جداسازی فضای شخصی و فضای کاری
فضای شخصی و فضای کاری
یکی از پیامدهای انعطافپذیری بیشازحد در ساعات کار روزانه این است که حدفاصل میان فضای شخصی و فضای کاری، محوتر کمرنگتر از قبل شده است.
هیچ شکی دراینباره وجود ندارد که بیتوجهی به تشریفات رسمی اداری در دنیای امروز، مشکلات متعددی ایجاد کرده است.ا شما درمیان می گذار
زندگی شخصیتان را برای خودتان نگاهدارید
رسیدگی بیشازحد به امور شخصی و خصوصی در ساعات کاری ایده ناپسندی است. درعینحال مراقب باشیدکه همکارانتان را بیحساب وارد زندگی شخصی خود نکنید.
- همه در محل کار شما مایل نیستند که همهچیز را درباره زندگی شخصی شما بدانند.
- چیزی که امروز می گویید، ممکن است فردا علیه شما استفاده شود.
قبل ازینکه درباره زندگی خصوصی خود صحبت کنید، اول کمی تأملکنید و همکارانتان را ارزیابی کنید. آیا همکاران شما هم متقابلاً جزئیات زندگیشان را با شما در میان میگذارند؟ اگرنه، پس شما هم نباید آنان را در اسرار خود شریک کنید.
درست است که غلبه بر وسوسه درد دل کردن مشکل است، اما باید بااحتیاط گام برداشت. هنگامی که رازی را با همکارتان در میان میگذارید و این راز پیش رئیستان فاش شود، ممکن است روی ارزیابی عملکرد از شما تأثیرگذار باشد.
مدیرعامل یک شرکت تحقیقات پزشکی ادعا کرد که میخواهد محیط شرکتش مثل محیط خانواده باشد. کارمندانش را ترغیب میکرد که هرچه دلتنگشان میخواهد ؛ بدون ترس، بگویند. خانم دکتری او را محرم دانست و به او گفت که بهرغم مخالفتهای وی؛ دستیار سابق آزمایشگاه شایعهِ کرده است که رفتار او با دیگران نامناسب است. خانم دکتر انتظار داشت مدیر با او همدلی کند و یا حداقل به آن شخص تذکر بدهد، درحالیکه مدیر در مقابل چشمان شگفتزده وی ، گزارشی مبنی بر مقصر بودن خانم ، در پروندهاش گذاشت. خانم دکتر که میخواست در مقابل این اتهام از خود دفاع کند، مجبور شد با جزئیات آن شایعه را تکرار کند تا مدیر گزارش را از پروندهاش بیرون بکشد. او دیگر هرگز پیش مدیرش درد دل نکرد.
- هیچکس در محل کار نباید همهچیز را درباره شما بداند. اگر کسی از شما درزمینهٔ مسائل خصوصیتان پرسید، به او بگویید،” ترجیح میدهم از آنها حرفی نزنم؛ متشکرم.”
- اگر کسی در مطرح کردن چنین سؤالاتی بهرغم خودداریهای مکرر شما از پاسخگویی، اصرار ورزید، موضوع را با یکی از روسا یا سرپرستان درمیان بگذارید.
- اگر رئیس شما خودش از این سؤالات میپرسد، موضوع را به مدیر مافوقش گزارش دهید.
احترام به خود و دیگران
احترام به خود یعنی اینکه بهترین رفتار و گفتار را نشان دهید. شخصیت والایتان شما را وا می دارد که درباره همه چیز با دقت فکر کنید و در موقعیت های پرتنش، واکنش معقول و درست از خود نشان دهید.
این بعد برتر شخصیت شماست، و تلاش برای اینکه همیشه این بعد را بروز دهید، تمرین احترام به خویشتن است.
احترام به دیگران به این معنی است که جوری صحبت و عمل کنید که بهترین خصوصیات شخصی دیگران را بیرون بکشید. قدرت تفکر، حسن نیت و عدالت خواهی و احساس قدرتشان را برانگیزانید تا تحت فشارهای عصبی بتوانند بر خود مسلط شوند.
اگر دیر هستید؛ تمرین احترام گذاشتن به زیردستانتان بسیار ضروری است. به عنوان مدیر فرصت ها و امکانات زیادی در اختیار دارید تا از دیگران بهره کشی کنید.
بخشی از کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید