۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید
۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید:
۱. نمونه آگهی پرسش آمیز: سوال را در عنوان مطرح می کند و در متن به آن جواب می دهد.
۲. نمونه آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش می پردازد و خواننده آزمایش را انجام می دهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
۳.نمونه آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی می کند و یا خبری جدید و هیجان انگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع می رساند.
۴. آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بی حاشیه ی واقعیتها می پردازد.
۵. آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق می کند.
۶. آگهی جایزه دهنده: وعده ی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را می دهد.
۷. نمونه آگهی دستوری: به خواننده دستور میدهد که به حرکت درآید.
۸. آگهی بها و ارزش – و از کجا بخریم: حراج را اعلام می دارد. محصول را توصیف می کند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی می کند.
۹. آگهی مدل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، می پردازد.
۱۰. آگهی ای که به صورت نامه نوشته می شود.
۱۱. قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، می پردازد.
۱۲. گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف می کند.
۱۳. تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح می دهد.
۱۴. آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی می پردازد.
[irp posts=”12568″ name=”چرا فروش کم شده است ؟ راه حل چیست ؟”]
۱۵. داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا می پردازد.
۱۶. موج جدید: از طرح های گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده می کند.
۱۷. شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۸. آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا می توان به دست آورد، در اختیار خواننده می گذارد.
۱۹. آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.
۲۰. شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز می سازد.
۲۱. محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز می سازد.
۲۲. کارتونها
۲۳. صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر می شود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.
۲۴. اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژه هایی می پردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژه هایی بودند که توسط یک نویسنده ی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.
۲۵. آگهی مقایسه ای: نشان می دهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.
۲۶. مبارزه: خواننده را به رویارویی می خواند، که اگر می تواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.
۲۷. آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز می شود و نه خود کالا.
۲۸. آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.
۲۹. معرفی: چگونگی کار محصول را نشان می دهد.
۳۰. جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب می کند و سپس در متن توضیح داده می شود.
۳۱. اجرای مسابقه ها و شرط بندیها
۳۲. با حوادث جاری گره می خورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.
منبع : مدیران ایران
منتخبی از کتاب ادبیات تبلیغات

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 2
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
مختصر و مفید بود
با سپاس
تندرست و شادمان و بهروز باشید