نگهداری کارکنان – کارکنان شایسته چرا می روند ؟
نگهداری کارکنان
کارکنان شایسته چرا می روند؟
نگهداری کارکنان شایسته کار آسانی نیست.شایستگی آنها باعث می شود که سایر سازمان ها از جمله رقبا در صدد جذب آنها برآیند و سر راه آنها دام پهن کنند.
شناسائی عوامل موثر بر خروج از خدمت این کارکنان یکی از راه هائی است که می تواند به ما کمک کند تا جذابیت سازمان مان را بالا ببریم و از دافعه آن بکاهیم.
“مصاحبه خروج از خدمت” به ما در این مورد اطلاعات ارزشمندی می دهد و می تواند به پیشگیری از وقوع این پدیده پرهزینه کمک کند.
من در سال های اخیر در ده ها مورد از این نوع مصاحبه ها حضور داشته ام .
فهرست زیر که آن را بدون شرح و تحلیل ارائه کرده ام شنیده های من از عوامل بروز این اتفاق است.امیدوارم با توجه به آنها بتوانیم در نگهداری شایسته ها موفق تر باشیم:
- این اواخر در زندگی و کار به یکنواختی رسیده بودم.
- ارتباط ما با مدیران ارشد کم است.ما دیده نمی شویم.
- تمایل داشتم در محیط کم استرس تری کار کنم.
- احساس می کردم در حال در جا زدن هستم.
- چون یاد گرفته ام و اعتماد به نفس بیشتری کسب کرده ام حق داشتم برای کسب درآمد بالاتر و رسیدگی بیشتر به زندگی شخصی، از شرکت جدا شوم.
- من اسفند هر سال با ارسال رزومه به شرکتها از جایگاه و قیمت خودم در بازار کار اطلاعات کسب می کنم.فقط در زمان هائی که از کارم رضایت کامل داشتم دنبال کار نگشتم.
- می خواهم روی ایده هائی که برای راه اندازی کسب و کار شخصی ام دارم کار کنم.
- من شرکت را دوست داشتم اما زندگی خرج دارد.
- مدیران به ما می گفتند نیروی کارشناسی ارزانتر هم کار ما را راه می اندازد که این حرف بسیار برخورنده بود.
- از مافوق وعده و وعید زیاد شنیده بودم و نمی توانستم به او اعتماد کنم.
- پرداخت های متغیر شرکت استرس زاست چون نمی توانستم روی درآمدم حساب کنم.
- مدیرم به آدم ها به چشم ابزار نگاه می کند.
- برای ما وقت نمی گذاشتند.
- رئیسم حرفی زد که هیچ وقت فراموش نمی کنم:” کاری که تومی کنی را هر کسی می تواند انجام دهد.”
- آینده روشنی برای خودم نمی دیدم.
- احساسم این بود که بیش از انتظار سازمان کار می کردم اما دیده نمی شدم.
- یک سری پست ها قفل شده و فقط در اختیار افراد خاص است.
نویسنده : دکتر ابوالعلایی | مدیران ایران
[button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/product/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/” icon=”” target=”true”]مشاهده جزییات دوره[/button]
[button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/product/%d9%be%da%a9-97-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/” icon=”” target=”true”]مشاهده جزییات [/button] [button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/product/%da%a9%d9%88%da%86%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/” icon=”” target=”true”]مشاهده جزییات دوره[/button]
[button color=”red” size=”medium” url=”https://modiriran.ir/product/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/” icon=”” target=”true”]مشاهده جزییات دوره[/button]
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
دیدگاهتان را بنویسید