تکنیکی غیرمتعارف: نوشتن رزومه ۵ سال آینده +دانلود فایل صوتی مقاله
اغلب ما آدمها در مقاطعی از زندگی، دچار روزمرگی میشویم؛ روزها، ساعتها، حتی دقیقههای تکراری. سر این ساعت و دقیقه بیا! سر آن ساعت و دقیقه برو! ایمیلهایت را چک کن! جلسات را شرکت کن! به نامه ها پاسخ بده! شب نیز بهموقع بخواب تا صبح بهموقع سر کار باشی.
خانم «دری کلارک» که مشاور و مدرسی با تجربه در این زمینه است در مقاله ای که در اواخر ٢٠١۶ منتشر کرده یک تکنیک غیرمتعارف را به ما پیشنهاد می کند:
نوشتن رزومه ۵ سال آینده: برای مثال فرض کنیم پنج سال آینده است و براساس آنچه برای خود میپسندیم، رزومه پنج سال آینده خود را بنویسیم. یکی از نکات جالب این کار، این است که باید کارها، فعالیتها و پروژههای انجامشده در طول پنج سال آینده خودمان (مسیر رشد و توسعه خود) را نیز بنویسیم که قطعا برای آن، باید خوب فکر کنیم.
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
ده اشتباه در رزومه که شانس استخدام را کم می کند
وقتی سرمان شلوغ میشود و به قول خودمان وقت سرخاراندن نداریم، شاید اولین چیزی که کنار گذاشته میشود، تفکر استراتژیک در مورد آینده خودمان است. آنوقت، ماهها و سالها میگذرد و بعد خود را در جایی میبینم که شاید هیچوقت نمیخواستیم آنجا باشیم. پس باید خود را مجبور کنیم زمانی را به فکرکردن بلندمدت برای آینده خود بپردازیم.
فایل صوتی این مقاله را همین جا بشنوید!
حجم در حدود ۴MB و مدت زمان ۴ دقیقه
☑️⭕️تحلیل و تجویز راهبردی:
روزهای زندگیمان آنقدر شلوغ شده است که نمی توانیم به مهم ترین مساله زندگی مان یعنی سرنوشت خودمان فکر کنیم. از طرفی فکر کردن به آینده همیشه اولین کاری است که فراموش می کنیم و کنار می گذاریم، می دانید چرا؟ به این خاطر که نه فوریتی وجود دارد و نه اجباری. بهمین دلیل بسیاری از ما هیچگاه در کل زندگیمان با خودمان جلسه نمی گذاریم و در مورد آینده مان با خودمان به گفتگو نمی نشینیم.
حال چه باید کرد؟ نوشتن رزومه ۵ سال آینده یک ایده عالی است !!
۱- در یک زمان مناسب با خودتان جلسه بگذارید.
۲- همراه خودتان کاغذ و خودکار و ماژیک های رنگی و … همراه ببرید و البته اگر اهل نوشیدنی هستید آن را هم از پیش فراهم کنید.
۳- شروع کنید و تجسم کنید که پنج سال دیگر است و می خواهید تجربیات، توانمندی ها، مطالعات، اقدامات، پروژه ها و مسوولیت های خود را برای دیگری ارایه کنید، اول همه آن چیزی را که به ذهن تان می رسد را روی کاغذ بیاورید. اشکالی ندارد نامنظم باشد.
۴- در گام بعدی سعی کنید آن ها را اولویت بندی، غربال گری و مرتب کنید و برای هر کدام یک زمان بگذارید.
۵- اگر لازم شد مجدد با خودتان جلسه بگذارید.
دکتر مجتبی لشکر بلوکی از اعضای خوب باشگاه مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
تحلیل هزینه – فایده چیست ؟
تحلیل هزینه – فایده روشی نظام مند برای تخمین زدن نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف و انتخاب و تصمیم گیری بین آنها باشد .
ناهماهنگی شناختی چیست؟ راههای کاهش ناهماهنگی شناختی
ناهماهنگی شناختی (تعارض شناختی) برای توصیف ناراحتی ذهنی استفاده میشود که ناشی از داشتن دو اعتقاد، ارزش یا نگرش متضاد با اعمال و واقعیت های بیرونی استفاده می شود. ناهماهنگی شناختی باعث ایجاد حس رنجش روحی درونی می شود ، تصمیم گیری های ما را ضعیف و بهره وری مان را در زندگی شخصی و حرفه ای کم می کند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید