نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران صنعت خودرو کشور
طنزی آموزنده با عنوان :نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران صنعت خودرو کشورکه توسط جناب آقای فرهاد خرم از اعضای محترم مدیران ایران ارسال شده است :

با سلام و احترام
ما سالیان سال است با سختترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفتهترین سیستمهای ایمنی، وسیعترین برنامه بازاریابی، پرهزینهترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید میکنیم و با این حال دایما تحت فشار مصرفکننده برای تولید محصولات با کیفیتتر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانهبهشانه رقابت کنیم. اگر مدیریت شرکتهای خودروسازی ایران، ما را به غلامی قبول کنند، حضور محترمشان شرفیاب شده و این سوالها را از محضر گرامیشان خواهیم پرسید:
یک – چطور ۶ ماه قبل از تحویل ماشین، از مشتری پول میگیرید؟
دو – چطور آنها میدهند؟!؟
سه – اینکه میگویند در ایران ثبات مدیریتی وجود ندارد به چه معناست؟ اینجا یک پیچ و مهره گم شود، گمات میکنند!!
چهار – چه وردی میخوانید که مشتری بعد از ۶ ماه، ماشین نقرهای را به جای ماشین سفیدرنگ (که ثبتنام کرده بود) قبول کرده و صدایش در نمیآید؟
پنج – میآیید کشورهایمان عوض؟
با احترام و تعجب.
مانفرد شفنهاخن. مدیرعامل مرسدس بنز
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
سلام
صنعت خودروسازی ایران، کودک 40 ساله ای است که ریشدار هم هست!
قرار بود این خودرو با سیاست انحصار چند ساله به رشد و شکوفایی برسد اما از این زمان چیزی در حدود 40 سال می گذرد و اما این صنعت نوازاد خودرو رشد عقلی نکرد و تنها از نظر جثه بزرگ و بزرگتر شد.
وقتی خودروی پراید که با در نظر گرفتن حد بالای هزینه ها، حداکثر 6/6 میلیون تمام می شود اما به ملت بینوا این مرکب مرگ 20 میلیون داده می شود، چه می توان گفت؟ شگفتی زمانی است که دولت از این قیمت بسیار منتفع است اما بیان می دارد که دخلی به من ندارد! بخش بزرگی از خریداران ماشین ایرانی را کارمندان تشکیل می دهند که دولت برای تأمین حقوق ایشان از جیب خودشان استفاده می کند. یعنی خودرو، طلا، ارز و غیره را گران می کند تا پول را از جیب کارمندان بکشد و حقوقشان را به خودشان برگرداند! البته امید است که این فرضیه، مردود باشد اما چه کنیم که نمی توانیم قیمت 3 برابر خودرو با کاهش محسوس کیفیت را با هیچ منطق و مرامی درک کنیم.
وقتی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در ایران در حد اسفباری بالا است و با کمال وقاحت افرادی این مسأله را ناشی از رانندگان می دانند (نه خودرو و نه جاده)، در اینجا چه چیزی باید گفت؟
ای کاش کمی از این توجه که به بچه لوس خودرو می شد، کمی به نوجوان کشاورزی می شد تا این صنعت جای پیرمرد نفت را بگیرد و چرخ این مرزوبوم را به نحو شایسته بگرداند. یعنی می شود روزی در این کشور، عاقل ها و شایسته تصمیم گیرنده باشند و مماشات به دلیل منافع شخص در کار نباشد؛ می شود؟!
ارادتمند