مدیریت دهه هفتادی ها یا نسل Y (نسل هزاره) + دانلود فیلم
امروزه یکی از چالش های بزرگ در محیط های کار، مدیریت نسل هاست. تغییر نسلی که در دو دهه آینده اتفاق خواهد افتاد، مطمئناً بسیار گسترده تر از آن چیزی است که قبلا بوده و مسلماً پیامد های گسترده ای هم در پیش دارد. یک نمونه بارز آن دهه هفتادی ها – نسل Y هستند.
دهه هفتادیی ها بین سالهای ۱۹۸۰تا ۲۰۰۰ متولد و امروزه خیلی از آن ها وارد بازار کار شده اند. برخلاف دهه های قبلی – پنجاهی ها و شصتی ها – بچه های نسل Y – دهه هفتادی ها – نسلی هستند که زمینه های کاری را گسترده تر کرده و گرایش هایی را از پدران و مادران خود گرفته اند و به طور کلی خیلی ساختاری تر زندگی می کنند. آن ها بخش عظیمی از آینده شما هستند. بنا بر این، شما برای این که رویکرد اجتماعی و حسی موثرتری را در نسل Y – دهه هفتادی ها – ببینید باید چه کنید؟
در این جا چند راه موثر که با موفقیت شما ارتباط دارد را با یکدیگر مرور می کنیم :
اول از همه این که یک ساختار ارائه بدهید. انجام هر کار، زمان مشخص و مهلتی معین دارد و هر جلسه ای وقت و زمان خود را نیاز دارد. بیشتر مشاغل میل دارند که ساعت منظمی برای کار داشته باشند. در این راستا، اهداف باید خیلی واضح و روش باشند . این نسل با ساختارهای زیادی بزرگ شده است. در این خصوص شما باید به نکات مدیریتی ریز هم توجه داشته باشید. شما مجبور هستید که به آن ها یک ساختار ترتیب یافته و منظم بدید.
دوم اینکه سعی کنید به جای این که همیشه امر و نهی کنید و دستور بدهید، گفت و گو کنید. دهه هفتادی ها یا بچه های نسل Y که امروزه بخشی از بازار کار را به خود اختصاص داده اند، دارای افکار و عقاید خاص هستند که به راحتی نمی توانید از آنها چشم پوشی کنید. بعد از همه این ها ، دهه هفتادی ها، بچه های نسل Y، یاد گرفته اند که برای بهتر یا بدتر شدن باید شنونده ی خوبی باشند و به این ترتیب آن ها کودک محور ترین فرزندان در طول تاریخ اند. آنان طوری تربیت شده اند که گرفتن خرجی را حق مسلم خود میدانند !
بله شما رئیس هستید، اما با توجه به خصوصیت رفتاری آن ها ، هدفتان باید این باشد که واقعاً مثل یک پدر یا مادر و به چشم شریک به آن ها نگاه کنید نه یک کارمند یا زیر دست.
در آخر این که سعی کنید خیلی جدی نباشید و فراموش نکنید در برخورد با این افراد کمی شوخ طبعی هم خوب است.
نسل Y، بیشتر از هر نسل دیگری ، دوست دارد از کار، محیط کاری و همکاران لذت ببرد. آن ها خیلی دوست دارند مثبت واقع شده و تجربه های خوبی بدست بیاورند. اگر زمانی مشاهده کردید که یک کارمند نسل Y در مجموعه کاری شما نمی خندد، نگران شوید و محل کار او را به قسمت شلوغ تر تغییر دهید. در این زمان باید نقش آنان را در فعالیت های اجتماعی پر رنگ تر کنید. مثلا در مراسم و یا جشن های بعدی شرکت از حضور مستمر آن ها استفاده کنید.
زندگی کوتاه است، پس کار باید چیزی بیشتر از فقط کار کردن باشد. این حرفا را باور کنید چرا که مطمئناً انبوهی از کارکنان نسل Y با تک تک این حرف ها موافق هستند. پس هم اکنون رابطه خود را با کارمندان جوان بهبود بخشید.
در فیلم زیر، توضیحات کاملتری در مورد مدیریت نسل Y آمده است :
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید