لذت بردن از کار
کار و تفریح، کلماتی هستند که می شود آنها را در یک جمله ی یکسان به کار برد. بیایید صادق باشیم. ما زمان زیادی از زندگی خود را سر کار هستیم. پس فکر نمی کنید بهتر است سعی کنیم با کارمان مقداری تفریح کنیم؟
البته، مشخص است که وظیفه شما به عنوان یه رهبر این است که کاری کنید، روندهای کاری تیمتان برای انجام شدن کارها تسهیل شود. اما یکی از ابزارهایی که باید بیشتر به آن فکر کنید، سرگرمی است. نباید بزرگنمایی کرد، اما وقتی کاری کنید تا افراد احساس مثبتی را سر کارشان تجربه کنند، نه تنها موجب لبخند زدن آنها می شود، بلکه باعث انگیزش بیشتر، بهره وری بالاتر و حتی خلاقیت بیشتر ِ آنها هم خواهد شد.
بیاید با دنبال کردن این نکته ها کمی تفریح کنیم.
اول اینکه خودتان سر شوخی و تفریح رو باز کنید. به عنوان رئیس، شما جایگاه بالایی دارید که معمولاً نمی گذارد کارمندانتان پیش شما، خیلی احساس راحتی بکنند. کار شما باید این باشد که کمی به دیگران نزدیک شوید و شبیه آدمای دیگر باشید. این کار کمک میکند که روند صحبتها و تصمیم گیری ها بهتر شود. یکی از بهترین راه ها برای این کار سرزنش خودتان است. هر چند وقت یکبار، باید از اشتباهات گذشته ی خود استفاده کنید و به خودتان بخندید تا بقیه یاد بگیرند. این کار به بقیه نشان می دهد که شما هم می توانید شوخ طبع باشید و به خودتان بخندید و این کار جالبیه.
نکته بعد اینکه، دنبال بهانه برای جشن گرفتن باشید. نه به این معنی که کمیته های کاری برایش تشکیل بدهید و بودجه زیادی برایش تعیین کنید … جشن ها را ساده برگزار کنید. اگر مقداری فکر کنید و جشن هایتان واقعی باشد، میشود آن ها را ارزان یا بدون هزینه برگزار کرد. اگر کمی بگردید، موضوعات زیادی پیدا می کنید که میشود برایشان جشن گرفت : هدف های انجام شده، ترفیع یکی از همکاران، پیدا کردن یک مشتری جدید، سالگرد شروع به کار یکی از همکاران، یا خیلی از بهانه های مرسوم و قدیمی تر مثل تولدها، ازدواج ها و تولد بچه ها و . . . اشاره کرد. مورد های زیاد دیگه ای هم هست. از اینکه هر هفته یک جشن بگیرید، نترسید. چرا که نه ؟ هر جشنی می تواند فقط چند دقیقه طول بکشد.
و آخرین نکته اینکه چند وقت یک بار، فقط به بهانه ی سرگرمی، باید تفریح کرد. به این ها فکر کنید : یه مسابقه آب بازی در پارکینگ، فوتبال سالنی یا مسابقه پینگ پنگ و یا مسابقه ای برای بهترین چیدمان محل کار. بعضی وقت ها یک کار مسخره ی کوچک، خیلی موثر است. لازم نیست همیشه به تفریح فکر کنید، اما اگر هیچ وقت از این کارها نکنید، خب، دفتر کارتان کم کم به یک جای کسل کننده تبدیل می شود.
بیایید صادق باشیم. زندگی خیلی کوتاه است و ما بخش عمده ای از آن را در محل کارمان میگذرانیم. وقتی که رهبر شدید، احتمالاً فکر نمی کردید که ایجاد یک تجربه از سرگرمی و شادی برای اعضای تیمتان هم بخشی از این کار باشد. از نظر فنی اینطور هم نیست. اما رهبران موفق مصمم هستند که زمانی را هم برای کمک به برقراری ارتباط بین اعضاء تیمشان اختصاص دهند و این ارتباط فقط برای انجام کارها نیست، بلکه برای ایجاد احساسات مثبت به همراه کمی خوشگذرانی است.
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید