تبادل تجربه ی مدیران – محصولی عالی که فروش نداشت !
محصولی عالی که فروش نداشت
سال ۸۶ یک محصولی به نام سنجاقک برای بچه ها تولید کردیم .واقعا جذاب بود و هر بچه ای ازش استفاده کرد واقعا بازخورد خوبی داد بهمون .
اما انقدر تو فروش اذیت شدیم کلا از خیر ادامه ی کار کودک گذشتیم !!
محصول خوب بود ، انتخاب بازار خوب بود …اما از قبل روشهای فروش را بررسی نکرده بودیم .
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
۴ اصل اساسی فروش
پخش های سی دی با قرارداد ترکمنچای هشتاد بیست به نفع خودشان حاضر به پخش بودند همان پول اندک راهم حدود یکسال بعد می دادند !!
بازاریاب استخدام کردیم برای مراجعه ی حضوری به مغازه ها در آمد فروش از حقوق ثابت خود بازاریاب ها کمتر می شد !!
تازه مغازه ها هم همه امانی کار می کردند ، ماجرای پخش و بعد رسیدگی و ووصول پولها قصه ای بود …
آنجا یاد گرفتیم که ماجرای فروش ، ماجرایی است که ضرب و تقسیم ها ی روی کاغذ و فکرهای ما خیلی خیلی فرق می کنه …
فرستنده : ندا مفاخری
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
5 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
خانم مفاخری دقیقا یکبار در قالب یک کار کوچک همین اشتباه رو برای بازاریابی مرتکب شدم و به نقطه ای رسیدم که هزینه حقوق بازاریاب رو از جیب دادم! البته خوب ما یه مجموعه دادیم!
به نظرم استخدام بازاریاب با حقوق ثابت در شرایط و فرهنگ جامعه ما اصلا منطقی نباشه!
من به همه دانشجوهام و دوسستانم پیشنهاد میدم که تجربیات خودشون رو حتما به صورت مورد(case) بنویسند. میدونید چقدر ابن کار میتونه به سایر دوستانتون کمک کنه.
متاسفانه خیلی از قوانین حاکم بر بازار با تصورات آکادمیک ما نمیخونن، مثل تولید بهنگام که اینجا بی معنیه
دقیقا ۷ سال پیش منم یه همچین کاری با یک محصول هم ردیف انجام دادم اوضاع دستم اومد ، امانی ، درصد بالای فروشگاه ، تسویه بد … کلا صرف هزینه زمان و انرژی فکری ارزششو نداشت ولی تجربه خوبی بود . بنظرم یکی دیگر از مشکلات یا اشتباه این بود که تصور می کنیم چون کالا هزینه تمام شده بالایی ندارد کار با سرمایه پایینی است اما نیاز به سرمایه گذاری کافی برای تبلیغات عمومی دارد تا خود فروشندگان هم به پشتوانه اعتباری که تبلیغات می آورد با درصد پایین تر و شرایط تسویه بهتر کار کنند ، کلا اینطور بگویم سرمایه گذاری تبلیغاتی بالایی باید پشت قضیه باشد تا جواب بدهد.