چه چیز ایجاد کننده آن نوع بازاریابی است که مردم عاشق آن هستند؟
آیا می دانید چه نوع بازاریابی است که مردم عاشق آن هستند؟
نوع بازاریابی : این سوال بزرگی است که پاسخ به آن می تواند درهای زیادی را به سمت فرصت های عالی بازاریابی باز کند. ما در این مطلب به دنبال این هستیم که جواب این سوال را یافته و به شما کمک کنیم تا آن پاسخ را در تمام داشته های بازاریابی تان پیاده سازی کنید.
در آغاز، بیایید با هم نگاهی به برخی از ویژگی های بی چون و چرای یک بازاریابی دوست داشتنی بیندازیم.
مردم، گونه ای از بازاریابی را دوست دارند که:
آموزنده و کمک کننده باشد
این بازاریابی به بازاریابی آموزنده یا آگاهی دهنده موسوم بوده و پاسخ هایی را برای یک سوال، نیاز، یا نگرانی که شما ممکن است داشته باشید فراهم می کند. این نوعی از بازاریابی است که شما هنگامی که در شرایط جمع آوری اطلاعات هستید و تلاش می کنید که اطلاعات بخصوصی را به دست آورید تا اینکه به عنوان یک بازاریاب به هدف خود دست پیدا کنید، آنرا دوست دارید.
برای مثال، پست های وبلاگی که در آنها شیوه انجام یک کار توضیح داده شده و ویدئوهای آموزش گام به گام، در این گونه از بازاریابی قرار می گیرند. این تعریف به نقش مشاوره ای بازاریابی و حتی خدمات مشتریان نزدیک است.
به هنگام و سفارشی شده باشد
برای این که بازاریابی واقعاً سودمند باشد، لازم است که در زمان مناسب در دسترس شما قرار داشته باشد. اگر شما با یک چالش مشخص روبرو شده اید و دارید با جدیت به دنبال یک راهکار می گردید، آیا دوست ندارید که آن راهکار را درست در صندوق دریافت ایمیل خود داشته باشید؟
بگذارید موضوع را این طور مطرح کنیم که شما در حال سازماندهی یک مراسم عروسی هستید و به دنبال یک تالار پذیرایی مناسب می گردید. ممکن است شما در جریان تحقیق خود، از تعدادی وب سایت نیز بازدید کرده باشید، ولی در این میان قلب شما توسط شرکتی که به پیگیری کار شما علاقه نشان می دهد، به هر خواسته ای که شما در جستجوی آن هستید پاسخ مناسب می دهد، و به شما پیشنهاد کمک می دهد، تصاحب می شود.
آمازون یک نمونه شناخته شده از وب سایتی است که تجربه های بازدید از خود توسط مشتریانش را بر مبنای نیازها و ترجیحات آنها، سفارشی می کند.
در بیان و پیامش سازگاری وجود داشته باشد
برای ایجاد یک نوع از بازاریابی که مردم آنرا دوست داشته باشند، شما نیاز دارید که به تجربه کاربران در مراحل گوناگون چرخه زندگی آنها توجه داشته باشید: از نخستین باری که آنها اتفاقی و از طریق تعامل شان با وب سایت شما و محتوای تان، به برند شما برمی خورند، تا نقطه ای که به مشتری شما تبدیل می شوند، و موفقیت بلند مدت آنها به عنوان یک فرد. چنانچه این جابجایی مشتریان خود را در طول مراحل گوناگون چرخه زندگی شان، به گونه ای سازگارانه و انعطاف پذیر تعریف و برایشان برنامه ریزی کرده باشید، موانع را حذف، و مخاطبان خود را ترغیب خواهید کرد تا به مبلغان برند شما تبدیل گردند. کاری که شرکت کامپیوتری اپل[۱] توانست آنرا با موفقیت بسیار به انجام برساند.
چگونه شروع به ایجاد یک بازاریابی دوست داشتنی کنیم
حالا که در این کتاب، ویژگی های کلیدی نوعی از بازاریابی که مردم دوستش دارند مطرح شد، بیایید به بحث در این خصوص بپردازیم که شما چگونه می توانید این ویژگی ها را در در فعالیت های بازاریابی خود اعمال کنید.
در این کتاب الکترونیکی، ما شما را به عمق فرآیند راه اندازی یک کمپین بازاریابی همه جانبه برده و به شما راه هایی را نشان می دهیم که به کمک آنها می توانید هر جزئی از این کمپین را آموزنده، کمک کننده، به هنگام، سفارشی شده، سازگار، و به بیان دیگر، دوست داشتنی کنید.
از بررسی بهترین فعالیت های بازاریابی انجام شده در میان بنگاه های تجاری و نیز تجربه به دست آمده در خود HubSpot ، چنین دریافته ایم که در یک کمپین بازاریابی موفق، برخی از اجزای کلیدی به شرح زیر وجود دارد:
- یک پیشنهاد بازاریابی جذاب ایجاد کنید
- پیشنهاد ایجاد شده را بر روی وب سایت خود قرار دهید
- پیشنهاد را به گردش های کاری خودکار اضافه کنید
- یک پیشنهاد بازاریابی جذاب ایجاد کنید
- آنرا از طریق ایمیل، وبلاگ نویسی، و شبکه های اجتماعی ترویج کنید
- نتایج را ارزیابی کنید
لازم است هر یک از اجزای این کمپین، ویژگی های آن نوع بازاریابی که مردم دوست خواهند داشت را در خود داشته باشد. حالا بیایید شروع به ایجاد کمپین هایی عالی و موفق کنیم!
منبع: هات اسپات ، ترجمه : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید