۶ فناوری برتر سنجشی در بازاریابی
به عنوان یک بازاریاب، اثبات اثرگذاری کمپین شما از طریق نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه در حقیقت نحوهی نشان دادن ارزش خود به شرکت است. همیشه اندازهگیری نتایج تلاشهای بازاریابی شما مهم بوده است و امروزه بازاریابهای حرفهای بیشتر متکی به فناوریهایی هستند که این شواهد آماری را تهیه کند. فناوریهای زیادی وجود دارند که این اطلاعات را تدارک میبینند و دانستن اینکه از کدامیک استفاده کنید میتواند اثر بزرگی بر جایی که در آن هزینه میکنید بگذارد. ۶ فناوری که در ادامه آمده است بیشترین امتیاز را در پیمایش سالانهی سنجش بازاریابی کسب کردهاند:
۱- تحلیل وب ( Web Analytics )
این فناوری در حال حاضر بهوسیلهی ۷۳% از بازاریابها استفاده میشود. Google Universal Analytics یک نمونه از این فناوری است. میتوانید فعالیت بازدیدکنندهها در وبسایت خود و همچنین علت بازگشت آنها به سایت و زمانی که سایت را ترک میکنید را ردیابی کنید. ابزار تحلیل وب به بازاریابها کمک میکنید تا بهوسیلهی بهینهسازی نحوهی استفادهی مصرفکنندگان از سایت، حضور آنلاین قوی را ایجاد کنند.
۲- ابزار سئو و تبلیغات کلیکی ( SEO & PPC )
۶۳% از بازاریابها از این ابزار برای دیده شدن از طریق موتورهای جستجو استفاده میکنید. فناوریهای از شرکتهایی مثل Kenshoo، Marin Software و Acquisio به بازاریاب کمک میکند تا بهترین واژگان کلیدی را انتخاب کنند و نرخ تبدیل و کلیک خور سایت خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهند. اگر تبلیغات با استفاده از واژگان کلیدی بخشی از آمیختهی بازاریابی شما باشد، منافعی که از این فناوری نصیبتان خواهد شد را از دست نخواهید داد.
۳- مدیریت ارتباط با مشتری CRM
در حدود بیشتر از نیمی از بازاریابها از راهحلهایی مثل Saleforce.com استفاده میکنید تا میزان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را مشاهده کنند. با توانایی ردیابی یک چشمانداز در طی چرخهی فروش میتواند بینش ارزشمندی به ما بدهد. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد یک مشتری جمعآوری شود، تیم بازاریابی در آینده میتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. فناوری CRM هم برای مدیران فروش و هم مدیران بازاریابی ابزاری برای اثرگذاری بیشتر بر مشتریان در آینده مهیا میکند.
۳- ردیابی تماس
۳۸% از بازاریابها از فناوری ردیابی تماس Ifbyphone برای سنجش و بهینهسازی تماسهای تلفنی ورودی مشتریان راغب استفاده میکنند. با این ابزار میتوانید بفهمید تماسهایی که با شما گرفته میشود از کجاست که میتواند تفاوت زیادی در تلاشهای بازاریابی شما داشته باشد.
۴- وبسایت کنش گرا و یا سازگار با موبایل
با گسترش تلفن همراه، ۴۶% از بازاریابها به ابزاریهای سنجش موبایلی برای بهینهسازی فعالیتهای موبایلی رو آوردهاند. فناوری موبایل به علت نفوذ تلفنهای هوشمند در حال پیشرفت است. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۱۷، ۹۲% از تلفنهای همراه، هوشمند باشند.
بازاریابها این موضوع را میدانند و شروع به واردکردن موبایل به آمیختهی بازاریابی خود کردهاند. سنجش این کانال، با استفاده از خدماتی مثل Optimizely، در حال گسترش است و ضروری است که تأثیر موبایل بر نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را مشخص کنید.
۶- اتوماسیون بازاریابی
فقط ۳۳% درصد از بازاریابها این فناوری قدرتمند استفاده میکنند درحالیکه اطلاعات خوبی فراهم میآورد. وقتی همهی فعالیتهای بازاریابی از طریق یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی، مثل Act-On یا HubSpot انجام شود، باعث میشود دادههای زیادی در مورد موفقیت هرکدام از فعالیتهای بازاریابی داشته باشد. دانستن اینکه یک مشتری راغب چطور و از چه طریقی جذبشده است و نحوهی ارتباط آنها با شرکت میتواند بهبودهای مؤثری در تلاشهای بازاریابی شما داشته باشد.
استفاده صحیح از این فناوریها میتواند دادههای زیادی برای بازاریاب فراهم آورد تا تأثیر کمپین بازاریابی بر نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه نشان داده شود. وقتی شما بازاریابی قوی و برگرفته از داده داشته باشید، مخالفت باارزشی که ایجاد میکنید، کار سختی خواهد بود.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید