایشان توضیخ دهید.

۴ – تمرین کنید.

و نکته آخر اینکه به اندازه کافی برای نحوه مطرح کردن ایده تان تمرین کنید. اگر ایده شما نسبت به آن چیزی که در گذشته بوده، تفاوت های زیادی کرده و یا اینکه قرار است ایده تان را برای مدیر ارشد توضیح دهید، بهتر است که خودتان را حسابی آماده کنید.

احتمالاً لازم است که هزینه های اجرای پروژه و برنامه ریزی های مربوط به آن را کامل بدانید تا در پاسخ به سوالها، قوی عمل کنید.

همینطور باید بدانید که با اجرای ایده شما، چه منفعتی به سازمان یا دیگران خواهد رسید و این منفعت، چقدر می ارزد.

باید برای سوالهایی که قابل پیش بینی هستند، آماده باشید. برای همین، قبل از اینکه بخواهید ایده را با مدیرهای ارشد مطرح کنید، صحبت کردن با همکارهایتان می توانید تمرین خیلی خوبی برای شما باشد.

بعضی وقتها فروختن، کار چندان قشنگی به نظر نمی آید. اما نباید اینطوری باشد. اینکه خودتان را عرضه کنید و ایده هایتان را بفروشید، یک بخش طبیعی و لازم از زندگی حرفه ای هر آدمی است.

اگر این نکته ها را رعایت کنید، آدمها آن چیزی که شما میفروشید را به راحتی خواهند خرید.

 

مدیران ایران

یک دیدگاه

  1. سلام
    بنده در هر زمینه یی میتونم ایده بدم که بیشتر زمینه فیلم نامه نویسی و طرح هایی برای دنیایی بدون زباله و گرمایش دارم نمیگم ایده هام نمی‌فروشم اما فعلا دنبال ی سرمایه گذار هستم که ایده هارو در حد ساخت نمونه های اولیه در بیارم
    در صورت توانایی در سرمایه گذاری یا جذب سرمایه برای دریافت فایل ایده ها یک ایمیل ارسال کنید
    m mohseninasab10@gmail.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.