همکاران یا رقبا؟!؟!؟!
همکاران یا رقبا
رقیب خطرناک شما کیست؟ کسانی که واقعا باید از آنها بترسید همان هایی هستند که می توانند ارتقای شما را از کف تان بربایند، پاداش های شما را بگیرند، اولویت های خود را بالاتر از اولویتهای شما قرار دهند و در پروژه ها و پروپوزال های شما اختلال ایجاد کنند؛ بنابراین رقیب اصلی شما بازار نیست. رقیب اصلی شما پشت میز کناری شما نشسته است. همکاران شما مهم ترین رقبای شما هستند. آنها در عین حال مهم ترین کسانی هستند که می توانند شما را در انجام کارها یاری دهند.
قوانین جهانی
روی مأموریت شرکت تمرکز کنید. در این سطح به این معناست که کارهایی را انجام دهیم که به نفع تمام شرکت است ولی به این معنا نیز هست که دستور کار مدیریت ارشد سازمان را درک کرده و اطمینان حاصل می کنید که کارهایتان هم راستا با نیازهای آنهاست. این امر در تلاشتان در سازمان و میان همکاران به شما قدرت و سازگاری می دهد.
همکاری کنید و در همکاری هایتان دیده شوید. شما می توانید کارهارا تنها از طریق کسانی که کنترل نمی کنید انجام دهید. شما در سازمان به متحدانی نیاز دارید. اگر در مبارزه های غیرضروری شرکت کنید و حتی اگر با سربلندی بیرون آمدید باز هم برای خود دشمنانی تراشیده اید.
ایجاد اعتماد کنید. نیازی نیست که دوست بدارید یا دوست داشته شوید. مدیریت یک مسابقه محبوبیت نیست، حتی اگر محبوب باشید هم امری گذراست. اعتمادی یک سرمایه ماندگارتر و با ارزش تر است. شما میتوانید با نشان دادن اینکه به نیازها و دستور کار های همکارانتان اهمیت داده و به آنها احترام می گذارید و یا اینکه ۱۰۰ درصد قابل اتکا هستید، ثابت کنید که میتوانید فردی قابل اعتماد باشید. همیشه باید سر موقع به قول هایتان، چه بزرگ و چه کوچک، عمل کنید. از منافع خود دفاع کنید. بیشتر منازعات بی نتیجه هستند و برخی از آنها واقعا ضروری اند. باید مطمئن شوید که افراد را روی وظیفه درست گمارده اید، تیم درست را جمع کرده و بودجه کافی دارید. اگر یکی از اینها اشتباه شود، دردسر خواهید داشت.
حمایت جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل از دو پله بالاتر از خودتان پشتیبانی و حامی دارید. قطعا شما نمی خواهید برده مدیر مستقیم خود باشید که ممکن است آدم خوب یا بدی باشد. در ضمن شما به یکی از مدیران ارشد نیاز دارید تا فرصت های شغلی نوظهور را شناسایی کرده، از شما حمایت ومناقشات سازمانی را حل کند؛ بنابراین هر طور شده خود را نزد مدیریت ارشد مفید جلوه دهید.
انعطاف پذیر باشید. همکاران شما متفاوت هستند. سبکهای لباس پوشیدن، نیازها و انتظارات متفاوتی ایجاد می کنند. شما هم روش های خودتان را دارید. هیچ کسی درست با اشتباه نیست حتی با وجود اینکه شما به بر حق بودن موقعیت خود ایمان دارید، دنیا را از چشمان همکاران خود هم ببینید و رویکرد خود را متناسب با آن تطبیق دهید. ممکن است نزدیکترین مسیر میان دو نقطه یک خط مستقیم باشد ولی زمانی که خلاف جهت باد حرکت می کنید ممکن است زیگزاگ، سریع ترین راه باشد. یاد بگیرید که در شرکت خود زیگزاگی حرکت کنید.
برای جالب تر کردن کارها، احتمالا شرکت شما روحیه تیمی و کار تیمی را در سازمان تشویق کرده است؛ بنابراین باید با کسانی کار کنید که با آنها رقیب هستید. همه آنها فکر می کنند که در مرکزیت دنیا قرار داشته، مهم ترین و فوری ترین کارها را در دست اجرا دارند و آدم های خوبی هستند که توسط همکارانی بدخواه، تنبل و نالایق احاطه شده اند. موفقیت محیطی این گونه سرشار از تناقض و نقص عملیات، نیازمند یک طرز تفکر خاص است.
شما نیازمند مجموعه ای از قوانین هستید که شما را در تعامل با همکاران و سازمان هدایت کند. هر سازمان و هر فردی فرمول موفقیت خاص خود را دارد. شما باید فرمول خود را ساخته و کاری کنید که با شرکت نیز سازگار شود. البته برخی قوانین نسبتا جهانی وجود دارند که می توان آنها را به هر شرکتی تعمیم داد.
خودتان را درک کنید تا زمانی که تأثیر خود را روی دیگران درک نکنید نمی توانید خود را درک کنید. دیگران با شما فرق دارند و حتی مهم تر از آن، شما به چشم همکاران خود متفاوت هستید. آنها ممکن است به باهوش بودن، محبوب بودن و اینکه چه قدر آدم خوبی هستید پی نبرند. ابزارهای خودارزیابی روان شناسانه بسیاری در اینترنت وجود دارند. هنوز هم یکی از محبوب ترین ابزارهای تست شخصیت MBTI است. ممکن است MBTI بهترین تست شخصیت شناسی نباشد ولی بیشتر از دیگر تست ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین درک آن کاری منطقی است. هدف این نیست که در زمینه تست MBTI به یک متخصص تبدیل شوید، بلکه هدف دریافتن این است که مردم چگونه با هم متفاوت هستند و اینکه شما چه کاری می توانید در این مورد انجام دهید. در جدول زیر مشخصه ها را ملاحظه می کنید. شما هیچ ستونی برای آثار منفی نمی بینید زیرا مدرسان MBTI نمی خواهند به کسی حمله کنند. در عمل، ستون منفی معمولا راحت ترین روش برای شناسایی فرد مناسب است.
مدیران ایران همکاران یا رقبا
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید