مدیریت رسانههای اجتماعی: ۵ ترفند اساسی برای موفقیت آنلاین
لینکدین، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و … لیستی طولانی از شبکههای اجتماعیاند. با وجود شبکههای اجتماعی، اینکه بدانید کدام کانال برای کسبوکار شما مناسب است و چگونه میتوان تک تک این کانالها را مدیریت کرد، بسیار مهم است. در این مقاله به ۵ ترفند که میتواند به کسبوکار شما، در مدیریت رسانههای اجتماعی کمک کند میپردازیم.
توسعهی یک استراتژی
هنگامی که بحث شبکههای اجتماعی پیش میآید، ایجاد یک استراتژی منسجم بسیار مهم است، چرا که این کار به شما نقشهی درستی از رسیدن به موفقیت میدهد.
هنگام توسعهی این استراتژی مهم است که سؤالات زیر را از خود بپرسید:
- مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
- چه کانالهایی برای دستیابی به این مخاطبان مناسبتر است؟
- چگونه میخواهید با این مخاطبان تعامل داشته باشید؟
- برند شما در تلاش برای رسیدن به چه هدفی است؟
با پاسخ به این سؤالات، درک درستی از اهداف خود خواهید داشت. با این کار شما میتوانید استراتژی موفقیتی را طراحی کنید که برای کسبوکار شما دسترسپذیر و مناسب است.
ایجاد یک تقویم ماهانه
به اشتراکگذاری محتوای با کیفیت نیازمند برنامهریزی است. قبل از برنامهریزی یک جلسهی طوفان فکری برگزار کنید تا ایدههای مناسبی داشته باشید. داشتن چنین تقویمی به شما کمک خواهد کرد که بدانید کدام مطلب برای کدام شبکهی اجتماعی مناسبتر است، چرا که هر شبکهای مستلزم محتوای خاص است. اگر وقت کافی دارید بهتر است بیشتر راجع به برند خود و المانهایی که برای شناساندن هویت این برند نیاز دارید، فکر کنید.
از این زمان استفاده کرده و ببینید کدام پستها برای شما موفقیتآمیز بوده است و محتواهای خود را در همان راستا تولید کنید. اگر پست قدیمیای دارید که عملکرد خوبی داشته و تعاملی زیادی با کاربران به دست آورده است، آن را با ایجاد تصاویر جدید و فایل های چندرسانهای دیگر دوباره مورد استفاده قرار دهید.
مهمتر از همه، محتوای خود را طنزگونه و خلاقانه ایجاد کنید. در این بخش از بازاریابی است که شما میتوانید خلاق باشید و ریسک کنید.
استفاده از ابزارها
مجموعه ابزارهای در دسترسی برای شبکههای اجتماعی وجود دارد که میتوان آنها را دارایی ارزشمندی در تولید محتوای رسانهها به حساب آورد. در پست کردن محتوای رسانهها، زمان بسیار مهم است، بنابراین داشتن یک ابزار که به شما در برنامهریزی پستهایتان کمک کند میتواند کمک بزرگی برای شما باشد.
جنبهی مهم دیگر رسانههای اجتماعی، یافتن محتوای دقیق و ارزشمند برای ارسال مطلب است که اطلاعات مرتبط و منابع ارزشمندی را برای فالوورهای شما فراهم کند. یکی از ابزارهای خوب برای این کار فیدلی است، که محتوا را از سایتهای موردعلاقهی شما یا نشریات خبری جمعآوری کرده و به شما این امکان را میدهد که از آخرین اخبار در صنعت خود مطلع باشید.
گذشته از این ابزارها، شما میتوانید به وسیلهی ابزارهای دیگری یافتن محتوا و برنامهریزی را در کنار هم داشته باشید. یکی از ابزارها برای ایجاد تصویر مناسب کانوا Canva است. با این ابزار میتوانید تصاویر را آپلود کنید و از قابها، افکتها و طرحبندی برای جذابتر کردن تصاویر خود استفاده کنید.
اولین بودن
رسانههای اجتماعی به طور مدام درحال تحول هستند. به همین دلیل مهم است که در تمام این تغییر و تحولات به روز باشیم. از لایکهای جدید فیسبوک، تا نظرسنجی و فایلهای GIF توییتر، همیشه اتفاقات جدیدی در این رسانهها و رسانههای دیگر در حال افتادن است. از مزایای این به روزرسانیها استفاده کنید و تصور کنید که شرکت شما چگونه میتواند از این ویژگیها در راستای انعکاس هویت برند خود، بهره گیرد. شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که دید خوبی از مشتریان خود داشته باشید، بنابراین ضروری است که دادههای خود را طبقهبندی کرده و از آنها برای ایجادخلاقیت در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. در بازاریابی سنتی، ارتباط با کاربران و مشتریان چندان آسان نبود. رسانههای اجتماعی به ما امکان تعامل راحتتر بامشتریان را فراهم کرده است.
نظارت و تعامل
چک کردن روزانهی تمامی شبکههای اجتماعیتان، ضروری است. ممکن است مشتری سؤالی داشته و برای شما کامنتی گذاشته باشد، و یا ممکن است کسی از تجربهی خوبی که با برند شما داشته ، مطلبی به اشتراک گذاشته باشد. در رسانههای اجتماعی، هر تعاملی مهم است، زیرا همین تعاملات هستند که علت اصلی وجود چنین بسترهاییاند. مطمئن شوید که به سؤالات و نظرات مهم تک تک مشتریان پاسخ میدهید، چه این نظرات خوب باشند چه در راستای نقد محصولات و خدمات شما باشند. پاسخ به این نظرات به مشتریان شما این حس را القاء خواهد کرد که شما به آنها اهمیت میدهید.
عملکرد خود را بررسی کنید
یکی از موثرترین جنبههای رسانههای اجتماعی که نیاز به تمرکز دارد، اعداد و دادههای مربوط به تلاش شماست. اینها همه به شما نشان خواهد داد که فالوورهای شما با چه چیزهایی بیشتر ارتباط برقرار میکنند، و اگر دادهها را به خوبی بررسی کنید علت آن را نیز خواهید دانست. شما میتوانید این اعداد و ارقام را مستقیماً از بسترهای شبکههای اجتماعی بیابید- توییتر، لینکدین و فیسبوک، همگی گزینههای تحلیلی دارند، که این کار را برای شما راحتتر میکنند. با سازماندهی و حفظ این دادهها، میتوانید هفته به هفته ببینید که مخاطبانتان چگونه با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند.
حال که ترفندهایی برای مدیریت مؤثر شبکههای اجتماعی خود آموختید، با تیم خود بنشینید و شروع به ساخت استراتژی کنید که اهدافتان و نحوهی رسیدن به آنها را تعریف کند. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که رسانهی اجتماعی مکانی است که در آن کاربران به دنبال سرگرمی، یافتن مطالب جدید و هیجانانگیزند تا از آن لذت ببرند. این موضوع را هنگام ساخت تقویم ماهانه به خاطر داشته باشید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید