عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت همه دوستان و مدیران عزیز بخصوص جناب آقای شاکری و خانم مفاخری
همانطور که میدانیم اجزای سه گانه تشکیل دهنده ساختار سازمانی  شامل پیچیدگی،رسمیت و تمرکز میباشد که این اجزا با هم دارای ارتباط هستند.
سوالی که اینجا مطرح شده این است:
دلایل افزایش  پیچیدگی و رسمیت ساختارهای سازمانی در سازمانهای امروزی چیست؟مزایا و محدودیتهای رسمی سازی در ساختارهای سازمانی چیست؟
فرستنده : آقای فارسیانی
این مطلب رو هم از دست ندید:
  بهترین MBA مجازی کجاست

یک دیدگاه

  1. سلام بر شما و سپاس از لطف و همراهی ارزشمند شما .

    راستش تا جایی که من می دانم سازمانهایی که به معنای واقعی امروزی هستند دقیقا سعی می کنند رسمیت و پیچیدگی زیادی نداشته باشند .
    خصوصا سازمانهایی که کارمندان دانشی دارند اصلا نمی توانند در محیط های بسیار رسمی یا پیچیده موفق عمل کنند.
    در سازمانهای رسمی یا پیچیده خلاقیت و نو آوری به شدت کاهش پیدا می کند .
    فرهنگ سازمانی انگیزه های درونی رشد و ایجاد کارآفرینی های درون سامانی را بی انگیزه می کند .
    این روزها در کشورهای توسعه یافته تا جای ممکن سعی می شه که از رسمی بودن و پیچیدگی پرهیز شود . حتی د ر مشاغلی که نیاز به آن دارند سعی می کنند سازمان را در لایه های مختلف به شکل های مختلف طراحی کنند و بخشهایی که نیازی به این رسمیت و پیچیدگی دارند از آن در امان بمانند .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.