مراحل افزایش نفوذ نتورکر بر لیست اسامی مشتریان

مرحله اول: صبر کن تا دیگران به تو بگویند.

دراین مرحله مشتری ها به دلایل مختلف به صحبت های شما اعتماد ندارند و توصیه های شما را بی مورد می دانند . شما هم کمترین اطلاعاتی راجع به کار خودتان ندارید و همین امر اوضاع را وخیم تر می سازد. دایره نفوذتان کوچک و محدود است . وقتی هم قادر به نفوذ  نباشید دوباره دکمه گذشته هایتان می خورد و مبتلا به نتورک زدگی می شوید. نتورک زده ها کسانی هستند که به بیماران سرطانی شباهت دارند.

سرطانی های نتورک مارکتینگ چه کسانی هستند؟

  • آنهایی که دائما از دیگران و از نتورک و از شرکت و از لیدرهایشان انتقاد می کنند.
  • آنها که دائما از اوضاع و از دیگران شکایت دارند . به طور کلی این نتورکرها از همه چیز شاکی هستند.
  • آنها که دائما خودشان و اوضاعشان رابا دیگران مقایسه می کنند.
  • آنها که دائما خود را در یک رقابت می بینند و فکر می کنند همین حالا  قرار است دیگران از آنها پیشی بگیرند و آنها عقب بمانند.
  • وآنهایی که دائما دوست دارند با بقیه مسابقه بدهند و پوزه ی بقیه را به خاک نتورک بمالند.
مراحل افزایش نفوذ نتورکر
مراحل افزایش نفوذ نتورکر

مبتلایان به سرطان نتورک زدگی از دایره نفوذ کوچکی برخوردارند . این قبیل افراد به جای آنکه خود را مشغول کاری کنند که بلدند، به طور مستمر مشغول کارهایی هستند که نمی توانند انجام بدهند و بیشتر برای آنها وقت می گذارند . برعکس نتورکرهای سالم و بدون بیماری سرطانی به قول آبراهام مازلوهمچون نجاری هستند که چکش کاری را خوب بلدند و همه چیز را میخ می بینند.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ظهور و افول سئو در ایران

مرحله دوم: سوال کن

اگر سوالاتی که از مشتری ها می پرسید هوشمندانه باشد می تواند بر دایره نفوذ شما بیفزاید.

مرحله سوم: توصیه کن

مشکل را ببینید و راه حل برایش پیدا کنید و درنهایت وقتی بتوانید به مشتری توصیه ای بکنید به طور اتوماتیک نفوذ خودتان را بیشتر کرده اید.

مرحله چهارم: بگو قصد داری انجامش بدهی

به مشتری اعلام بکنید که فکری در سرتان است و می خواهید این فکر و ایده را با انها  در میان گذاشته و به دنبال شریک و همکار می گردید. این طرز فکر بسیاری از مشتری ها را با شما همراه میکند.

مرحله پنجم: انجامش بده

مشتری را درپیگیری خودتان قرار بدهید اما خودتان را معطل مشتری نکنید . وقتی مشتری متوجه بشود که شما برای شروع کارتان به دنبال چند همکار جدی هستید، ناخواسته نفوذ به حداکثر ممکن می رسد.

به طور خلاصه می توانم بگویم که اعتماد همچون سیمانی است که مشتری میچسباند .چطور اعتماد بین مشتری و نتورکر ایجاد می شود ؟ وقتی نتورکر قابل اعتماد میشود ؟

بخشی از کتاب چگونه درکمتراز سه دقیقه بازارتان را بسازید

مدیران ایران

 

 

۱ پاسخ به "مراحل افزایش نفوذ نتورکر بر لیست اسامی مشتریان"

  1. بسیار عالی

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X