مراحل افزایش نفوذ نتورکر بر لیست اسامی مشتریان
مرحله اول: صبر کن تا دیگران به تو بگویند.
دراین مرحله مشتری ها به دلایل مختلف به صحبت های شما اعتماد ندارند و توصیه های شما را بی مورد می دانند . شما هم کمترین اطلاعاتی راجع به کار خودتان ندارید و همین امر اوضاع را وخیم تر می سازد. دایره نفوذتان کوچک و محدود است . وقتی هم قادر به نفوذ نباشید دوباره دکمه گذشته هایتان می خورد و مبتلا به نتورک زدگی می شوید. نتورک زده ها کسانی هستند که به بیماران سرطانی شباهت دارند.
سرطانی های نتورک مارکتینگ چه کسانی هستند؟
- آنهایی که دائما از دیگران و از نتورک و از شرکت و از لیدرهایشان انتقاد می کنند.
- آنها که دائما از اوضاع و از دیگران شکایت دارند . به طور کلی این نتورکرها از همه چیز شاکی هستند.
- آنها که دائما خودشان و اوضاعشان رابا دیگران مقایسه می کنند.
- آنها که دائما خود را در یک رقابت می بینند و فکر می کنند همین حالا قرار است دیگران از آنها پیشی بگیرند و آنها عقب بمانند.
- وآنهایی که دائما دوست دارند با بقیه مسابقه بدهند و پوزه ی بقیه را به خاک نتورک بمالند.

مبتلایان به سرطان نتورک زدگی از دایره نفوذ کوچکی برخوردارند . این قبیل افراد به جای آنکه خود را مشغول کاری کنند که بلدند، به طور مستمر مشغول کارهایی هستند که نمی توانند انجام بدهند و بیشتر برای آنها وقت می گذارند . برعکس نتورکرهای سالم و بدون بیماری سرطانی به قول آبراهام مازلوهمچون نجاری هستند که چکش کاری را خوب بلدند و همه چیز را میخ می بینند.
مرحله دوم: سوال کن
اگر سوالاتی که از مشتری ها می پرسید هوشمندانه باشد می تواند بر دایره نفوذ شما بیفزاید.
مرحله سوم: توصیه کن
مشکل را ببینید و راه حل برایش پیدا کنید و درنهایت وقتی بتوانید به مشتری توصیه ای بکنید به طور اتوماتیک نفوذ خودتان را بیشتر کرده اید.
مرحله چهارم: بگو قصد داری انجامش بدهی
به مشتری اعلام بکنید که فکری در سرتان است و می خواهید این فکر و ایده را با انها در میان گذاشته و به دنبال شریک و همکار می گردید. این طرز فکر بسیاری از مشتری ها را با شما همراه میکند.
مرحله پنجم: انجامش بده
مشتری را درپیگیری خودتان قرار بدهید اما خودتان را معطل مشتری نکنید . وقتی مشتری متوجه بشود که شما برای شروع کارتان به دنبال چند همکار جدی هستید، ناخواسته نفوذ به حداکثر ممکن می رسد.
به طور خلاصه می توانم بگویم که اعتماد همچون سیمانی است که مشتری میچسباند .چطور اعتماد بین مشتری و نتورکر ایجاد می شود ؟ وقتی نتورکر قابل اعتماد میشود ؟
بخشی از کتاب چگونه درکمتراز سه دقیقه بازارتان را بسازید
مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد نظرات: 8
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
بسیار عالی