
۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید
- فرید ایوانی
- یک دیدگاه
2 (2) ۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید: ۱. نمونه آگهی پرسش آمیز: سوال را در عنوان مطرح
...۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید:
۱. نمونه آگهی پرسش آمیز: سوال را در عنوان مطرح می کند و در متن به آن جواب می دهد.
۲. نمونه آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش می پردازد و خواننده آزمایش را انجام می دهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
۳.نمونه آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی می کند و یا خبری جدید و هیجان انگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع می رساند.
۴. آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بی حاشیه ی واقعیتها می پردازد.
۵. آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق می کند.
۶. آگهی جایزه دهنده: وعده ی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را می دهد.
۷. نمونه آگهی دستوری: به خواننده دستور میدهد که به حرکت درآید.
۸. آگهی بها و ارزش – و از کجا بخریم: حراج را اعلام می دارد. محصول را توصیف می کند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی می کند.
۹. آگهی مدل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، می پردازد.
۱۰. آگهی ای که به صورت نامه نوشته می شود.
۱۱. قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، می پردازد.
۱۲. گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف می کند.
۱۳. تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح می دهد.
۱۴. آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی می پردازد.
[irp posts=”12568″ name=”چرا فروش کم شده است ؟ راه حل چیست ؟”]
۱۵. داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا می پردازد.
۱۶. موج جدید: از طرح های گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده می کند.
۱۷. شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۸. آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا می توان به دست آورد، در اختیار خواننده می گذارد.
۱۹. آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.
۲۰. شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز می سازد.
۲۱. محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز می سازد.
۲۲. کارتونها
۲۳. صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر می شود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.
۲۴. اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژه هایی می پردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژه هایی بودند که توسط یک نویسنده ی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.
۲۵. آگهی مقایسه ای: نشان می دهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.
۲۶. مبارزه: خواننده را به رویارویی می خواند، که اگر می تواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.
۲۷. آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز می شود و نه خود کالا.
۲۸. آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.
۲۹. معرفی: چگونگی کار محصول را نشان می دهد.
۳۰. جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب می کند و سپس در متن توضیح داده می شود.
۳۱. اجرای مسابقه ها و شرط بندیها
۳۲. با حوادث جاری گره می خورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.
منبع : مدیران ایران
منتخبی از کتاب ادبیات تبلیغات

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد نظرات: 2
آموزش پیشنهادی
دوره جامع هوش مصنوعی برای مدیران
آموزش پیشنهادی
ارتش تک نفره با هوش مصنوعی

1 نظر در “۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید”
مختصر و مفید بود
با سپاس
تندرست و شادمان و بهروز باشید